Lista adeziuni - modificare climatizare C3, C4, etc.
Moderator: Echipa Tehnica
Lista adeziuni - modificare climatizare C3, C4, etc.
Buna ziua.
Stiu ca ATS-ul nu ne poate ajuta direct dar am postat aici deoarece ATS-ul este cel care importa Citroen in Romania si doar cei de aici au probabil cele mai stranse legaturi cu fabrica din Franta. Rugamintea este urmatoare. Suntem mai multi cei care au clima pe C4 si pe C3 si din pacate aerul conditionat nu porneste daca afara sunt mai putin de 5 grade Celsius.
Am dori, daca se poate, sa se scada aceasta temperatura la, spre exemplu, -5 grade celsius, temperatura la care aproape sigur nu mai poate ploua si nici chiar burnita, conditii optime de aburire a habitaclului. Cum tot ceea ce inseamna masina moderna la ora actuala are posibilitate de setare "software", sunt absolut convins ca si asta se poate rezolva, cu intelegerea ATS-ului si cu putina deschidere din partea Citroen Franta.
In concluzie incep eu lista cu adeziuni cu :
Citroen C4 VTR - VF7LA9HYB74283551
Stiu ca ATS-ul nu ne poate ajuta direct dar am postat aici deoarece ATS-ul este cel care importa Citroen in Romania si doar cei de aici au probabil cele mai stranse legaturi cu fabrica din Franta. Rugamintea este urmatoare. Suntem mai multi cei care au clima pe C4 si pe C3 si din pacate aerul conditionat nu porneste daca afara sunt mai putin de 5 grade Celsius.
Am dori, daca se poate, sa se scada aceasta temperatura la, spre exemplu, -5 grade celsius, temperatura la care aproape sigur nu mai poate ploua si nici chiar burnita, conditii optime de aburire a habitaclului. Cum tot ceea ce inseamna masina moderna la ora actuala are posibilitate de setare "software", sunt absolut convins ca si asta se poate rezolva, cu intelegerea ATS-ului si cu putina deschidere din partea Citroen Franta.
In concluzie incep eu lista cu adeziuni cu :
Citroen C4 VTR - VF7LA9HYB74283551
-
- Pro Motor Rm.Valcea
- Mesaje: 823
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
- Localitate: ramnicu valcea
- Contact:
-
- Director Vanzari ATS
- Mesaje: 71
- Membru din: Sâm 24-Dec-2005 14:55
- Localitate: BUCURESTI
raspuns
Temperatura minima de functionare a compresorului nu poate fi modificata. Intr-adevar sub 5 gr nu pleaca compresorul. dar daca apasati dezaburire parbriz si-l tineti activat pana cand in interior se creeaza o ambianta permanenta atunci nu mai aveti probleme cu aburirea masinii. Azi am plecat la Alba Iulia si timp de 6 ore nu am stiut ce e ala geam aburit la C4 iar afara erau 0 > -3 gr.
-
- Director Vanzari ATS
- Mesaje: 71
- Membru din: Sâm 24-Dec-2005 14:55
- Localitate: BUCURESTI
-
- Director Vanzari ATS
- Mesaje: 71
- Membru din: Sâm 24-Dec-2005 14:55
- Localitate: BUCURESTI
Pai nu au ce sa-mi faca cei de la service din simplul motiv ca fara A/C nu poate dezaburi nici o masina in conditiile astea.
Eu tot ce vreau este sa se seteze A/C-ul sa porneasca si la temperaturi mai joase, daca e doar o problema de software sau sa ni se spuna clar ca A/C-ul de pe Citroen C4 nu poate functiona sub 5 grade, lucru care sincer mi s-ar parea cel putin ciudat, avand in vedere ca la TOATE masinile pe care le-am condus pana acum A/C-ul merge foarte bine si la -10 grade celsius.
Eu tot ce vreau este sa se seteze A/C-ul sa porneasca si la temperaturi mai joase, daca e doar o problema de software sau sa ni se spuna clar ca A/C-ul de pe Citroen C4 nu poate functiona sub 5 grade, lucru care sincer mi s-ar parea cel putin ciudat, avand in vedere ca la TOATE masinile pe care le-am condus pana acum A/C-ul merge foarte bine si la -10 grade celsius.
NttSkippy scrie:Pai nu au ce sa-mi faca cei de la service din simplul motiv ca fara A/C nu poate dezaburi nici o masina in conditiile astea.
Eu tot ce vreau este sa se seteze A/C-ul sa porneasca si la temperaturi mai joase, daca e doar o problema de software sau sa ni se spuna clar ca A/C-ul de pe Citroen C4 nu poate functiona sub 5 grade, lucru care sincer mi s-ar parea cel putin ciudat, avand in vedere ca la TOATE masinile pe care le-am condus pana acum A/C-ul merge foarte bine si la -10 grade celsius.
Cred ca depinde si de alte chestii... Eu mai am masini (ex. Nissan) si una nu are AC. Cu toate astea nu am probleme cu dezaburirea. In schimb, cu un Opel Astra e criminala problema... fara AC, daca sunt mai mult de 2 pers nu mai vezi nimic cu vent. la max. ceea ce ma face sa dau drumul neaparat la AC. Deci....
nu am inteles de ce la unele se poate si la altele nu...
Oz scrie:NttSkippy scrie:nu am inteles de ce la unele se poate si la altele nu...
da...si eu am avut o Leganza...si daca nu porneam A/C...geamurile nu se dezabureau deloc, deloc...chiar daca erau 2 pers in masina...
Nu stiu care ar fi explicatia...
La C3 vad ca se dezabureste si fara A/C, numai cu ventilatorul pe cald sau pe rece...
Numai bine,
Andrei
Sincer sa fiu si eu am climatizare automata pe C4 si nu am absolut nici o problema cu aburirea. Am mers in conditiile de care ziceti voi cu 5 oameni in masina si dezaburirea nu a durat mai mult de 30sec la pornire. De obicei in mers pornesc dezaburirea, dezactivez AC si dau ventilatorul mai incet, asa nu ma deranjeaza nici zgomotul si nici nu se abureste.
[b:b162e590d3][size=8:b162e590d3]C4 1.6HDi '05[/size:b162e590d3][/b:b162e590d3]
Incerc sa explic fenomenul din spatele climatizarii.
Deci, sa incepem cu inceputul. Am sa vorbesc de niste termeni un pic tehnici dar sper sa ma fac inteles. Aburirea, sau aparitia condensului se datoreaza scaderii entalpiei (o putem asimila cu temperatura) aerului din habitaclu. Scazand temperatura, o parte din apa aflata in stare de vapori (da, se poate gasi apa in stare de vapori si la 0 grade si chiar mai jos) incepe sa condensezee deoarece vaporii de apa condenseaza la diverse temperaturi in functie de presiune. Mai concret, va apare condensul pe parbriz si in general pe obiectele reci atunci cand aerul din habitaclu este in general umed. Cand acel aer intra in contact cu obiecte cu temperaturi scazute, apa din el condenseaza partial. Exista 3 rezolvari la problema asta. prima implica scaderea umiditatii relative a aerului din interior. Asta se poate face doar cu un adaos de aer proaspat de afara, cu conditia ca acel aer sa aiba o umiditate mai scazuta fata de cel din interior (adica sa nu burniteze sau sa ploua p-afara). A doua varianta implica scaderea entalpiei aerului (a temperaturii adica) astfel incat punctul de roua al aerului aflat in acei parametri sa fie mult mai jos si sa nu mai condenseze in contact cu obiectele din interior care evident au o temperatura peste temperatura necesara condensului. A treia varianta consta in incalzirea habitaclului indeajuns de mult incat obiectele din interior sa nu aiba iarasi temperatura necesara aparitiei condensului. In functie de anotimp si situatia vremii se poate adopta una sau 2 dintre variante. La drum lung e indicat sa incalziti puternic masina cu incalzirea la maxim pret de 10 minute, dupa ce faceti operatiunea asta, deschideti toate geamurile pret de 10 secunde sau deschideti toate usile facand un ocol al masinii si apoi le inchideti pe toate facand iar un ocol al masinii sau, daca sunteti in mers, dati drumu la clima pe temperatura minima, ventilatia sa fie setata pe aer exterior si dupa dezaburirea geamurilor incepeti sa cresteti treptat temperatura in interior pana cand ajunge la temperatura dorita. Pentru drumurile scurte este indicat sa porniti clima cu temperatura minima suportabila.
Asta a fost partea de temperatura
Referitor la problemele legate de compresor, de ce la unele merge si la -10 grade si la altele nu. Toata chestia tine de tipul de freon folosit. Exista foarte multe tipuri de freoni folositi in climatizoare si acestia se aleg utilizand un coeficient de performanta. Probabil, la citroen c5 sau c4 a iesit ca fiind cel mai performant un freon care nu poate functiona sub o anumita temperatura. Inginerii aceia au gandit-o probabil in urmatorul mod: Sub 5 grade celsius oricum e frig si nu prea isi are rostul racirea utilizand freon si au optat pentru un freon cu o mai buna performanta in alta plaja de temperaturi. Partea buna, pe care majoritatea probabil n-ati observat-o inca este faptul ca instalatiile cu acel tip de freon functioneaza bine la temperaturi mai inalte. In general o instalatie de climatizare poate scadea temperatura agentului cu pana la 25 de grade. Adica daca afara sunt 40 de grade, instalatia va poate oferi aer la aproximativ 15 grade celsius. Avantajul utilizarii unui freon cu o plaja mai inalta de temperatura inseamna ca instalatia aia care nu merge sub 15 grade va fi capabila sa functioneze si la 40-50 de grade temperatura exterioare, lucru pe care o instalatie care functioneaza si la -5 grade nu va fi capabila sa-l faca. Diferenta dintre temperatura la care freonul se vaporizeaza respectiv cea la care se lichefiaza este de aproximativ 35-40 de grade celsius ceea ce inseamna ca freonul care functioneaza la -5 grade, nu se va descurca aproape deloc la temperaturi peste 35 de grade celsius. Va dau exemplu 2 masini pe care le detin. Un ford Mondeo 1.8i din 2002 si un BMW 535i din 98. La Ford dau drumu la clima, merge clima, la BMW setez temperatura si chiar daca apas pe butonul cu fulgul de nea (A.K.A. pornire compresor), climatizarea decide daca este cazul sau nu, si sub 10 grade nu porneste compresorul nici sa-l bati. Iarna nu e nici un fel de problema, in schimb vara, in Bucuresti, in trafic innebunesti in Ford. Deja daca afara bat spre 30-35 de grade, te coci in masina. Daca esti singur si mai prinzi asa o urma de umbra pe ici pe colo, poti sa traiesti in masina, daca te-a prins soarele pe un drum fara pic de umbra si in plin trafic ai dat de dreaq. In schimb in BMW, indiferent ce temperatura e afara, inauntru iti da cat i-ai scris pe afisaj. Asta pentru ca baietii de la bavaria s-au gandit mai bine cand au facut jucaria. Sper sa fi lamurit o parte din nelamuriri. Pentru detalii suplimentare va stau la dispozitie si pe pm si pe id-ul andrei_pardos
Asta a fost partea de temperatura
Referitor la problemele legate de compresor, de ce la unele merge si la -10 grade si la altele nu. Toata chestia tine de tipul de freon folosit. Exista foarte multe tipuri de freoni folositi in climatizoare si acestia se aleg utilizand un coeficient de performanta. Probabil, la citroen c5 sau c4 a iesit ca fiind cel mai performant un freon care nu poate functiona sub o anumita temperatura. Inginerii aceia au gandit-o probabil in urmatorul mod: Sub 5 grade celsius oricum e frig si nu prea isi are rostul racirea utilizand freon si au optat pentru un freon cu o mai buna performanta in alta plaja de temperaturi. Partea buna, pe care majoritatea probabil n-ati observat-o inca este faptul ca instalatiile cu acel tip de freon functioneaza bine la temperaturi mai inalte. In general o instalatie de climatizare poate scadea temperatura agentului cu pana la 25 de grade. Adica daca afara sunt 40 de grade, instalatia va poate oferi aer la aproximativ 15 grade celsius. Avantajul utilizarii unui freon cu o plaja mai inalta de temperatura inseamna ca instalatia aia care nu merge sub 15 grade va fi capabila sa functioneze si la 40-50 de grade temperatura exterioare, lucru pe care o instalatie care functioneaza si la -5 grade nu va fi capabila sa-l faca. Diferenta dintre temperatura la care freonul se vaporizeaza respectiv cea la care se lichefiaza este de aproximativ 35-40 de grade celsius ceea ce inseamna ca freonul care functioneaza la -5 grade, nu se va descurca aproape deloc la temperaturi peste 35 de grade celsius. Va dau exemplu 2 masini pe care le detin. Un ford Mondeo 1.8i din 2002 si un BMW 535i din 98. La Ford dau drumu la clima, merge clima, la BMW setez temperatura si chiar daca apas pe butonul cu fulgul de nea (A.K.A. pornire compresor), climatizarea decide daca este cazul sau nu, si sub 10 grade nu porneste compresorul nici sa-l bati. Iarna nu e nici un fel de problema, in schimb vara, in Bucuresti, in trafic innebunesti in Ford. Deja daca afara bat spre 30-35 de grade, te coci in masina. Daca esti singur si mai prinzi asa o urma de umbra pe ici pe colo, poti sa traiesti in masina, daca te-a prins soarele pe un drum fara pic de umbra si in plin trafic ai dat de dreaq. In schimb in BMW, indiferent ce temperatura e afara, inauntru iti da cat i-ai scris pe afisaj. Asta pentru ca baietii de la bavaria s-au gandit mai bine cand au facut jucaria. Sper sa fi lamurit o parte din nelamuriri. Pentru detalii suplimentare va stau la dispozitie si pe pm si pe id-ul andrei_pardos
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 18 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187758
Total subiecte 18619
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11707
Cel mai nou membru catalinos