verificare joc culbutori C1 1.0i VVT-i

Dealer/service Citroen

Moderator: Echipa Tehnica

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

verificare joc culbutori C1 1.0i VVT-i

Mesajde XENON » Joi 01-Noi-2007 09:42

domnule Parscoveanu, la 60.000km trebuie efectuata la motorul 1.0i de pe C1 o verificare ca cea din titlu. eu sunt din Bucuresti si ma gandesc sa merg la un service toyota fiindca probabil fac treaba asta mult mai des, dar nu cred ca ma vor primi neavand toyota. asa ca as dori sa vin la dvs.
intrebarea mea este daca merita drumul, sau este ceva simplu cu care s-ar descurca si mecanicii acelui maaare service din Bucuresti cu nume din trei litere? :D mentionez ca din manualul de reparatii de aygo nu mi s-a parut a fi chiar ceva de rutina. am vazut si ca e posibil sa trebuiasca inlocuite anumite piese in cazul in care jocurile depasesc anumite cote.
astept raspunsul dvs., multumesc.

MUGUREL PIRSCOVEANU
Pro Motor Rm.Valcea
Mesaje: 823
Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
Localitate: ramnicu valcea
Contact:

Mesajde MUGUREL PIRSCOVEANU » Joi 01-Noi-2007 15:35

Intradevar, la 60.000km se face o verificare a jocului supapelor.
Pentru a reface jocul este necesara demontarea distributiei(care este pe lant) si inlocuirea tachetilor, care sunt din 2 in 2 sutimi. Asta presupune ca acesti tachti sa fie pe stoc, dupa ce ii masori pe cei de pe masina pentru a face diferenta.
Noi nu avem pe stoc cele 29 de coduri de tacheti posibili. Si nu stiu ce ma face sa cred ca nu ii are nimeni, nici la Peugeot nici la Toyota :shock: :lol:
Asadar, tehnica ar fi asa: mai intai masurat jocul real. Daca se gaseste o eroare mai mare de 0,1 mm ar trebui demontata distributia, scosi tachetii, masurati si comandati numai aceia care sunt necesari pentru o refacere precisa a jocului. Dupa aceea se face montajul distributiei. Este posibil sa mai fie de inlocuit si alte glume de genul lant, intanzator, curea accesorii si rola curea :lol:

Cred, insa ca iti faci griji degeaba! Daca te vei duce la un service si acesta iti va spune ca la 60.000km trebuie inlocuiti x tacheti, eu zic sa te mai duci la un alt service asa... ca la docor pentru a verifica diagnosicul.

Eu stiu ca distributia pe lant este una din cele mai fiabile chestii, in niciun caz una costisitoare si de reparat la fiecare 60.000km, nu?

Arise
pasionat
Mesaje: 720
Membru din: Mar 20-Sep-2005 09:05
Localitate: Pitesti

Mesajde Arise » Joi 01-Noi-2007 15:48

Deci eu inteleg ca trebuie sa te duci pentru o verificare. Nu pentru o schimbare completa.

La verificare ma indoiesc ca s-ar putea sa iti spuna altceva decat: "Nu sunt probleme".

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Joi 01-Noi-2007 16:17

am inteles, va multumesc mult pt. raspunsuri. faptul ca distributia este pe lant a fost unul din factorii determinanti care m-au facut sa cumpar masina. pacat ca a trebuit sa aflu de pe saitul toyota ca motorul asta are asa ceva. nu inteleg de ce nu exista aceasta informatie si la eurial.ro si actualul ats.ro.as mai avea totusi o intrebare. de ce la celelalte motoare din gama citroen de exemplu, cu distributie pe curea, nu este necesara aceasta verificare?

MUGUREL PIRSCOVEANU
Pro Motor Rm.Valcea
Mesaje: 823
Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
Localitate: ramnicu valcea
Contact:

Mesajde MUGUREL PIRSCOVEANU » Joi 01-Noi-2007 16:53

Pentru ca tachetii de la celelalte motoare compenseaza hidraulic jocul.

Totusi, cred ca va bateti capul prea mult ccu detaliul asta si ar fi mai bine daca ati lasa pe seama service-ului, iar voi sa va bucurati de masina.

Mie daca mi s-ar strica laptopul sau ceva... televizorul, nu m-as gandi prea mult la ce face tehnicianul acolo cat la functionarea mai departe a sculei. :lol:

Avatar utilizator
balanel
pasionat
Mesaje: 403
Membru din: Joi 12-Mai-2005 14:30
Localitate: bucuresti

Mesajde balanel » Joi 01-Noi-2007 17:14

OFF TOPIC:

E prima oara in viata mea cand aud ca tachetii clasici, adica fara compensare hidraulica, se schimba, nu se regleaza. Sa fie asta o solutie specifica Toyota? Mi se pare o solutie cel putin amatoriceasca, pentru ca ridica destul de mult costul intretinerii masinii.
De asemena ma mira foarte tare, faptul ca un motor atat de avansat tehnologic, ca cel de 1.0 Toyota, cu variatie a unghiului axei cu came (VVT-I), distributie pe lant, etc., nu are tacheti cu compensare hidraulica a jocului...
citroen - o pasiune permanenta


Înapoi la “Pro Motor - Rm. Valcea”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187675
    Total subiecte 18618
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11706
    Cel mai nou membru bern