Ventilator climatizare

Forum de discutii generale despre Citroen C5 I-II (2001-2008). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

laci_troen
simpatizant
Mesaje: 80
Membru din: Vin 16-Feb-2007 10:32
Localitate: oradea

ventilatie

Mesajde laci_troen » Mar 27-Ian-2009 18:23

Salut, la C5 II filtrul de polen se infunda mai repede decat este perioada de revizie,si atunci nu are suficient debit de aer.
Filtrul este langa pedale fixat cu un capac prins in clema in partea de sus.nu sunt suruburi,filtrul iese peste pedale,daca nu ai altul poti pune capacul la loc si verifica cod origine filtru 6447TC

cosmin_bogdan_s
simpatizant
Mesaje: 87
Membru din: Lun 03-Oct-2005 15:23
Localitate: Bucuresti

Mesajde cosmin_bogdan_s » Mar 27-Ian-2009 20:38

Filtrul de polen este inlocuit.
Trebuie sa stiu cum se ajunge la motorul care modifica mixajul de aer cald-rece, in mod special cel din stanga.

B-01-DRC
pasionat
Mesaje: 234
Membru din: Lun 06-Iun-2005 14:25
Localitate: Bucuresti

Mesajde B-01-DRC » Vin 13-Feb-2009 09:55

Dupa schimbare filtru polen cand fluxul de aer parca si-a mai revenit, acum a capitulat de tot. A crapat "vaporizatorul", drept pentru care, acum imi baga pe stanga cald si pe dreapta rece (adica, direct de afara).
Piese, costa doar 4500 RON. Sper insa sa nu cumva sa imi faca probleme cu garantia, sa imi zica vreo aberatie de genul ca s-a stricat din cauza utilizari ne-corespunzatoare, ca sunt dispus sa ma duc pana la Sarkozy cu problema asta. In niciun caz nu am de gand sa platesc suma asta.

videosuzy
pasionat
Mesaje: 407
Membru din: Dum 30-Iul-2006 00:29
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5, benzină 2.0, Hydractive 3+

Mesajde videosuzy » Vin 13-Feb-2009 11:04

B-01-DRC scrie:Dupa schimbare filtru polen cand fluxul de aer parca si-a mai revenit, acum a capitulat de tot. A crapat "vaporizatorul", drept pentru care, acum imi baga pe stanga cald si pe dreapta rece (adica, direct de afara).
Piese, costa doar 4500 RON. Sper insa sa nu cumva sa imi faca probleme cu garantia, sa imi zica vreo aberatie de genul ca s-a stricat din cauza utilizari ne-corespunzatoare, ca sunt dispus sa ma duc pana la Sarkozy cu problema asta. In niciun caz nu am de gand sa platesc suma asta.


Dragul meu....nu uita ce am scris undeva, mai sus...Cauta sa nu cazi in plasa celor care dau astfel de verdicte...Am rezolvat aceeasi situatie si am schimbat:

-motorasele de dirijare flux are cald/aer rece
-aeroterma care se imbacsise asa de tare ca abia reuseam sa o invart cu mana, exact ca motorul unui aspirator gripat.

Toata afacerea a dus undeva la vreo 1000 lei (450 aeroterma si 350x2 motorasele, chiar daca doar cel de pe stanga ramasese blocat pe aer cald).

Bafta...

Avatar utilizator
Bear
pasionat
Mesaje: 386
Membru din: Mar 11-Sep-2007 23:42
Localitate: Drobeta Turnu Severin

Mesajde Bear » Vin 13-Feb-2009 23:14

B-01-DRC scrie:Dupa schimbare filtru polen cand fluxul de aer parca si-a mai revenit, acum a capitulat de tot. A crapat "vaporizatorul", drept pentru care, acum imi baga pe stanga cald si pe dreapta rece (adica, direct de afara).
Piese, costa doar 4500 RON. Sper insa sa nu cumva sa imi faca probleme cu garantia, sa imi zica vreo aberatie de genul ca s-a stricat din cauza utilizari ne-corespunzatoare, ca sunt dispus sa ma duc pana la Sarkozy cu problema asta. In niciun caz nu am de gand sa platesc suma asta.
Nu stiu ce este un vaporizator la C5, dar garantat, problema cu aerul cald este de la motorasele mentionate de Videosuzy! Este destul de frecventa la C5!
Passion pour C5

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Vin 13-Feb-2009 23:20

asa cum am spus si eu pe mess, cred ca e vorba de acele motorase...
vaporizatorul de care mi-ai explicat tu si care am intels ca ar fi calculatorul din spatele butoanelor de climatizare, nu cred ca ar putea fi defect din moment ce comanda unul dintre motorase si aeroterma...

Avatar utilizator
Bear
pasionat
Mesaje: 386
Membru din: Mar 11-Sep-2007 23:42
Localitate: Drobeta Turnu Severin

Mesajde Bear » Vin 13-Feb-2009 23:24

Daca e vorba de calculator, e foarte corect faptul ca nu e cazul ! De regula se duce primul motorasul de la sofer pentru ca e mai mult folosit probabil (eu la toate masinile care aveau problema aceasta am observat ca era vorba de motorasul din stanga)!
Passion pour C5

videosuzy
pasionat
Mesaje: 407
Membru din: Dum 30-Iul-2006 00:29
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5, benzină 2.0, Hydractive 3+

Mesajde videosuzy » Sâm 14-Feb-2009 00:07

Bear scrie:Daca e vorba de calculator, e foarte corect faptul ca nu e cazul ! De regula se duce primul motorasul de la sofer pentru ca e mai mult folosit probabil (eu la toate masinile care aveau problema aceasta am observat ca era vorba de motorasul din stanga)!


Corect!!! Primul a cazut cel de la sofer, eu fiind ghinionistul pe autostrazile Turciei asiatice, la vreo 70 grd. Celsius...Opream din 30 in 30 km ca sa se racoreasca masina si la pornire dadea semne ca ar raci...dar numai pentru alti 20-30km...apoi iar cald...
Bine c-am scapat de calvar...Evident ca am schimbat si dreapta ca sa fie ambele "de aceeasi varsta"...
In legatura cu vaporizatorul, e si acolo o problema: cuplarea/decuplarea la interval de ceas elvetian a compresorului. Exista in partea pasagerului din dreapta-fata, la picioarele acestuia, mai precis deasupra consolei din mijloc, un locas in care exista un fel de sonda ce are in cap o piesa ce seamana cu un condensator, cred ca e un fel de termistor. Acea piesa intra in vaporizator si comanda cuplarea/decuplarea compresorului la o anumita temperatura (2 grd parca-mi spuneau cei de la service)...Am scapat si de acel CLANC (cuplare decuplare) pentru ca am scos acea piesa si am lasat-o sub mocheta, deci are nevoie de mai mult timp ca sa simta o anumita temperatura...ceea ce conduce la o decuplare muuult mai rara a compresorului, asta evident ca numai pe timp canicular...Am boierit-o pentru prima oara in 5 ani de cand am masina; am scapat de intrebarile curioase ale amicilor: "dar ce tot cupleaza si decupleaza?"; am si eu in sfarsit o temperatura constanta, aproape similara cu a celor care au AER CONDITIONAT nu CLIMA...ca sa fiu sincer, tare am oftat dupa masina cealalta care avea aer conditionat...si asta pentru ca nenorocita aia de sonda (cica asa se cheama) imi tot oprea aerul rece cand mi-era lumea mai draga...
Am vazut ca si vecinul meu are aceeasi problema la 407 si i-am zis cum am rezolvat...A zis ca-i e teama sa nu strice ceva...Dar ii place ce rece baga acum (evident ca ma refer la perioada de dupa concediul din Turcia, cand am remediat problema motoraselor, a turbinei si a sondei din vaporizator, adica in plina luna august...

Stima

Avatar utilizator
Bear
pasionat
Mesaje: 386
Membru din: Mar 11-Sep-2007 23:42
Localitate: Drobeta Turnu Severin

Mesajde Bear » Sâm 14-Feb-2009 00:21

Calculatorul comanda motorasele, dar, din cauza ca este setata o temperatura egala stanga-dreapta (mica, in cazul nostru), acesta nu poate aplica un tratament diferit in sensul ca nu va comanda pe stanga maxim de caldura, iar pe dreapta minim! E limpede ca se blocheaza clapetele comandate de motoras!
Passion pour C5

B-01-DRC
pasionat
Mesaje: 234
Membru din: Lun 06-Iun-2005 14:25
Localitate: Bucuresti

Mesajde B-01-DRC » Dum 15-Feb-2009 18:09

Nu va contrazic....ca si eu ma gandesc la ceva de genul asta. Pe partea stanga, adica pe unde vine aerul neincalzit, am urmatoarele functii care inca...functioneaza:
1. recirculare aer din interior/admisie aer de afara
2. redirectare aer prin duzele de iesire
3. intra prin aerul conditionat (imi dau seama cand se abureste - eu acum merg cu el pe recirculare si normal se cam abureste, cand devine prea aburita treaba, il setez sa bage aer de afara si se observa cand activez/de-activez AC-ul ca dezaburirea se face mult mai rapid/incet).
Nu stiu de ce, dar am eu asa, o mica senzatie, ca defapt e cazut (sau ceva de genul asta) un furtun care by-pass-eaza cumva aeroterma. Si zic asta, ca anul trecut, am avut o alta problema nasoala, tot pe stanga: intra aer rece, direct de afara prin gaura aia din torpedo (dreapta/sus in colt la "acoperisul" de la torpedo). Am fost la ei, au zis ca au dat bordul jos si au izolat o conducat (cel putin asta mi-au zis mie). Poate izolarea a fost fortata si in timp a crapat ceva pe acolo.
Maine la 18.30 trebuie sa fiu la ATS pentru diagnosticare....vedem noi atunci.

B-01-DRC
pasionat
Mesaje: 234
Membru din: Lun 06-Iun-2005 14:25
Localitate: Bucuresti

Mesajde B-01-DRC » Mar 17-Feb-2009 12:11

Am fost la service. Rezolutia oficiala: "vaporizator defect, se schimba pe garantie".

cornelioan
pasionat
Mesaje: 317
Membru din: Sâm 30-Dec-2006 15:08
Localitate: bucuresti

Ventilator climatizare

Mesajde cornelioan » Mar 17-Feb-2009 16:21

Mda... le trebuie un vaporizator, si vor sa-l scoata pe garantie.

B-01-DRC
pasionat
Mesaje: 234
Membru din: Lun 06-Iun-2005 14:25
Localitate: Bucuresti

Mesajde B-01-DRC » Mie 18-Feb-2009 10:33

Asa o fi, dar se face pe garantie si nu avea niciun sens sa ma cert cu ei aiurea.

cosmin_bogdan_s
simpatizant
Mesaje: 87
Membru din: Lun 03-Oct-2005 15:23
Localitate: Bucuresti

Mesajde cosmin_bogdan_s » Joi 19-Feb-2009 21:07

Aveti vre-o poza/ilustratie care arata pozitia acestor motorase. Eu m-am uitat sub bord si am vazut 2 cutiute de cca 10x5 cm in care intra 2 mufe. Presupun ca acelea doua sunt motorasele ?! Daca este asa, care dintre ele este cel de amestec?

cosmin_bogdan_s
simpatizant
Mesaje: 87
Membru din: Lun 03-Oct-2005 15:23
Localitate: Bucuresti

Mesajde cosmin_bogdan_s » Joi 26-Feb-2009 17:25

Imi puteti spune daca astea sunt motoarele din partea stanga, de sub volan si care dintre ele este motorul care ma intereseaza pe mine?

Imagine


Înapoi la “Citroen C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11822
    Cel mai nou membru pyms