Probleme vitezometru / speedo C5 2002
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
Probleme vitezometru / speedo C5 2002
Va salut
Detin un C5 2.0 HDI 2002 si acum cateva zile mergeam linistit cu 50kmh si dintr-o data acul vitezometrului a sarit la 130kmh dupa care in mod haotic a inceput sa coboare pana la 70km ca intr un final sa revina la 0.De atunci sta doar pe zero iar ocazional se ridica brusc cate putin indicand nu mai mult de 40kmh indiferent de viteza de rulare.
A mai patit cineva asa ceva?Poate cineva sa vina cu un sfat?V-as ramane recunoscator.
Povesti am auzit destule pana inclusiv despre senzorul din cutie,dar ma gandeam ca cineva poate a mai trecut prin asa ceva si stie deja despre ce poate fi vorba!
Multumesc anticipat!
Detin un C5 2.0 HDI 2002 si acum cateva zile mergeam linistit cu 50kmh si dintr-o data acul vitezometrului a sarit la 130kmh dupa care in mod haotic a inceput sa coboare pana la 70km ca intr un final sa revina la 0.De atunci sta doar pe zero iar ocazional se ridica brusc cate putin indicand nu mai mult de 40kmh indiferent de viteza de rulare.
A mai patit cineva asa ceva?Poate cineva sa vina cu un sfat?V-as ramane recunoscator.
Povesti am auzit destule pana inclusiv despre senzorul din cutie,dar ma gandeam ca cineva poate a mai trecut prin asa ceva si stie deja despre ce poate fi vorba!
Multumesc anticipat!
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
trebuie mai intai sa incerci sa determini daca servo motorasul acului e bun sau nu...
pt asta ar fi buna o lexia, dar daca nu ai, demonteaza blocul de instrumente, care are niste cleme care ies f usor in partea de jos a acestuia si verifica mufa centrala, precum si pinii servomotorului...
daca ai putin noroc, ai putea avea un contact imperfect, desi e putin probabil sa ai asa ceva aici...
mai degraba, ar putea fi un astfel de contact aiurea la mufa senzorului...
pt asta ar fi buna o lexia, dar daca nu ai, demonteaza blocul de instrumente, care are niste cleme care ies f usor in partea de jos a acestuia si verifica mufa centrala, precum si pinii servomotorului...
daca ai putin noroc, ai putea avea un contact imperfect, desi e putin probabil sa ai asa ceva aici...
mai degraba, ar putea fi un astfel de contact aiurea la mufa senzorului...
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
Multumesc mult...Intr-adevar m-am gandit si eu la ceva pana de contact insa ma cam indoiesc.Senzor in cutie-vulnerabila idee chiar ma gandeam ce complicatie inutila sa fi fost insa nu degeaba i-am spus poveste pt ca ma indoiam de existenta acestuia.
Oricum sunt dezamagit de copiii de la Jaeger,nu ma asteptam la asa ceva nici in ruptul capului(daca intr-adevar se trage de la speedo),dar s-a intamplat...
Mai schimba si panoul de bord cu totul in caz ca nu ramane alta solutie,ca deh doar asa s-au gandit sa mai creeze o imbecilitate stralucitii lor ingineri ...de ce sa cumpere doar un speedo,lasa-l sa cumpere toate indicatoarele!
De indata ce aflu mai multe voi posta si aici poate va ajuta in viitor pe urmatorul ghinionist.
Multumesc mult inca o data!
Oricum sunt dezamagit de copiii de la Jaeger,nu ma asteptam la asa ceva nici in ruptul capului(daca intr-adevar se trage de la speedo),dar s-a intamplat...
Mai schimba si panoul de bord cu totul in caz ca nu ramane alta solutie,ca deh doar asa s-au gandit sa mai creeze o imbecilitate stralucitii lor ingineri ...de ce sa cumpere doar un speedo,lasa-l sa cumpere toate indicatoarele!
De indata ce aflu mai multe voi posta si aici poate va ajuta in viitor pe urmatorul ghinionist.
Multumesc mult inca o data!
Un mic update:
Pana la urma dupa un test cu lexia speedo-ul este vinovat.
Iar intr-adevar viteza este data de un traductor de la cutie situat pe coroana diferentialului care intai trimite semnalul la comp-ul de injectie,iar apoi la comp-ul master.Treaba este garantata deoarece am vazut o cutie de C5 desfacuta si am vazut clar senzorul.
Sa fi fost totusi de la un senzor ABS ar fi fost putin absurd doar daca ne gandim ca la blocarea unei roti sau de ce nu ambele(chiar si pt un scurt moment),ce ar mai indica speedo-ul?
Oricum se pare ca e o problema des intalnita la C5 I cat si la peugeot 307 si 406.
Pana la urma dupa un test cu lexia speedo-ul este vinovat.
Iar intr-adevar viteza este data de un traductor de la cutie situat pe coroana diferentialului care intai trimite semnalul la comp-ul de injectie,iar apoi la comp-ul master.Treaba este garantata deoarece am vazut o cutie de C5 desfacuta si am vazut clar senzorul.
Sa fi fost totusi de la un senzor ABS ar fi fost putin absurd doar daca ne gandim ca la blocarea unei roti sau de ce nu ambele(chiar si pt un scurt moment),ce ar mai indica speedo-ul?
Oricum se pare ca e o problema des intalnita la C5 I cat si la peugeot 307 si 406.
ok,asta am inteles,treaba asta e lamurita,insa tot nu ofera solutie la problema.Oricum speedo-ul este de blamat pana acum,insa dupa cum am gasit pe forum -uri straine unde tema este atent dezbatuta chiar si un spray-contact ar putea rezolva totul(dupa cum s a sugerat si in primul reply).se multumeste
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
- gropitzabogdan
- pasionat
- Mesaje: 812
- Membru din: Lun 29-Sep-2008 19:50
- Localitate: Alba Iulia, Cluj Napoca
- Masina: Peugeot 407 2.0 HDi
- 2: Citroen C5 2.0 HDi
- 3: Citroen C4 1.6 HDi
In sfarsit am demontat blocul cu instrumente si am putut vedea clar defectul.
Dantura unor rotite de la reductorul motorasului e praf.Motorasul invarte dar macina in continuare tot ce prinde.E un mecanism de plastic mai ordinar decat in orice chinezarie de ceas de la "totul cu 3.8 lei".Asta e,VIVA Jaeger!!!
Pana una alta folosesc motorasul de la turometru si merge perfect,si asa turometrul era ca degeaba,nu ma ajuta mai deloc.
Voi cauta prin dezmembrari un alt bloc de la care sa iau un motoras ca nu ma incumet la un 2000ron pe un bloc nou.Nici nu-i de mirare ca e asa scump cand desteptii au inclus si controlul computerului de bord si al climatronicului,etc pe placa,dupa cum zice manualul frantuzesc.
Sper sa n-aveti vreodata parte de ghinionul asta,multumesc pt sfaturi(pana la urma raman la faza de pionierat legat de defecte si patanii,mereu apare unul/una de care nimeni nu a mai auzit),numai bine!
Dantura unor rotite de la reductorul motorasului e praf.Motorasul invarte dar macina in continuare tot ce prinde.E un mecanism de plastic mai ordinar decat in orice chinezarie de ceas de la "totul cu 3.8 lei".Asta e,VIVA Jaeger!!!
Pana una alta folosesc motorasul de la turometru si merge perfect,si asa turometrul era ca degeaba,nu ma ajuta mai deloc.
Voi cauta prin dezmembrari un alt bloc de la care sa iau un motoras ca nu ma incumet la un 2000ron pe un bloc nou.Nici nu-i de mirare ca e asa scump cand desteptii au inclus si controlul computerului de bord si al climatronicului,etc pe placa,dupa cum zice manualul frantuzesc.
Sper sa n-aveti vreodata parte de ghinionul asta,multumesc pt sfaturi(pana la urma raman la faza de pionierat legat de defecte si patanii,mereu apare unul/una de care nimeni nu a mai auzit),numai bine!
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
intr-adevar, am mai auzit de roti dintate farmate...
nu are rost sa cumperi tot blocul, vei gasi relativ usor un motoras din ala, kiar daca vei cumpara intregul bloc, nu vei da f mult pe el...
eu am probleme cu indicatoru de motorina , imi arata aproape pe zero si beculetu aprins, desi am motorina destula
aici cred ca e de vina senzorul de nivel din rezervor...
nu m-ar mira sa fie doar un contact imperfect la mufa de la plutitor...
da banketa din spate jos si verifica sonda...
nu are rost sa cumperi tot blocul, vei gasi relativ usor un motoras din ala, kiar daca vei cumpara intregul bloc, nu vei da f mult pe el...
eu am probleme cu indicatoru de motorina , imi arata aproape pe zero si beculetu aprins, desi am motorina destula
aici cred ca e de vina senzorul de nivel din rezervor...
nu m-ar mira sa fie doar un contact imperfect la mufa de la plutitor...
da banketa din spate jos si verifica sonda...
-
- pasionat
- Mesaje: 317
- Membru din: Sâm 30-Dec-2006 15:08
- Localitate: bucuresti
Probleme vitezometru / speedo C5 2002
Chestia cu indicatorul de motorina am patit-o si eu acum 2 ani. Practic in cativa km s-a aprins becul, va dati seama la ce mi-a stat gandul cand am vazut asta. Dar s-a rezolvat alimentand cu vre-o 30 de litri de motorina. Din pacate nu stiu nici in ziua de astazi care a fost cauza.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo