Să detaliez titlul topicului. După ce săptămâna trecută povesteam cum am înlocuit modulul/rezistenţa ventilatorului de la climă, sâmbătă m-am hotărât să încerc să identific problema pentru care pe partea şoferului vine doar aer fierbinte. Aşa am reuşit să descopăr şi rolul pieselor pe care le-am primit într-o pungă la o vizită făcută la service tot în urma unei defecţiuni la acel modul/rezistenţă (nişte plăcuţe negre din plastic cu o gaură în mijloc, bucăţi de pâslă posibil pentru insonorizare, şuruburi cu cap hexagonal şi imbus în stea). Aşa că am procedat întâi la demontarea măştii de la picioarele şoferului (ocazie cu care am sesizat de unde era una dintre plăcuţele negre din plastic, mai concret, rolul descoperit de mine fiind acela de a dirija aerul spre picioarele şoferului/pasagerului şi a celui care se duce mai departe prin tulumba de cauciuc, pe sub scaun, la picioarele pasagerilor din spate - acelaşi lucru şi pe partea dreaptă dar...depistat ulterior) şi, după chinuri mari prin contorsionare şi zgârieturi pe braţ şi antebraţ ca de la ghearele pisicii, am reuşit să scot acel aquator. Am realizat de unde sunt şi cele trei şuruburi hexagonale (aquatorul era prins doar în cel din partea stângă-jos, cred că o vină a uzurii sistemului de angrenare de la clapetă fiind şi prinderea superficială). Cu degetul am rotit clapeta în partea de jos şi am montat la loc aquatorul (după ce am mai aspectat odată angrenajul şi funcţionarea acestuia la rotirea +/- a butonului de temperatură din bord). Am reuşit doar în trei şuruburi să fixez aquatorul, am montat plăcuţa în spatele măştii de la picioarele şoferului (nu înainte de a aspecta şi filtrul de polen care şi el era prins doar în şurubul de jos, acesta având două şuruburi hexagonale unul în partea stângă-jos iar celălalt în partea dreaptă-sus). Am mers pe partea stângă şi am montat şi acolo plăcuţa de ghidare a aerului către picioarele pasagerului dreapta-faţă după care am început să analizez cum veneau acele bucăţi de pâslă pentru insonorizare. Am reuşit să găsesc poziţia fiecăreia, inclusiv a celei care acoperea axul volanului. Am uitat să menţionez că la montarea acelui modul /rezistenţă, am completat şi acolo lipsa şurubului din partea de sus, modulul fiind iniţial prins doar în şurubul din partea de jos (probabil şi ăsta a fost un motiv pentru care tot făceam vizite la service şi electricianul constata că era modulul ars). Concluzia e clară, conform unei zicale din popor: ce faci cu mâna ta, e bine făcut.
PS: Pentru că tot am avut spor, am zis să desfac şi oglinda de pe partea stângă (forţată de mine în iarna 2010 când am vrut să o depliez). Am folosit tutorialul găsit pe forum însă, după ce am făcut-o bucăţi, am descoperit că e ruptă în trei piesa tip bucşă care fixează partea mobilă de partea fixă a oglinzii. Am asamblat-o la loc în aşteptarea fondurilor pentru achiziţia unei oglinzi noi.
PSS: Mulţumesc colegilor care au postat pe forum modalităţile prin care poţi ajunge la diverse componente fără alt efort decât cel de care dispui tu, personal. Dublat şi de o minimă pricepere

Cand voi muri, vreau sa mor linistit in somn, ca si bunica. Nu vreau sa mor tipand ca ceilalti pasageri din masina.