Ulei Motor
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
eu n-as pune 10W la motorul asta. pe de alta parte, in ciuda teoriei, e o mare diferenta intre 5W si 10W, sintetic sau semi, chiar daca sint urmate de acelasi 40. din primul, motorul meu a muscat cam 700 gr in prima mie de km, din al doilea nimic, kit ca 40-ul ala e acelasi la prima vedere. asta e ca in viata, unii "e" mai egali decit altii, deh
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Ce marca era "5W"-ul "vinovat"?Si ce marca, "10W"-ul "potrivit"?"Pe hartie" exista diferente doar "la rece" cand amandoua sunt oricum mai "groase" decat ar fi necesar pentru a ajunge cat mai repede unde trebuie, ca sa-si faca treaba.
"La cald"(100 gr.C) sunt absolut egal de vascoase(inclusiv cu 0W-40), deci ar trebui sa fie brand-ul de vina.
Ar putea fi relevant, deci, sa ne spui ce anume ai bagat...
Cele bune!
"La cald"(100 gr.C) sunt absolut egal de vascoase(inclusiv cu 0W-40), deci ar trebui sa fie brand-ul de vina.
Ar putea fi relevant, deci, sa ne spui ce anume ai bagat...
Cele bune!
nu e brand-ul de vina, era acelasi
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
spune aici ce ai de zis, e un forum liber
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
OK!Liqui Moly este uleiu', mai precis asta:
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... _1360.html
S-a "ambitionat" sa nu se lase "papat" la niste jafuri de "tedei-uri" care ,dupa cum stii deja, consuma ulei in acelasi ritm cu motorina.
La pret de diistribuitor il gasesti in Bucuresti luand legatura cu Dorin Cozac la 0744572042.
Cele bune (sa se-adune)!
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... _1360.html
S-a "ambitionat" sa nu se lase "papat" la niste jafuri de "tedei-uri" care ,dupa cum stii deja, consuma ulei in acelasi ritm cu motorina.

La pret de diistribuitor il gasesti in Bucuresti luand legatura cu Dorin Cozac la 0744572042.
Cele bune (sa se-adune)!
0W? cam mult pentru un motor totusi de conceptie mai veche
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Pune-l linistit!
Nu-ti va influenta cu nimic ,decat in bine , o lubrifiere calitativ superioara ,un motor "de conceptie veche".
In Oltcit pun "de vreo 20 k km"(doua schimburi) si nu cred ca se poate afirma ca e "o conceptie mai noua".Plus ca e racit cu aer=regimuri termice mai dure pentru ulei.Rezultatul este peste asteptari!
Nu are ce rau sa iti faca.La rece va fi oricum mai vascos decat "si-ar dori" orice motor de orice conceptie(dar asta e situatia, industria nu poate inca furniza un ulei egal de vascos si la 15 gr.C ,si la 40 gr. C, si la 100 gr.C, ceea ce ar fi ideal), iar la cald, are exact aceeasi vascozitate(aceea care te intereseaza de fapt, si este cea mai mica) ca 10W-40-ul pe care-l folosesti acum
Logic?
Nu-ti va influenta cu nimic ,decat in bine , o lubrifiere calitativ superioara ,un motor "de conceptie veche".
In Oltcit pun "de vreo 20 k km"(doua schimburi) si nu cred ca se poate afirma ca e "o conceptie mai noua".Plus ca e racit cu aer=regimuri termice mai dure pentru ulei.Rezultatul este peste asteptari!
Nu are ce rau sa iti faca.La rece va fi oricum mai vascos decat "si-ar dori" orice motor de orice conceptie(dar asta e situatia, industria nu poate inca furniza un ulei egal de vascos si la 15 gr.C ,si la 40 gr. C, si la 100 gr.C, ceea ce ar fi ideal), iar la cald, are exact aceeasi vascozitate(aceea care te intereseaza de fapt, si este cea mai mica) ca 10W-40-ul pe care-l folosesti acum

Logic?
am in fata 2 fise: LM 0W40 si Total 10W40. chiar daca indicele de viscozitate per total e 181 vs 160 (respectind ordinea), viscozitatea la 40grC e 80 vs 96,8 si la 100grC e 14 vs 14,81. deci cum e viscozitatea? incerc sa atasez fisele ca sa le compari
liqui moly
total
liqui moly
total
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Nu inteleg.Cum adica "cum e vascozitatea"?Exact cum am zis.Mai mica "la rece"(dar nu suficient de mica , dar atata poate tehnologia in momentul asta), asa cum ar trebui sa fie orice ulei care trebuie sa ajunga cat mai repede unde trebuie, ca sa isi faca treaba si cvasisimilara "la cald".
Unde e problema?In cei 0,81 mmp/s, diferenta de vascozitate ,la 100 gr. C?
Asta te-a "speriat/nedumerit"?
Apropos @SPF pot accepta exprimarea ta dar numai in sens metaforic
Adjectivul "similara" nu are grad de comparatie.
Dar , da, de acord, fie, vascozitatile "14" si "14,81" sunt "extraordinar de " similare.Acum ,inteleg...
Chiar se merita exprimarea la superlativ a similaritatii in cazul asta.
Bafta!
Unde e problema?In cei 0,81 mmp/s, diferenta de vascozitate ,la 100 gr. C?

Asta te-a "speriat/nedumerit"?

Apropos @SPF pot accepta exprimarea ta dar numai in sens metaforic

Dar , da, de acord, fie, vascozitatile "14" si "14,81" sunt "extraordinar de " similare.Acum ,inteleg...

Chiar se merita exprimarea la superlativ a similaritatii in cazul asta.

Bafta!
pai hai sa reluam un pic: eu am zis ca pe 5W l-a papat (deci mai putin viscos, overall) si ca pe 10W nu, si ca acest 10W, dupa fise, are viscositate mai mare la cald, acolo unde sta motorul cel mai mult, decit acel 0W de care ziceai. deci e posibil sa nu fie in nici un caz mai bun decit 10W, in ciuda viscozitatii mai mici la rece, dar care e alta poveste in contextul asta. asa ca acel extraordinar de identic 14 cu 14.81 (in orice tara 14.81 e mai mare decit 14, chiar daca si cu 0.81) e posibil sa conteze
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Nu-i posibil si nici nu conteaza!
5W-40 nu-i mai putin vascos "overall" decat 10W-40 ci doar "la rece".
Toate uleiurile XW-40 au aproximativ aceeasi vascozitate la cald si anume 14-16 mmp/s.Acei doi milimetri patrati pe secunda sunt considerati neglijabili.
Crede-ma!Ce sa mai vorbim de 0,81 mmp/s?
Nu conteaza "diferenta" aia de vascozitate ci gradul de volatilitate(un mineral e mult mai instabil si mai volatil la temperaturi mari ,la care lucreaza in motor, decat un sintetic 100%) si alte caracteristici ale uleiului cu pricina.Daca e sa-l "pape" pe la neetanseitati il va "papa" exact la fel sau mai putin , pe cel "full synthetic".
Iti dau cu prima ocazie niste link-uri catre niste site-uri din care, studiindu-le putin, vei putea intelege mai bine ce se intampla cu chestiile astea.Nu prea am timp acum ,dar promit ca-mi fac!
Pana atunci, crede-ma ca spun lucruri adevarate si verificate, pe cat posibil.
Drumuri bune!

5W-40 nu-i mai putin vascos "overall" decat 10W-40 ci doar "la rece".



Nu conteaza "diferenta" aia de vascozitate ci gradul de volatilitate(un mineral e mult mai instabil si mai volatil la temperaturi mari ,la care lucreaza in motor, decat un sintetic 100%) si alte caracteristici ale uleiului cu pricina.Daca e sa-l "pape" pe la neetanseitati il va "papa" exact la fel sau mai putin , pe cel "full synthetic".
Iti dau cu prima ocazie niste link-uri catre niste site-uri din care, studiindu-le putin, vei putea intelege mai bine ce se intampla cu chestiile astea.Nu prea am timp acum ,dar promit ca-mi fac!
Pana atunci, crede-ma ca spun lucruri adevarate si verificate, pe cat posibil.
Drumuri bune!
interesanta asta cu volatilitatea. dar revenind la viscozitate, Total 5W40 are Viscosity at 40°C mm²/s 82.19 Viscosity at 100°C mm²/s 13.60, adica o diferenta deasemeni ff mica fata de 10W40 care are Viscosity at 40°C mm²/s 96.8 Viscosity at 100°C mm²/s 14,81. chiar sintetic fiind si fara sa conteze asa de mult aceste diferente precum spui, pe 5w totusi l-a mincat, atunci e normal sa ma gindesc ca si diferentele mici conteaza in ecuatia asta, logic. astept documentele, poate reusesc sa ma lamuresc
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Asa-i ca-i interesanta("asta cu volatilitatea")?Uite doar vreo doua materiale de studiu, desi voiam sa astept week-end-ul sa elaborez putin "selectia". As zice ca e bine sa ai pana atunci aceste materiale "de studiu", "legate" de acelasi autor , un anume "dr.Haas":
http://www.ferrarichat.com/forum/showth ... p?t=136338
http://www.ferrarichat.com/forum/faq.ph ... s_articles
Revin cu date noi, in week-end.In ceea ce priveste "papatul" uleiului tau, despre ce cifre este vorba, cantitati, kilometraj, conditii de exploatare, anotimp, etc etc.?Toate sunt "atat de" similare(mai putin cantitatea "ingurgitata" de motor, desigur) incat sa poata fi aruncata vina doar asupra vascozitatii "la rece" a uleiului folosit?
Daca este asa, alunecam intr-un domeniu al absurdului.Dar, nu cred...
Oricum , voi reveni cu "legaturi" catre "consideratii teoretice" care ne fac sa intelegem mai repede , mai usor, si mai "profund", problema asta a uleiurilor si vascozitatii lor.Daca vei mai dori , desigur.
Cele bune!
http://www.ferrarichat.com/forum/showth ... p?t=136338
http://www.ferrarichat.com/forum/faq.ph ... s_articles
Revin cu date noi, in week-end.In ceea ce priveste "papatul" uleiului tau, despre ce cifre este vorba, cantitati, kilometraj, conditii de exploatare, anotimp, etc etc.?Toate sunt "atat de" similare(mai putin cantitatea "ingurgitata" de motor, desigur) incat sa poata fi aruncata vina doar asupra vascozitatii "la rece" a uleiului folosit?
Daca este asa, alunecam intr-un domeniu al absurdului.Dar, nu cred...
Oricum , voi reveni cu "legaturi" catre "consideratii teoretice" care ne fac sa intelegem mai repede , mai usor, si mai "profund", problema asta a uleiurilor si vascozitatii lor.Daca vei mai dori , desigur.
Cele bune!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187794
Total subiecte 18659
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11827
Cel mai nou membru FHV