Ventilator

Forum de discutii generale despre Citroen C5 I-II (2001-2008). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mie 01-Aug-2012 20:21

Nici o masina pe care am condus-o eu nu a lasat ventilatoarele pornite dupa ce am oprit motorul. Nici C5-ul, nici Xantia, nici BX-ul, nici Cielo, nici altceva. Singur masina care avea comportamentul asta era o dacia super nova a unui prieten.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
C i t r o n e l
pasionat
Mesaje: 461
Membru din: Mie 17-Oct-2007 18:45
Localitate: psaclub.ro
Contact:

Mesajde C i t r o n e l » Mie 01-Aug-2012 21:01

Salut,
Observ ca masina in cauza este 1.6 HDI cu FAP.
Exista de cativa ani un buletin de service referitor la aceasta problema, cauza este regenerarea frecventa a FAP-ului urmata de oprirea motorului.
Solutia este update de sw ECU iar daca FAP-ul este aproape de durata de viata ( 120/160.000km ) inlocuirea lui.
O diagnoza Lexia la cineva care se pricepe lamureste rapid cauza.

Avatar utilizator
ady9110
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Sâm 26-Mai-2012 23:07
Localitate: Prahova

Mesajde ady9110 » Mie 01-Aug-2012 21:40

a mea are 175.000km.sa inteleg ca tu spui ca ar fi totusi o problema si ca nu e normal asta.cam cat m ar duce sa schimb fap ul?

Avatar utilizator
gropitzabogdan
pasionat
Mesaje: 812
Membru din: Lun 29-Sep-2008 19:50
Localitate: Alba Iulia, Cluj Napoca
Masina: Peugeot 407 2.0 HDi
2: Citroen C5 2.0 HDi
3: Citroen C4 1.6 HDi

Mesajde gropitzabogdan » Mie 01-Aug-2012 21:44

Parerea mea e ca nu are legatura cu fapu-l. La o masina mea a mai ramas de vreo doua ori ventilatorul pornit, dupa o zi plimbata in oras la 40 de grade , iar cealalta situatie ar fi pe transalpina. :?

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Joi 02-Aug-2012 07:46

va recomand tuturor un test simplu
porniti lasati sa creasca temperatura pana pornesc ventilatoarele si opriti motorulsi vedeti ca raman pornite
sunt convins ca nimeni nu a fost atent la asta
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...
Ce ciudat!

Eugen Chiriac
pasionat
Mesaje: 165
Membru din: Vin 22-Iul-2011 18:32
Localitate: Galati

Mesajde Eugen Chiriac » Joi 02-Aug-2012 13:40

La mine nu a ramas niciodata pornit dupa ce am oprit motorul.

Catalin Radu
pasionat
Mesaje: 368
Membru din: Mie 14-Dec-2011 14:08
Localitate: Ploiesti

Mesajde Catalin Radu » Joi 02-Aug-2012 20:42

nici la mine, doar in cazuri exceptionale - mers pe caldura mare si cu greutate mare in masina(ultimul caz) sau mers la deal in forja pe portiuni de 15-20 km si cu temperatura exterioara mai mare de 30 de grade. daca fac testul propus de Rica, chiar si cu apa la 95 grade, daca opresc motorul mor si ventilatoarele. Cred ca este un comportament normal, ce apare rar, in cazuri ca cele descrise ma sus, in anumite situatii.....

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Joi 02-Aug-2012 22:23

omul a spus ca o incinge... :shock:
nu mai citeste nimeni?
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...

Ce ciudat!

Avatar utilizator
ady9110
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Sâm 26-Mai-2012 23:07
Localitate: Prahova

Mesajde ady9110 » Joi 02-Aug-2012 23:04

acum o ora mi s a intamplat.n am alergat o cine stie ce i am dat putin.a durat 3 minute ventilatorul dupa ce am oprit o.

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Joi 02-Aug-2012 23:15

te invit la bucuresti
dam o tura de 5 km,nu mai mult si vorbim dupa
io cu a mea tu cu a ta
sau cum vrei si vorbim dupa :wink:
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...

Ce ciudat!

marianmarian
pasionat
Mesaje: 941
Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
Localitate: cernavoda

Mesajde marianmarian » Dum 05-Aug-2012 21:35

la varianta II e adevarat ca daca mergi agresiv si fara a/c dupa ce opresti motorul ventilatorul merge pana temperatura apei scade.Cu a/c pornit chiar daca mergi agresiv dupa ce opresti motorul ventilatorul se opreste.Motivul este ca ventilatorul cu a/c pornit merge tot timpul si nu da voie sa creasca temperatura apei.

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Lun 06-Aug-2012 11:02

ricĂŁ nu mai insista cĂŁ nu ai dreptate. Ce se ĂŽntĂŽmplĂŁ la ady este altceva. Probabil din cauza colmatĂŁrii fap - ului regenerarea este foarte deasĂŁ. Iar dacĂŁ opreÂşti motorul ĂŽn timpul procesului de regenerare sigur cĂŁ ventilatorul mai merge mult pt. CĂŁ eÂşapamentul atinge Âşi 900 grade (200 ĂŽn mod obiÂşnuit)-recunosc cĂŁ nu m am gĂŽndit de la ĂŽnceput la asta , doar dupĂŁ ce am citit ce a SCRIS LUK. Un up grade de soft ar rezolva doar problema ventilatorului. Nu Âştiu ce se ĂŽntĂŽmplĂŁ dacĂŁ opreÂşti motorul ĂŽn timpul regenerarĂŽi Âşi ventilatorul se opreÂşte. Nu e exclus chiar un incendiu-ĂŽn concluzie ar trebui vĂŁzut ce e cu fap -ul.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Lun 06-Aug-2012 11:19

va propun la toti un test simplu
scoateti sonda afara si bagati-o in apa clocotita si vedeti ce se intampla
fara contact pus fara nimic :wink:
io nu mai zic nimic aici
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...

Ce ciudat!

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Lun 06-Aug-2012 16:00

asa e la masina ta.intrarea in termocupla ( ca banuiesc ca ai termocupla si nu sonda care informeaza calculatorul) nu e trecuta prin contact.in consecinta ventilatorul va merge inutil pina la racirea sondei. cu asta am incheiat si eu .concedii faine ! 8)
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!


Înapoi la “Citroen C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats