Climatronic blocat, nu raspunde la nici o comanda...
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 407
- Membru din: Dum 30-Iul-2006 00:29
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5, benzină 2.0, Hydractive 3+
Piesa respectiva (situata la baza consolei centrale, pe partea pasageruluio din dreapta) nu face decat sa porneasca si sa opreasca compresorul. Are forma unei tije mici cu un cablu, tija ce in cap are o pieasa asemanatoare unui mic condensator. Acel "condensator" e un senzor termic ce transmite informatia la calculator. Daca scoti acel senzor, compresorul va merge continuu.
Asta vara l-am mutat mai in interiorul habitaclului pasagerilor si am scapat de acea cuplare-decuplare a compresorului (cunoscuta de toti posesorii Citroen-Peugeot)...
Cu stima,
Cata
Asta vara l-am mutat mai in interiorul habitaclului pasagerilor si am scapat de acea cuplare-decuplare a compresorului (cunoscuta de toti posesorii Citroen-Peugeot)...
Cu stima,
Cata
-
- pasionat
- Mesaje: 407
- Membru din: Dum 30-Iul-2006 00:29
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5, benzină 2.0, Hydractive 3+
BauBau scrie:Inca o bila neagra pt Citroen...
Nu stiu daca aceasta bila ar fi pentru Citroen sau...service-ul cu pricina.
Problema similara cu a ta am avut si eu.Am remediat-o (intai partial, apoi total).
1.Partial - am fost in prima urgenta la ATS unde mi-au "spreiat" instalatia de clima...care si-a dat "drumul" imediat ce a fost "bibilita"
2.Total - fenomenul a reaparut si a trebuit sa schim motorasul ventilatorului, motoras cu "proteza" din plastic, atat uzat cat mai ales incarcata de vasilina si praf...
Acum e OK, ba pot spune ca debitul de aer ce iese prin grilele laterale (de la usi) e mult mai mare, constatand la demontare, si o obturare partiala a sistemului ce ghideaza aerul catre acestea.
Cu stima,
Cata
videosuzy scrie:Piesa respectiva (situata la baza consolei centrale, pe partea pasageruluio din dreapta) nu face decat sa porneasca si sa opreasca compresorul. Are forma unei tije mici cu un cablu, tija ce in cap are o pieasa asemanatoare unui mic condensator. Acel "condensator" e un senzor termic ce transmite informatia la calculator. Daca scoti acel senzor, compresorul va merge continuu.
Asta vara l-am mutat mai in interiorul habitaclului pasagerilor si am scapat de acea cuplare-decuplare a compresorului (cunoscuta de toti posesorii Citroen-Peugeot)...
Cu stima,
Cata
@videosuzy
La ce te referi cand spui "acea cuplare-decuplare a compresorului (cunoscuta de toti posesorii Citroen-Peugeot)"?
Eu am un C3 cu AC manual. De ceva vreme ma innebuneste la cap un zgomot care seamana cu un clantanit metalic, problema reproductibila numai cu cumpresorul pornit. Daca opresc manual compresorul, zgomotul nu mai apare. De cand au dat si frigurile, se pare ca minunea de compresor nu merge sub 5 grade, iar zgomotul se manifesta mai rar.
Zgomotul asta deranjant apare in special pe perioadele de acceleratie (cand schimb treptele 1 si 2), sau cand iau piciorul de pe acceleratie ca sa pun treapta a 2-a sau scot la punctul mort si las motorul la relanti. Oare releul de pornire al compresorului scoate tacaneala aia? Dar de ce la mine pare sa aiba o legatura cu turatia motorului? Din cate am inteles, compresorul e conectat probabil pe cureaua de distributie, printr-un soi de "ambreiaj". Sper sa nu spun prostii... Poate ambreiajul acela scapa sau o fi vorba doar de un clantanit de releu?
Multumesc.
-
- pasionat
- Mesaje: 407
- Membru din: Dum 30-Iul-2006 00:29
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5, benzină 2.0, Hydractive 3+
La auto cu clima (nu AC) la un interval destul de mic se aude o cuplare urmata, la un interval cam asemanator de timp, de o decuplare a compresorului.
Am sesizat aceasta functionare ciudata si la auto din gama Peugeot apoi, curios prin natura profesiei, am dat telefoane si la "unii" si la "altii".
Mi-au confirmat prezenta acestei cuplari-decuplari automate doar la auto dotate cu clima. Cele cu AC au o singura "cuplare" la pornirea AC si apoi o "decuplare" la oprirea acestuia, din acest motiv e mai greu sesizabil.
La CLIMA, instalatia de climatizare are o temperatura stabilita (20 grd C spre exemplu), in aceasta situatie atat vara cat si iarna (pentru ca acel compresor functioneaza si iarna (oarecum asemanator cu aerul conditionat casnic) se vor auzi periodic acele cuplari si decuplari comandate atat de sonda de temperatura (cea la care se facea referire mai sus) cat si de senzorii aflati in habitaclu pasagerilor, senzori ce transmit computerului temperatura ambientala, acesta la randul lui comandand instalatiei de climatizare pornirea sau oprirea compresorului.
Scuze daca am vorbit cam mult insa imi doresc sa fi fost cat de cat pe intelesul celor interesati.
Cu stima,
Cata
Am sesizat aceasta functionare ciudata si la auto din gama Peugeot apoi, curios prin natura profesiei, am dat telefoane si la "unii" si la "altii".
Mi-au confirmat prezenta acestei cuplari-decuplari automate doar la auto dotate cu clima. Cele cu AC au o singura "cuplare" la pornirea AC si apoi o "decuplare" la oprirea acestuia, din acest motiv e mai greu sesizabil.
La CLIMA, instalatia de climatizare are o temperatura stabilita (20 grd C spre exemplu), in aceasta situatie atat vara cat si iarna (pentru ca acel compresor functioneaza si iarna (oarecum asemanator cu aerul conditionat casnic) se vor auzi periodic acele cuplari si decuplari comandate atat de sonda de temperatura (cea la care se facea referire mai sus) cat si de senzorii aflati in habitaclu pasagerilor, senzori ce transmit computerului temperatura ambientala, acesta la randul lui comandand instalatiei de climatizare pornirea sau oprirea compresorului.
Scuze daca am vorbit cam mult insa imi doresc sa fi fost cat de cat pe intelesul celor interesati.
Cu stima,
Cata
Compresorul de la clima nu are nicio treaba cu distributia! E pe cealalta curea, de la alternator! Are intr-adevar, undeva, in capul vilbrochenului o fulie-ambreiaj care amortizeaza cuplarea-decuplarea climei! Aceasta fulie cand se uzeaza scoate aceste zgomote metalice! Cand dai roata din dreapta fata jos, si aparatoarea, o vezi, cea mai de jos!
Passion pour C5
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
videosuzy scrie:Piesa respectiva (situata la baza consolei centrale, pe partea pasageruluio din dreapta) nu face decat sa porneasca si sa opreasca compresorul. Are forma unei tije mici cu un cablu, tija ce in cap are o pieasa asemanatoare unui mic condensator. Acel "condensator" e un senzor termic ce transmite informatia la calculator. Daca scoti acel senzor, compresorul va merge continuu.
Asta vara l-am mutat mai in interiorul habitaclului pasagerilor si am scapat de acea cuplare-decuplare a compresorului (cunoscuta de toti posesorii Citroen-Peugeot)...
Cu stima,
Cata
la masinile cu clima si nu cu aer conditionat, compresorul va cupla si decupla in functie de mai multi parametri, unii de confort ,altii d siguranta...
este clar ca atunci cand se ajunge la temperatura programata, e normal sa se decupleze compresorul....
deasemenea, la atingereau unei anumite presiuni pe instalatie, compresorul este decuplat din motive de siguranta....
cuplarea se face cu o fulie-electromagnet, iar zgomotul pregnant este la cuplare si nu la decuplare....
cuplarile astea nu sunt doar la citroen-peugeot....le-am auzit la orice model cu clima...
se poate sa am si eu defect acel senzor de care vb voi, pt ca vara, cand temp afara este f mare(am observat ca peste 33 de grade), compresoorul meu se decupleaza si raman in felul asta sa ma coc in masina....
- C i t r o n e l
- pasionat
- Mesaje: 461
- Membru din: Mie 17-Oct-2007 18:45
- Localitate: psaclub.ro
- Contact:
Am patit-o si eu astazi dupa ce am lasat masina in frig -1 vre-o ora, clima cred ca ramasese pe AUTO setata la 22 grade.
Cand am plecat tasta de AUTO era aprinsa dar nu puteam sa comut pe nimic altceva, nu mergea absolut nimic, nici modificare temp, nici incalzire luneta-oglinzi, dezaburire, comutare pe manual si bine inteles ca nu baga nimic. Bine inteles ca nici o eroare in meniu la list of faults.
Cand am oprit-o si incuiat-o tasta AUTO si chiar si cea de incalzire + erau tot aprinse.
Am rezolvat-o: oprit masina, asteptat sa se stinga toate cele, sa intre computerele in sleep dupa vre-o 2-3 minute am decuplat bateria si am asteptat vre-un minut.
Reconectat bateria, tasta Auto era aprinsa, m-am speriat ca tot nu va merge dar cand am pornit masina clima a functionat normal.
p.s.
imi place masina asta, este exact pe gustul meu confortabila, economica, sportiva si ... plina de computere care trebuie resetate din cand in cand, nu cred ca o sa ma plictisesc prea curand de ea.
numai bine
Luc.
Cand am plecat tasta de AUTO era aprinsa dar nu puteam sa comut pe nimic altceva, nu mergea absolut nimic, nici modificare temp, nici incalzire luneta-oglinzi, dezaburire, comutare pe manual si bine inteles ca nu baga nimic. Bine inteles ca nici o eroare in meniu la list of faults.
Cand am oprit-o si incuiat-o tasta AUTO si chiar si cea de incalzire + erau tot aprinse.
Am rezolvat-o: oprit masina, asteptat sa se stinga toate cele, sa intre computerele in sleep dupa vre-o 2-3 minute am decuplat bateria si am asteptat vre-un minut.
Reconectat bateria, tasta Auto era aprinsa, m-am speriat ca tot nu va merge dar cand am pornit masina clima a functionat normal.
p.s.
imi place masina asta, este exact pe gustul meu confortabila, economica, sportiva si ... plina de computere care trebuie resetate din cand in cand, nu cred ca o sa ma plictisesc prea curand de ea.
numai bine
Luc.
-
- pasionat
- Mesaje: 407
- Membru din: Dum 30-Iul-2006 00:29
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5, benzină 2.0, Hydractive 3+
Am avut si eu aceeasi problema de prin octombrie...In ajunul anului nou fenoenul devenise suparator:opream si porneam masina de cateva ori pana intra clima in functiune...Nu avea nici o legatura cu gerul sau cu statul peste noapte. Ieri la pranz am oprin motorul pentru 10 minute, cat sa platesc telefonul, si cand am intrat in masina si am pornit din nou ...pace..Si afara erau 5 grd cu + iar in interior vreo 25...deci nici vorba ca numai dimineata sa se comporte asa...Am fost la ATS Baneasa (super dotarea, super confortul...) si mi-au inlocuit modulul ventilator, in fond un dispozitiv gen radiator de aluminiu cu doua mufe mari, cod 6441L2 (cel vechi, pe care mi l-au dat) e fabricat in 06.03.2003, deci aproape 5 ani de utilizare in forta...Pret? 297,22 lei...Mult, putin...trebuia schimbat...La ce putini bani am bagat in Citi-ul meu in cei 4 ani de cand o am parca as mai tine-o inca pe-atat...Mai ales ca la cele noi vad ca suspensia 3+ e "piesa rara" ... Numai "3" (adica lipsa buton SPORT) sau la V3 cele pentru "muritori" au modelul de suspensie folosit in prezent pe 407...
Cu stima,
Cata
Cu stima,
Cata
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 14 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187793
Total subiecte 18658
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11827
Cel mai nou membru FHV