Proiectoare ceata
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
inca ceva: pe ceata densa poti sa lasi tu pozitia ca e egal cu zero. aici nu cred ca ma poate contrazice nimeni. mai mult, uneori nici noaptea pe conditii meteo ok nu veri o masina ca vine cu pozitia. eu cel putin am patit chestia asta.
bx-ul, care are un bec mic in far pentru pozitie e mult mai greu de vazut noaptea numai cu pozitia decat un logan de exemplu care are acelasi bec in semnalizator (separat, partea de sus). e mai intensa lumina si sare in ochi.
bx-ul, care are un bec mic in far pentru pozitie e mult mai greu de vazut noaptea numai cu pozitia decat un logan de exemplu care are acelasi bec in semnalizator (separat, partea de sus). e mai intensa lumina si sare in ochi.
"If in doubt, flat out!"
-
- pasionat
- Mesaje: 407
- Membru din: Dum 30-Iul-2006 00:29
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5, benzină 2.0, Hydractive 3+
picieri scrie:Vreau sa pun neaparat xenoane. Am si pus H4 in far dar e un mare dezastru, si atunci am zis ca pun H11 si l mut in bara. Din pacate alta solutie nam gasit.
Nu inteleg unde Dumnezeu gasiti smecherii care va fraieresc cu xenoane de 2 bani?...

Eu mi-am montat asta vara, in acelasi timp, atat H7 cat si H4 Bi-xenon si nici vorba ca sa lumineze varfurile pomilor (cum mai citeam pe ici, pe colo) sau faza lunga sa fie...chioara...cum am gasit in alte posturi legate de xenoane improvizate...
E adevarat ca am avut grija ca la montaj sa marchez fiecare "lumina" unde anume bate...
Dupa montaj, am verificat din nou....in loc sa am renumitii lobi ascutiti cu la fel de renumitele conuri de umbra (regasibile in orice schema de halogen) am constatat o baie de lumina uniforma ce nu depasea in inaltime, cu absolut nici macar un centimetru, marcajele halogenelor.
Stiu ca problemele semnalate au fost prezente numai la H4 Bi-xenon (atat pe faza scurta, sau proiector pentru C5, pentru ca bateau in sus, cat si pe faza lunga, unde am inteles ca puterea de iluminare nu era nic macar pe jumatate din cea a halogenelor).
Citeam pe alte forumuri, la faza scurta (proiectoare pt C5) aparea fenomenul de lumini ale artileriei AntiaAeriene (cum vedeam in filmele cu al 2-lea razboi mondial), adica, lumini dupa avioane...
Nu am problema asta. Proiectoarele lumineaza jos, in laterale, completand faza scurta.
faza lunga e mai lunga (ca de-aia e lunga

Le-am luat de la un italian ce se ocupa cu importul diverselor accesorii auto...de la el am luat de fapt si monitorul-oglinda retovizoare, si TV tunerul auto digital si senzorii de parcare pe fata.
Din pacate acum s-a reprofilat pe scutere (deh, ne europenizam, deci...patrund si la noi "descreieratiice pleaca la culoarea verde precum la startul unui motocros...asta pentru cine a fost in Italia, Grecia si alte tari unde scuterul a devenit al doilea mijloc de transport ca importanta)...
Cu stima,
Cata
Cand voi muri, vreau sa mor linistit in somn, ca si bunica. Nu vreau sa mor tipand ca ceilalti pasageri din masina.
nicum scrie:mbc scrie:pentru simplul fapt ca proiectoarele de ceata nu sunt pentru iluminare. sunt pentru semnalizare. iti semnalizeaza pozitia in caz de ceata.
Proiectoarele fac mult mai mult decit sa semanlizeze pozitia. Rolul asta e rezervat luminilor de pozitie. De ce crezi ca becurile de semnalizare au 5/10W in mod normal si 21 cele de ceata de pe spate, in timp becurile de proiectoare au 55W?
Daca e ceata, mai vezi tu luminile de pozitie doar dupa ce ai vazut masina, adica prea tarziu!!!
Passion pour C5
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
mbc scrie:bx-ul, care are un bec mic in far pentru pozitie e mult mai greu de vazut noaptea numai cu pozitia decat un logan de exemplu care are acelasi bec in semnalizator (separat, partea de sus). e mai intensa lumina si sare in ochi.
Nu zau? Teoretic becurile sint la fel. Numai ca la BX becul de pozitie este reflectat de oglinda la far, in timp ce la golan (si solnita) becul ala chiar daca ar avea oglinda, e mult mai mica.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- gropitzabogdan
- pasionat
- Mesaje: 812
- Membru din: Lun 29-Sep-2008 19:50
- Localitate: Alba Iulia, Cluj Napoca
- Masina: Peugeot 407 2.0 HDi
- 2: Citroen C5 2.0 HDi
- 3: Citroen C4 1.6 HDi
- gropitzabogdan
- pasionat
- Mesaje: 812
- Membru din: Lun 29-Sep-2008 19:50
- Localitate: Alba Iulia, Cluj Napoca
- Masina: Peugeot 407 2.0 HDi
- 2: Citroen C5 2.0 HDi
- 3: Citroen C4 1.6 HDi
Si eu stiu ca luminile de ceata sunt strict pentru a lumina drumul pe timp de ceata. Pentru a lumina si normal si pentru pozitionare.
Ideea este ca pe timp de ceata cu cat o lumina bate mai sus cu atat vezi mai putin. Particulele coloidale din ceata reflecta si refracta lumina in toate directiile astfel incat mai ales faza lunga te orbeste.
La faza scurta se vede ceva dar putin si chiar foarte putin in conditii de ceata deasa, dar proiectoarele trimit o banda de lumina (e drept transmit pe distanta scurta) care fiind mult sub nivelul ochilor asigura o iluminare corespunzatoare pe o distanta scurta dar care permite rularea in conditii de siguranta CU viteza mica.
In plus intradevar proiectoarele arunca aceasta lumina si mult mai in lateral decat farurile normale.
Ca urmare proiectoarele sunt as spune chiar esentiale in conditii de ceata foarte densa -in cazuri in care vizibilitatea este sub raza de actiune a proiectoarelor, care intradevar este destul de mica (conditii care se intrunesc maxim o data pe an), ajuta faza scurta in conditii de ceata intensitate medie si mai ajuta in contii de noapte pe drum virajat.
Discutam de noi astia care nu au faruri de ceata incluse in blocul optic sau becuri in blocul optic care se orienteaza dupa directia drumului.
Farurile de ceata nu ajuta sub nici o forma pe drum drept, fara ceata..decat ca atragi atentia tuturor si vei fi injurat in toate modurile posibile.
Referitor la xenoane, nu prea ma pricep si as vrea sa pun si eu dar in ce am gasit pe siteuri prin bucuresti, cu montaj inclus ajung no nameuri sa inceapa de la 450ron iar Philips am gasit cu 800ron.
Dar nu am cautat prea mult si este vorba de xenon pentru becuri H7.
Pentru stationarea pe timp de ceata recomand luminile de avarii. Luminile de drum si proiectoarele sunt pentru vizibilitate in mers, pe loc cu motorul oprit sau la relanti nu fac decat sa manace din durata de viata a becurilor si sa consume bateria aiurea, plus ca induc lpe ceilalti in eroare - vrei sa depasesti si tu, si vezi noaptea pe unul pe contrasens cu farurile aprinse..deci presupui ca merge..nu ai cum sa iti dai seama daca este pe carosabil sau pe marginea drumului.
Ideea este ca pe timp de ceata cu cat o lumina bate mai sus cu atat vezi mai putin. Particulele coloidale din ceata reflecta si refracta lumina in toate directiile astfel incat mai ales faza lunga te orbeste.
La faza scurta se vede ceva dar putin si chiar foarte putin in conditii de ceata deasa, dar proiectoarele trimit o banda de lumina (e drept transmit pe distanta scurta) care fiind mult sub nivelul ochilor asigura o iluminare corespunzatoare pe o distanta scurta dar care permite rularea in conditii de siguranta CU viteza mica.
In plus intradevar proiectoarele arunca aceasta lumina si mult mai in lateral decat farurile normale.
Ca urmare proiectoarele sunt as spune chiar esentiale in conditii de ceata foarte densa -in cazuri in care vizibilitatea este sub raza de actiune a proiectoarelor, care intradevar este destul de mica (conditii care se intrunesc maxim o data pe an), ajuta faza scurta in conditii de ceata intensitate medie si mai ajuta in contii de noapte pe drum virajat.

Farurile de ceata nu ajuta sub nici o forma pe drum drept, fara ceata..decat ca atragi atentia tuturor si vei fi injurat in toate modurile posibile.
Referitor la xenoane, nu prea ma pricep si as vrea sa pun si eu dar in ce am gasit pe siteuri prin bucuresti, cu montaj inclus ajung no nameuri sa inceapa de la 450ron iar Philips am gasit cu 800ron.
Dar nu am cautat prea mult si este vorba de xenon pentru becuri H7.
Pentru stationarea pe timp de ceata recomand luminile de avarii. Luminile de drum si proiectoarele sunt pentru vizibilitate in mers, pe loc cu motorul oprit sau la relanti nu fac decat sa manace din durata de viata a becurilor si sa consume bateria aiurea, plus ca induc lpe ceilalti in eroare - vrei sa depasesti si tu, si vezi noaptea pe unul pe contrasens cu farurile aprinse..deci presupui ca merge..nu ai cum sa iti dai seama daca este pe carosabil sau pe marginea drumului.
Din pacate sunt multi boi care uita sa stinga farurile atunci cand stationeaza, enorm de multi! Cat ceea ce priveste fenomenul cetii, toate problemele se rezolva cu becurile cu xenon! Dar nu recomand nicicum aceste becuri puse dupa ureche! Am intalnit multe masini in trafic pe langa care nu poti trece pur si simplu... Faza scurta e mai tare decat ar trebui sa fie cea lunga... Daca le dai blitz si iti aprind si ei faza lunga... atunci ramai ca la fotograf...! Fiecare isi pune ce becuri il taie capul numai ca el sa vada in fata... Nu e corect!!! As putea sa-mi pun si eu o lama de buldozer in loc de faruri... si cine stie... ganditi-va mai intai!!!
Passion pour C5
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187794
Total subiecte 18659
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11827
Cel mai nou membru FHV