Jante de 15 pe C5 II

Forum de discutii generale despre Citroen C5 I-II (2001-2008). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

viorel_TL
pasionat
Mesaje: 157
Membru din: Lun 17-Oct-2011 17:17
Localitate: Galati
Masina: ex_C5.II 1.6 hdi
2: Opel Astra J 1.4 turbo 140cp, 2017

Mesajde viorel_TL » Mar 10-Ian-2012 13:20

mbc, cu anvelopele de 195-R15 ai consumul de 6,4 litri? Mie mi se pare cam multiºor! Sau poate înainte era mai mare consumul! Eu am fãcut Galaþi-Slobozia-Buc. cu media de 5,8 unde mai pun cã pe autostradã am circulat numai cu 140 ºi am vãzut cã bea 7 l./100. În rest se menþine la un consum mediu de 5,2!
Vreau altceva sĂŁ te ĂŽntreb! Revin la ce mĂŁ roade: jantele. Acum jantele sunt de 6.5J16 4x108 ET-Offset 15-25 gaura centralĂŁ 65,1 . Ca sĂŁ-mi achiziĂžionez un set de jante pe 15 (ptr. 195/65/15), trebuie respectate celelalte caracteristici ? Navighez pe net Âşi nu gĂŁsesc jante cu caracteristicile avute, ba nu-i ET ba nu-i J... Voiam de aliaj, acum mi-aÂş lua de tablĂŁ ... criza bat-o vina ...

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mar 10-Ian-2012 13:23

viorel, masina lui mbc este pe benzina pe cand a ta este diesel; jante 6j15h2et15 s-ar putea sa mai am eu un set daca te intereseaza. alea pe 16 is mai late putin, e normal. cele pe 15 sunt de 6 sau de 5.5, dar la c5 sunt de 6 clar.
Ultima oară modificat Mar 10-Ian-2012 13:25 de către dj01fad, modificat 1 dată în total.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mar 10-Ian-2012 13:24

Tu ai motor diesel de 1.6. Eu am motor pe benzina de 2.0. In aceste conditii, consumul meu mi se pare ok. Eu am jante de C5 prima generatie pentru iarna.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Mar 10-Ian-2012 16:55

cu cat talonul este mai mic cu atat este mai stabila in curbe,dar la talon mic nu prea poti merge cu masina incarcata si pe drumuri cu gropi,gen asfalt romanesc
influenteaza consumul banda de rulare,cu cat e mai mare cu atat frecarea e mai mare
deci trebuie o cale de misloc si un compromis,vrei una pierzi alta...etc
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...
Ce ciudat!

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mar 10-Ian-2012 17:10

Marea diferenta vine de la greutatea rotilor. Cu cat este mai mare roata, cu atat o greutate mai mare trebuie invartita in exteriorul rotii. In oras, unde sunt multe porniri - opriri diferenta este enorma. La venit la serviciu cu masina (drum 5km dus, 5 km intors) mie imi facea o medie de 14 litri / 100 km cu rotile de 16. In aceleasi conditii cu rotile de 15 consumul este undeva la 12. Daca ma plimb cu masina mai mult in oras si apuca sa se incalzeasca, diferenta este mai mica: cam 12 cu roti pe 16 si cam 11 cu roti pe 15.

Mai trebuie mentionat ca rotile astea pe care le am pe 15 eu sunt din ceva aliaj usor (aluminiu) si sunt FOARTE usoare. Au aspect de roti de tabla, dar sunt extrem de usoare.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Mar 10-Ian-2012 17:19

asa mare diferenta?
consumul la tine e influentat si de faptul ca motorul nu se incalzeste in 5 km
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...

Ce ciudat!

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mar 10-Ian-2012 17:21

Da, dar motorul nu se incalzeste nici la jantele pe 16 nici la cele pe 15 :)
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Mar 10-Ian-2012 17:24

pai conf celor spuse de tine trage mai greu de 16 decat de 15,deci este mai in sarcina si...
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...

Ce ciudat!

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Lun 27-Feb-2012 09:51

Pentru ca imediat e timpul sa pun la loc jantele de 16" de aliaj, frumoase de altfel, postez un ultim consum, care este totodata si recordul absolut. Mentionez ca nu am incercat activ sa fac consum mic, ci am fost foarte obosit si la un moment dat am dat pe consum de curiozitate. Era 6.1, dupa care am facut sa fie 6.0 :) Evident ca am condus tot drumul foarte incet, adica 60 KM/h in localitate si 90km/h inafara. Consumul a fost facut pe drumul Cluj-Napoca - Aeroport Targu Mures doar cu mine in masina si rezervorul cu putina benzina, fara bagaje. Cand m-am intors pe aceeasi ruta cu inca 2 persoane in masina si bagaje a fost cam 6.5, condus in acelasi stil.

Pentru cei care nu stiu, masina este un C5 din 2005 cu motor pe benzina 2.0.

Imagine
"If in doubt, flat out!"

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Lun 27-Feb-2012 12:46

Marea diferenta vine de la greutatea rotilor. Cu cat este mai mare roata, cu atat o greutate mai mare trebuie invartita in exteriorul rotii. In oras, unde sunt multe porniri - opriri diferenta este enorma

Nici vorba de asa ceva, consumul creste in primul rand datorita frecarilor, mai ales cu aerul la viteza mare.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Lun 27-Feb-2012 12:55

Si cum explici diferenta de consum semnificativa in oras? La 50 de km/h rezistenta aerului este foarte mica. Este "unsprung weight" sau greutate care nu beneficiaza de amortizare. Greutate mai mare aici este mai grav decat greutate mai mare pe caroserie. Plus ca avand in vedere ca roata de 16 este (evident) mai mare decat roata de 15 este mai mare greutate in exteriorul rotii. Cauciucurile sunt la fel, mai grele pe 16 decat pe 15 pentru simplul fapt ca sunt mai mari. Avand bratul fortei mai lung, forta aplicata la baza lui trebuie sa fie mai mare decat daca ar fi mai scurt (respectiv roata mai mica). La fel si cu diferenta de greutate. Avand o greutate mai mare in roata, e mai greu sa o invarti cu aceeasi forta (acelasi motor) decat daca ai o greutate mai mica, respectiv o roata mai mica.
"If in doubt, flat out!"

viorel_TL
pasionat
Mesaje: 157
Membru din: Lun 17-Oct-2011 17:17
Localitate: Galati
Masina: ex_C5.II 1.6 hdi
2: Opel Astra J 1.4 turbo 140cp, 2017

Mesajde viorel_TL » Mar 06-Mar-2012 10:15

BunĂŁ ziua. Stai cuminte, la motorizarea ta, nu-i consum de speriat! Crezi cĂŁ pe mine nu m-a speriat consumul instantaneu? La tonajul lor, consumul este super ok. TotuÂşi, eu revin cu ideea mea de schimbare a jenĂžilor de pe 16 pe 15. SĂŁ nu mai pomenesc de preĂžul anvelopei Âşi alte discuĂžii care au mai fost. Caut deja jante aliaj. Abia azi m-am uitat la jantele (tablĂŁ)de pe maÂşinĂŁ Âşi am vĂŁzut cĂŁ este poansonat ET.26!! ÂŞi eu care cĂŁutam pe net conform calculatoarelor, ET.15-25.
Domnilor, bĂŁnuiesc faptul cĂŁ trebuie sĂŁ respect dimensiunile jantelor de pe maÂşinĂŁ Âşi ptr. cele de aliaj, nu-i aÂşa? Primesc sfaturi Âşi nu mĂŁ supĂŁr dacĂŁ voi gĂŁsi jante de aliaj. Ideea este cĂŁ le vreau ptr. vara, cĂŁci ITP-ul ĂŽl fac iarna.

marianmarian
pasionat
Mesaje: 941
Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
Localitate: cernavoda

Mesajde marianmarian » Mar 06-Mar-2012 20:54

ce jeante de aliaj ai si daca le vinzi

viorel_TL
pasionat
Mesaje: 157
Membru din: Lun 17-Oct-2011 17:17
Localitate: Galati
Masina: ex_C5.II 1.6 hdi
2: Opel Astra J 1.4 turbo 140cp, 2017

Mesajde viorel_TL » Mie 07-Mar-2012 09:56

marianmarian scrie:ce jeante de aliaj ai si daca le vinzi

Nu am fost ÎnÞeles. Am jante pe 16 de tablã cu 215.55. ºi vreau sã cumpãr jante de aliaj pe 15" ca sã o pot ÎncãlÞa cu 195.65. ªi dacã nu voi gãsi pânã se Încãlzeºte afarã, Îmi voi redirecÞiona cãutãrile pe jante de tablã 15" Tot trebuie sã gãsesc prin Þara noastrã ceva...

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mie 07-Mar-2012 10:01

Mi se pare ca faci un pic invers fata de cum ar trebui. In principiu iarna mergi mai incet, iarna ajuta cauciucurile mai inguste. Vara mergi mai repede si te-ar ajuta jantele mai mari si talonul mai mic in stabilitate. ITP-ul il poti muta in vara fara probleme, pur si simplu mergi la ITP cu 6 luni mai repede.
"If in doubt, flat out!"


Înapoi la “Citroen C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo