Pagina 1 din 1
discuri frana spate c5 II
Scris: Mar 07-Apr-2009 17:40
de ALEXXX87
salut,
cine ma poate ajuta si p mine cu un sfat? de curand am schimbat cauciucurile de iarna cu cele de vara si am vazut ca discurile de frana spate au o margine cam de 1 cm in jurul lor ruginita....marginea de sus....este f clar ca, placuta nu mai calca bine....cert este ca sunt f tocite, ambele...iar la ambele discuri am constatat problema....credeti ca nu mai franeaza bine pe intregul disc ptr ca sunt ff tocite??
Scris: Mar 07-Apr-2009 18:04
de khan
daca nu e f uzat discul se poate curata si eventual se schimba placutele, probabil ca ele au patit ceva de nu mai calca cum trebuie. da un semn la 0723592793, eu comercializez placute si discuri pe f multe marci si te pot ajuta si cu montajul
discuri frana spate c5 II
Scris: Mar 07-Apr-2009 18:50
de ALEXXX87
ma mai poate ajuta cine cu vreun sfat ceva??
Scris: Mie 08-Apr-2009 10:01
de PEDROS69
Daca discurile prezinta santuri pe fata de lucru a placutei ar tebui sa le inlocuiesti, dac fata de lucru a placutei este neteda si nu prezinta santuri si zgarieturi atunci poti demonta discurile de pe masina si curata bavura exterioara care s-a format din cauza uzurii normale a discurilor la polizor, daca ar fi fost pe fata suspendai cate o roata pornaei motorul si cuplai treapta a II-a tinand pe margine o pila sau o bucata dintr-o piatra de polizor pana cad margine cu bavura ajungea la acelasi nivel cu fata de lucru. Atentie la demontarea discurilor la montaj discurile trebuie sa fie montate pe aceeasi roata si placutele sa fie cea dinspre pistonas in acelasi loc .Succes!
Re: discuri frana spate c5 II
Scris: Mie 08-Apr-2009 14:34
de nicum
ALEXXX87 scrie:ma mai poate ajuta cine cu vreun sfat ceva??
Cel mai bine pune o poza.
discuri frana spate citroenc5
Scris: Mie 08-Apr-2009 18:37
de ALEXXX87
pai trebuie sa dau roata jos....nu isi mai spune nimeni parerea??
Scris: Mie 08-Apr-2009 21:24
de khan
PEDROS69 scrie:Daca discurile prezinta santuri pe fata de lucru a placutei ar tebui sa le inlocuiesti, dac fata de lucru a placutei este neteda si nu prezinta santuri si zgarieturi atunci poti demonta discurile de pe masina si curata bavura exterioara care s-a format din cauza uzurii normale a discurilor la polizor, daca ar fi fost pe fata suspendai cate o roata pornaei motorul si cuplai treapta a II-a tinand pe margine o pila sau o bucata dintr-o piatra de polizor pana cad margine cu bavura ajungea la acelasi nivel cu fata de lucru. Atentie la demontarea discurilor la montaj discurile trebuie sa fie montate pe aceeasi roata si placutele sa fie cea dinspre pistonas in acelasi loc .Succes!

tu n-ai o solutie mai simpla pentru ruperea miinilor? mai oameni buni, nu mai dati sfaturi fanteziste ca isi rupe cineva un organ si il aveti pe constiinta! nu se face asa ceva niciodata, discul se scoate si se rectifica daca are santuri mari sau se curata cu un glaspapier mai grosier dar montat in strung sau pe masina de rectificat, in nici un caz nu pui pila pe disc si pornesti motorul
Scris: Joi 09-Apr-2009 06:17
de PEDROS69
Am specificat numai daca are fata de lucru fara santuri se poate curata bavura de pe exteriorul discului, altfel poti sa pui placute noi si o sa ai surpriza ca pe drum drept sa ai un scartiit enervant de cate ori marginea discului freaca placuta. Cat despre se rectificarea la strung se poate face numai daca strungarul rectifica ambele fete ale discului dintr-o singura trecere altfel ai 99% sanse sa fuleze si sa dea batai in pedala. Solutia "nemteasca" este inlocuirea discurilor si placutelor cu altele noi. pe de alta parte sistemul de franare trebuie verificat de un mecanic la fiecare interventie chiar daca am schimbat cate ceva numai pe o punte. Cat despre colegul care s-a speriat ca trebuie sa dea rotile jos e clar ca trebuie sa mearga la un mecanic priceput, parerea mea.
Scris: Joi 09-Apr-2009 06:22
de bogdan78
In plus daca bagi in viteza fara roata montata si pui frana iti foarfeci surubelele care tin discul prins.

si nu ti le mai face nimeni.
Scris: Joi 25-Iun-2009 20:37
de darian
As vrea sa schimb placutele spate de unul singur si vreau sa stiu daca are cineva o poza/ schema, daca trebuie sa acord atentie deosebita anumitor aspecte, daca sunt chichite si eventual niste "pasi" pt a face asta. M-a hotarat sa o fac singur ca macar invat eu pe masina mea nu altii. Am mai facut operatiunea asta la o masina mai veche si consider ca am ceva simt tehnic.
Apropo, un pret pt placute...
Multumesc.
Scris: Joi 25-Iun-2009 20:55
de mesersmith
pt a schimba placutele e necesar sa bagi la loc pistonasele...
lucrul asta nu se poate face ca la dacie, cu levierul...
ai nevoie de un fel de presa cu care sa impingi pistonasul si sa-l si rasucesti in jurul axei sale, alminteri nu va intra la loc...
daca nu ai o astel de scula, kiar si manufacturata, nu te apuca...
eu mi-am facut-o singur...
Scris: Joi 25-Iun-2009 21:07
de darian
pana la urma fac eu rost si de presa daca trebuie ca doar mai sunt masini la care e necesara presa si deci poserori ai pretiosului obiect. Sa inteleg ca alte probleme nu voi intampina?
Scris: Joi 25-Iun-2009 21:27
de mesersmith
pai nu ai ce probleme sa intamplini...
bagi pistoanele inapoi, pui placutele si la revedere, nu aerisesti, nu faci nimic...
daca nu sunt uzate discurile f tare, cam asta e tot...
daca sunt uzate rau, te sfatuiesc sa le skimbi, pt ca se pot sparge radial...
am vazut la un amic la service, un disc de pasat spart...a rupt si etrierul si furtune, etc...
Scris: Vin 26-Iun-2009 07:27
de sandor mihai
darian scrie:pana la urma fac eu rost si de presa daca trebuie ca doar mai sunt masini la care e necesara presa si deci poserori ai pretiosului obiect. Sa inteleg ca alte probleme nu voi intampina?
pt.spate nu trebuie presa.la spate merge usor.ai probleme doar daca trebuie sa scoti din alte motive suruburile de la etrier.in general nu ies ,gaura e prea fixa si din cauza oxidului de al. surubul se blocheaza.