Senzor regenerare FAP & protectie TURBO - proiect realiz
Scris: Mar 21-Apr-2009 09:43
A sosit timpul sa fac ceva pentru cei ce au filtrul FAP pe masina si doresc sa aiba grija de masina si sa foloseasca filtrul FAP cat mai mult;
montajul l-am gandit in special pentru cei ce folosesc masina mai mult in oras...
daca regenerarea este intrerupta se va inregistra urmatorul mesaj in computerul de injectie iar in timp intreruperea repetata a regenerarii va conduce la blocarea filtrului FAP si la functionarea defectuoasa a masinii...
Deci ce am realizat:
Pe scurt un dispozitiv electronic care semnalizeaza cand are loc regenerarea filtrului FAP.
Prima data am studiat multe documentatii despre FAP si procesul regenerari filtrului FAP cu Lexia & interfata PSA XS si am salvat o multime de log-uri:
urmatoarele 2 log-uri prezinta exact procesul regenerarii filtrului FAP si faza ulterioara acestui proces incheiat cu succes:
Apoi am conceput si realizat un dispozitiv conectat la calculatorul de injectie pe care l-am programat;
instalat in cele 2 C5-II ce le folosesc arata astfel:
SW-ul l-am programat sa lucreze astfel:
1) cand temperatura gazelor este sub 200 C ledul galben - cel din mijloc - este aprins, toate celelalte sunt stinse.
Utilizare:
- semnalizare cand computerul de injectie este activ, motorul oprit, sa nu se scoata bateria masinii pana acesta nu trece in stand by.
- semnalizare cand FAP-ul si motorul inca nu au ajuns la regimul normal.
- protectia Turbo-ului la oprire: semnalizare cand temp gazelor este mai mare de 200 C astfel soferul stie sa lase masina in relanti pana temp gazelor scade la ~200 C.
2) cand temperatura gazelor este >200 C si < 400 C toate LED-urile sunt stinse.
Utilizare:
- Intervalul normal de temp a gazelor in FAP.
- Soferului sa nu-i fie distrasa atentia de la condus, in special noaptea sa nu aiba alte luminite aprinse prin bord.
3) LED-urile se vor aprinde pe rand astfel: Verde1= ~400 C, Verde2= ~450 C, Galben= ~500 C, Rosu1= ~550 C, Rosu2= ~600C
Utilizare:
- Semnalizare incepere regenerare naturala ( LED aprins V1, V2 - G )
- Semnalizare incepere regenerare fortata - toate LED-urile aprinse.
- Soferul va stii cand are loc regenerarea FAP-ului si va avea grija sa nu opreasca motorul pana nu se termina regenerarea sa nu se colmateze FAP-ul.
4) cand montajul nu are semnal de la calculatorul de injectie sau semnalul este sub un anumit prag;
ledurile vor pulsa incepand de la cel din mijloc - Galben - spre margini si inapoi.
Utilizare:
- simulare sistem de alarma daca este alimentat permanent, consum maxim ~150ma cu toate ledurile aprinse.
- atentionare daca temperatura gazelor depaseste 650-700 C - pericol de incendiu la motor.
5) Calibrari setabile de user, R&D.
Daca se ataseaza doua butoane SET/RESET - butoane cu 1 impuls de genul reset de la computer - userul poate realiza calibrarea montajului pentru alte valori prin memorarea semnalului instant la apasarea butonului de set.
Aceasta operatie are rost doar daca eventual calibrarile de la motorul 1.6HDI nu se potrivesc la 2.0, 2.2 HDI, si doar daca userul are acces la sw de service sa citeasca temperaturile in timp real.
Eu nu am acces la o masina 2.0, 2.2HDI+FAP asa ca nu am putut testa sa fie calibrarile OK decat pe 1.6HDI.
Pana acum montajul functioneaza corect si nu interfereaza cu functionarea computerului de injectie sau a celorlate calculatoare ale masinii, il folosesc pe cele 2 C5-II ce le am in familie.
Urmatoarea imagine este luata din sw-ul de service dupa ce dispozitivul mi-a semnalizat faza de regenerare corect, ledurile s-au aprins pe rand, au stat aprinse ~8 min si apoi s-au stins pe rand:
Ramane sa decideti voi cei care aveti filtru FAP daca considerati ca acest dispozitiv este util sau nu.
p.s.
Iar acum partea proasta ar fi:
- Operatiunea de montare a montajului pe masina necesita ~1.5h - 2h si nu are rost sa o descriu deocamdata.
Dar cine nu este putin tehnic si nu stie sa lucreze cu un aparat de masura si o scula de lipit nu-i recomand sa incerce sa il monteze.
- producerea lui pe scara mai larga ptr comercializare...
adevarul este ca saptamana aceasta m-am saturat de lipituri, ( inclusiv debug-programat-testat si calibrat ) pentru vre-o luna de zile... imi iau liber.
L.
montajul l-am gandit in special pentru cei ce folosesc masina mai mult in oras...
daca regenerarea este intrerupta se va inregistra urmatorul mesaj in computerul de injectie iar in timp intreruperea repetata a regenerarii va conduce la blocarea filtrului FAP si la functionarea defectuoasa a masinii...

Deci ce am realizat:
Pe scurt un dispozitiv electronic care semnalizeaza cand are loc regenerarea filtrului FAP.
Prima data am studiat multe documentatii despre FAP si procesul regenerari filtrului FAP cu Lexia & interfata PSA XS si am salvat o multime de log-uri:
urmatoarele 2 log-uri prezinta exact procesul regenerarii filtrului FAP si faza ulterioara acestui proces incheiat cu succes:


Apoi am conceput si realizat un dispozitiv conectat la calculatorul de injectie pe care l-am programat;
instalat in cele 2 C5-II ce le folosesc arata astfel:

SW-ul l-am programat sa lucreze astfel:
1) cand temperatura gazelor este sub 200 C ledul galben - cel din mijloc - este aprins, toate celelalte sunt stinse.
Utilizare:
- semnalizare cand computerul de injectie este activ, motorul oprit, sa nu se scoata bateria masinii pana acesta nu trece in stand by.
- semnalizare cand FAP-ul si motorul inca nu au ajuns la regimul normal.
- protectia Turbo-ului la oprire: semnalizare cand temp gazelor este mai mare de 200 C astfel soferul stie sa lase masina in relanti pana temp gazelor scade la ~200 C.
2) cand temperatura gazelor este >200 C si < 400 C toate LED-urile sunt stinse.
Utilizare:
- Intervalul normal de temp a gazelor in FAP.
- Soferului sa nu-i fie distrasa atentia de la condus, in special noaptea sa nu aiba alte luminite aprinse prin bord.
3) LED-urile se vor aprinde pe rand astfel: Verde1= ~400 C, Verde2= ~450 C, Galben= ~500 C, Rosu1= ~550 C, Rosu2= ~600C
Utilizare:
- Semnalizare incepere regenerare naturala ( LED aprins V1, V2 - G )
- Semnalizare incepere regenerare fortata - toate LED-urile aprinse.
- Soferul va stii cand are loc regenerarea FAP-ului si va avea grija sa nu opreasca motorul pana nu se termina regenerarea sa nu se colmateze FAP-ul.
4) cand montajul nu are semnal de la calculatorul de injectie sau semnalul este sub un anumit prag;
ledurile vor pulsa incepand de la cel din mijloc - Galben - spre margini si inapoi.
Utilizare:
- simulare sistem de alarma daca este alimentat permanent, consum maxim ~150ma cu toate ledurile aprinse.
- atentionare daca temperatura gazelor depaseste 650-700 C - pericol de incendiu la motor.
5) Calibrari setabile de user, R&D.
Daca se ataseaza doua butoane SET/RESET - butoane cu 1 impuls de genul reset de la computer - userul poate realiza calibrarea montajului pentru alte valori prin memorarea semnalului instant la apasarea butonului de set.
Aceasta operatie are rost doar daca eventual calibrarile de la motorul 1.6HDI nu se potrivesc la 2.0, 2.2 HDI, si doar daca userul are acces la sw de service sa citeasca temperaturile in timp real.
Eu nu am acces la o masina 2.0, 2.2HDI+FAP asa ca nu am putut testa sa fie calibrarile OK decat pe 1.6HDI.
Pana acum montajul functioneaza corect si nu interfereaza cu functionarea computerului de injectie sau a celorlate calculatoare ale masinii, il folosesc pe cele 2 C5-II ce le am in familie.
Urmatoarea imagine este luata din sw-ul de service dupa ce dispozitivul mi-a semnalizat faza de regenerare corect, ledurile s-au aprins pe rand, au stat aprinse ~8 min si apoi s-au stins pe rand:

Ramane sa decideti voi cei care aveti filtru FAP daca considerati ca acest dispozitiv este util sau nu.
p.s.
Iar acum partea proasta ar fi:
- Operatiunea de montare a montajului pe masina necesita ~1.5h - 2h si nu are rost sa o descriu deocamdata.
Dar cine nu este putin tehnic si nu stie sa lucreze cu un aparat de masura si o scula de lipit nu-i recomand sa incerce sa il monteze.
- producerea lui pe scara mai larga ptr comercializare...
adevarul este ca saptamana aceasta m-am saturat de lipituri, ( inclusiv debug-programat-testat si calibrat ) pentru vre-o luna de zile... imi iau liber.
L.