Pagina 1 din 2

probleme pornire c5 2.0hdi 138 cp 2005

Scris: Lun 11-Mai-2009 12:46
de b04epc
Va salut pe toti. de vreo 2 - 3 luni incoace uneori dimineata face figuri porneste la prima cheie dar merge foarte prost adica merge in 2 sau in 3 cred si da foarte mult fum de motorina nearsa (albastru) masina are 55.000 km . O opresc ,o pornesc din nou si merge perfect. Chestia asta o face numai la pornire la un interval de cateva zile - 1 saptamana. Am pus-o pe Lexia masina nu are nici o problema.Are toate filtrele schimabate.
Multam frumos astept niste sugestii!!

probleme pornire c5 2.0hdi 138 cp 2005

Scris: Lun 11-Mai-2009 14:17
de cornelioan
Pare a fi smptoma de bujii arse, desi cred ca Lexia ar fi trebuit sa vada acest lucru.

Scris: Lun 11-Mai-2009 14:45
de PEDROS69
cred ca problema este la injectoare probabil la rece unul sau doua raman partial deschise si de aici un exces de motorina, trebuie sa pui cumva lexia sa scaneze la pornire cand se intampala acest fenomen.

Scris: Lun 11-Mai-2009 18:27
de b04epc
si eu m-am gandit ca vreun injector sa ramana deschis, dar nu face tot timpul , doar din cand in cand .
mersi frumos!

Scris: Lun 11-Mai-2009 22:32
de khan
io cred ca omiti ceva. esti sigur ca nu are vreo legatura cu vreo interventie sau cu carburantul folosit? ce alte simptome mai are?

Scris: Mar 12-Mai-2009 06:32
de b04epc
asta este singura problema merge f prost la rece dimineata uneori nu tot timpul se intampla la cateva zile si scoate mult fum albastru (motorina nearsa). Exact cum ai scoate la benzina o fisa sau doua asa merge.Daca o pornesc din nou merge perfect. In rest nu are nici un fel de problema.La cald merge perfect. Bordul nu-mi afiseaza nici o problema. Folosesc motorina de la petrom sau rompetrol . Daca o las sa mearga asa prost nu-si revine numai daca o opresc si o pornesc din nou.

Scris: Mar 12-Mai-2009 07:32
de abarth_mcm
Ai zis ca scoate fum albastru.
Fumul albastru nu e de la motorina asa cum ai zis tu. Fum albastru=ulei, fum negru=motorina .
Corectati-ma daca gresesc..dar nu cred.
La km masinii e destul de dubios ce se intampla :roll: Nu scot ele motoare de 300 de mii de km fum albastru..
Si legat de pornire..zici ca nu ai pus niciodata alt tip de motorina, nu?stiam pe vineva tot cu o masina de generatie noua(50.000km) si a pus motorina tip vechi(cu parafina), iar in 3 luni a reusit sa faca sa nu ii mai porneasca masina.(filtru+ceva la injectoare)

Scris: Mar 12-Mai-2009 09:09
de khan
nu pare sa aiba legatura cu bujiile. la HDI bujiile sint cumva optionale, eu nu am descoperit nici o diferenta cu ele mergind sau nu, ma gindesc ca problema ar putea fi de la injectoare/pompa/regulator, cu toate ca e cam devreme la numarul asta de km

Scris: Mar 12-Mai-2009 11:57
de b04epc
ce-i de la ATS spun ca e de la vana EGR. Ori e blocata ori e stricata ea functioneaza mai mult la relanti. dimineata cand e rece moturul arde mai multa motorina vana nu deschide bine si nu da drumul la aer deci motorul se ineaca .Prea multa motorina putin aer.

Scris: Mar 12-Mai-2009 12:21
de C i t r o n e l
nu e putin invers ?
Vana EGR nu se mai inchide complet, blocata ?

Daca EGR-ul este deschis permite recircularea gazelor, daca este inchis nu permite recircularea gazelor.

In mod normal la pornirea masinii, motorul rece EGR-ul trebuie sa fie inchis.

Se poate testa relativ usor EGR-ul daca se decupleaza si se obtureaza tubul ce vine de la ea in admisa de aer. Daca masina porneste OK ea e vinovata.

EGR-ul parca mai are si un senzor de pozitie si in Lexia apare cat la % este deschis EGR-ul.

probleme pornire c5 2.0hdi 138 cp 2005

Scris: Mar 12-Mai-2009 12:35
de cornelioan
Intr-adevar, bujiile nu au nici o legatura cu ce ti se intampla tie.Dar nici nu cred ca ar fi ceva de la EGR fiindca, dupa cum spui,motorul merge normal numai daca-l opresti si repornesti. Nu cumva este o problema electrica,ceva contacte imperfecte?

Scris: Mar 12-Mai-2009 18:09
de b04epc
exact asta am facut astazi am decuplat tubul acela nichelat care intra in admisie si sa vad maine dimineata cum porneste.

Scris: Mar 12-Mai-2009 20:21
de nicum
b04epc scrie:asta este singura problema merge f prost la rece dimineata uneori nu tot timpul se intampla la cateva zile si scoate mult fum albastru (motorina nearsa).


Fum albastru = ulei. Daca era motorina scotea ceva foarte negru si inecacios.

Scris: Mar 12-Mai-2009 21:26
de abarth_mcm
asa i-am zis si eu..fumul albastru e de la ulei...in niciun caz de la motorina..dar de..daca asa or fi zis cei de la ATS :shock: :shock: :shock:

Scris: Mie 13-Mai-2009 08:52
de khan
terminati cu fumul! daca la pornire da fum albastru cu miros de motorina, atunci e motorina nearsa, daca e alb si cu miros de ulei, atunci e ulei. la km masinii nu are cum sa fie ulei. iar la EGR nu are senzor de pozitie, pozitia o aproximeaza in functie de tensiunea care alimenteaza electrovana