Pagina 1 din 2

Probleme vitezometru / speedo C5 2002

Scris: Lun 20-Iul-2009 21:11
de tica959
Va salut

Detin un C5 2.0 HDI 2002 si acum cateva zile mergeam linistit cu 50kmh si dintr-o data acul vitezometrului a sarit la 130kmh dupa care in mod haotic a inceput sa coboare pana la 70km ca intr un final sa revina la 0.De atunci sta doar pe zero iar ocazional se ridica brusc cate putin indicand nu mai mult de 40kmh indiferent de viteza de rulare.

A mai patit cineva asa ceva?Poate cineva sa vina cu un sfat?V-as ramane recunoscator.

Povesti am auzit destule pana inclusiv despre senzorul din cutie,dar ma gandeam ca cineva poate a mai trecut prin asa ceva si stie deja despre ce poate fi vorba!

Multumesc anticipat!

Scris: Lun 20-Iul-2009 21:19
de mesersmith
trebuie mai intai sa incerci sa determini daca servo motorasul acului e bun sau nu...
pt asta ar fi buna o lexia, dar daca nu ai, demonteaza blocul de instrumente, care are niste cleme care ies f usor in partea de jos a acestuia si verifica mufa centrala, precum si pinii servomotorului...
daca ai putin noroc, ai putea avea un contact imperfect, desi e putin probabil sa ai asa ceva aici...
mai degraba, ar putea fi un astfel de contact aiurea la mufa senzorului...

Scris: Lun 20-Iul-2009 21:23
de sandor mihai
iar senzor la cutie nu are.informatia o ia prin senzorul abs de la una din roti.

Scris: Mar 21-Iul-2009 10:43
de tica959
Multumesc mult...Intr-adevar m-am gandit si eu la ceva pana de contact insa ma cam indoiesc.Senzor in cutie-vulnerabila idee chiar ma gandeam ce complicatie inutila sa fi fost insa nu degeaba i-am spus poveste pt ca ma indoiam de existenta acestuia.

Oricum sunt dezamagit de copiii de la Jaeger,nu ma asteptam la asa ceva nici in ruptul capului(daca intr-adevar se trage de la speedo),dar s-a intamplat...

Mai schimba si panoul de bord cu totul in caz ca nu ramane alta solutie,ca deh doar asa s-au gandit sa mai creeze o imbecilitate stralucitii lor ingineri ...de ce sa cumpere doar un speedo,lasa-l sa cumpere toate indicatoarele!

De indata ce aflu mai multe voi posta si aici poate va ajuta in viitor pe urmatorul ghinionist.
Multumesc mult inca o data!

Scris: Mar 21-Iul-2009 13:09
de tica959
Un mic update:

Pana la urma dupa un test cu lexia speedo-ul este vinovat.

Iar intr-adevar viteza este data de un traductor de la cutie situat pe coroana diferentialului care intai trimite semnalul la comp-ul de injectie,iar apoi la comp-ul master.Treaba este garantata deoarece am vazut o cutie de C5 desfacuta si am vazut clar senzorul.

Sa fi fost totusi de la un senzor ABS ar fi fost putin absurd doar daca ne gandim ca la blocarea unei roti sau de ce nu ambele(chiar si pt un scurt moment),ce ar mai indica speedo-ul?

Oricum se pare ca e o problema des intalnita la C5 I cat si la peugeot 307 si 406.

Scris: Mar 21-Iul-2009 14:43
de khan
ce ai vazut tu la cutia aia desfacuta e senzorul care determina pozitia volantei si dicteaza temporizarea injectiei. viteza e o medie inregistrata de senzorii ABS de la toate 4 rotile

Scris: Mar 21-Iul-2009 15:30
de cbx
viteza este preluata de pe abs ,C5 nu are senzor de viteza pe cutie

Scris: Mar 21-Iul-2009 16:34
de tica959
ok,asta am inteles,treaba asta e lamurita,insa tot nu ofera solutie la problema.Oricum speedo-ul este de blamat pana acum,insa dupa cum am gasit pe forum -uri straine unde tema este atent dezbatuta chiar si un spray-contact ar putea rezolva totul(dupa cum s a sugerat si in primul reply).se multumeste

Scris: Mar 21-Iul-2009 21:13
de cbx
km parcursi sunt inregistrati corect ?
daca da , atunci motorasul vitezometrului este defect

Scris: Mar 21-Iul-2009 22:25
de tica959
da,km parcursi sunt inregistrati corect,ramane asadar sa vad daca rezolv ceva cu verificarea contactelor sau intr-adevar motorasul(stepper motor-ul)e vinovatul :(

Scris: Mar 21-Iul-2009 22:29
de mesersmith
desfa bordul si uita-te cu atentie la pinii motorasului, pt ca din ei pleaca bobinajul... iar firele sunt f subtiri...
daca ai noroc, ar putea fi rupt unul dintre ele...

Scris: Mie 22-Iul-2009 10:00
de gropitzabogdan
eu am probleme cu indicatoru de motorina , imi arata aproape pe zero si beculetu aprins, desi am motorina destula
Treaba asta ii numa de ieri si ma gandeam sa ii fac un plin poate isi revine ...
Stiu ca nu trebuia sa spun asta aici dar nu avea rost sa mai deschid un topic :wink: multumesc

Scris: Mie 22-Iul-2009 15:53
de tica959
In sfarsit am demontat blocul cu instrumente si am putut vedea clar defectul.

Dantura unor rotite de la reductorul motorasului e praf.Motorasul invarte dar macina in continuare tot ce prinde.E un mecanism de plastic mai ordinar decat in orice chinezarie de ceas de la "totul cu 3.8 lei".Asta e,VIVA Jaeger!!!

Pana una alta folosesc motorasul de la turometru si merge perfect,si asa turometrul era ca degeaba,nu ma ajuta mai deloc.

Voi cauta prin dezmembrari un alt bloc de la care sa iau un motoras ca nu ma incumet la un 2000ron pe un bloc nou.Nici nu-i de mirare ca e asa scump cand desteptii au inclus si controlul computerului de bord si al climatronicului,etc pe placa,dupa cum zice manualul frantuzesc.

Sper sa n-aveti vreodata parte de ghinionul asta,multumesc pt sfaturi(pana la urma raman la faza de pionierat legat de defecte si patanii,mereu apare unul/una de care nimeni nu a mai auzit),numai bine!

Scris: Mie 22-Iul-2009 16:11
de mesersmith
intr-adevar, am mai auzit de roti dintate farmate...
nu are rost sa cumperi tot blocul, vei gasi relativ usor un motoras din ala, kiar daca vei cumpara intregul bloc, nu vei da f mult pe el...

eu am probleme cu indicatoru de motorina , imi arata aproape pe zero si beculetu aprins, desi am motorina destula

aici cred ca e de vina senzorul de nivel din rezervor...
nu m-ar mira sa fie doar un contact imperfect la mufa de la plutitor...
da banketa din spate jos si verifica sonda...

Probleme vitezometru / speedo C5 2002

Scris: Mie 22-Iul-2009 16:24
de cornelioan
Chestia cu indicatorul de motorina am patit-o si eu acum 2 ani. Practic in cativa km s-a aprins becul, va dati seama la ce mi-a stat gandul cand am vazut asta. Dar s-a rezolvat alimentand cu vre-o 30 de litri de motorina. Din pacate nu stiu nici in ziua de astazi care a fost cauza.