prafuit scrie:- uzura accelerata (sa nu ma intrebi ce inseamna accelerata) a bucsaraelor
Pai care bucsarae ca eu am urcat masina pe elevator si am zarit NUMAI 2 bucsi ambele pe fata: una pe dreapta si alta pe stanga. Gresesc? Mai sunt altele si eu nu le-am vazut? Atunci care ar fi ele?
prafuit scrie:- calitatea materialelor din interior scazuta
Mda...
Ce pot spune dupa ~20.000Km - mai am cca 1.000 si trebuie sa duc C5-ul la prima ei revizie - este ca:
- in mers, pe drum cu denivelari, gropi, in partea din spate, cred ca la spatarul banchetei se aud niste zgomote si nu pot inca sa le localizez; niste hurducanituri...
- in portiera fata-dreapta zornaie ceva in plasticul din usa cand dau muzica la un volum mediu->tare si cu bassul pus pe loudness si la 50%. M-am tot gandit, m-am tot sucit si cred ca am sa schimb fata de usa pe interior cand o sa am bani; altfel nu cred ca as putea sa rezolv problema...
- manerele de la scaune sunt cam incomode; de un real folos ar fi fost o cotiera intre cele 2 scaune fata;
- la statura mea de ~1,95m acceleratia este cam stanjenitor dispusa si imi cam anchilozeaza genunchiul piciorului drept - intrucat il sprijin pe laterala consolei centrale - la drumuri lungi; as fi preferat ca acceleratia sa fie la fel ca la Passat-ul dinaintea C5-ului -> este cu mult mai odihnitoare pozitia;
- cursa schimbatorului de viteze intr-adevar este un pic cam lunga, dar nu foarte deranjant -> masina nu este o sportiva, deci se poate trece cu vederea. In schimb cateodata se aude ceva cand schimb vitezele. La retrogradare se simte/aude un suier din cutie;
- am inlocuit ambele becuri de pozitie pe fata -> 2x100.000/buc; pe dreapta n-a fost chiar asa de complicata operatiunea, dar pe stanga nu am reusit decat dupa ce am dat jos bateria

. Mi se par foarte scumpe. De unde le-am cumparat mi-au spus ca ar fi cu halogen. Nu stiu ce sa cred...
- sonda de ulei trebuie sa o schimb; de cate ori parchez masina intr-o rână sau in panta cu inclinatie destul de mare, la repornire am mesajul: "check oil level";
- la un impact cu un caine la o viteza de ~50Km/h proiectorul ceata din fata/stanga s-a rupt din cele 2 picioruse cu care este prins, desi el are 4... + o clema care rigidizeaza blocul de lumini fata/stanga -> va trebui sa il schimb pe CASCO, altfel costa ~15.000.000 Lei;
- nu prea se simte aerul rece la picioare/fata, iar in anumite situatii este deranjant zgomotul produs de fanul climei;
- plasticul in general de PROASTA CALITATE si in special cel de pe usi - de aici si probleme - la mine - cu boxele optionale JBL; fetele de usi pe interior sunt din fibra de sticla si plastic;
- capitonajul plafonului la partea din fata, la imbinarea cu parbrizul, este taiat parca cu cuterul si NEFINISAT, netivit!!!
- saptiul de bracare mare. In locuri mai stramte te cam scapa injuraturile

.
Motorul este deosebit de elastic. Trage foarte bine din oricare treapata de viteza si de la turatii joase. In oras pot scoate chiar si un consum de 5,5-6l/100Km cu clima pornita si cu 1 sau 2 persoane in masina - inclusiv soferul. Sta foarte bine pe curbe si la viteze relativ mari - comparativ cu alte masini de aceeasi clasa, dar pe drum de tara se simte orice piatra in volan, indiferent de inaltimea garzii la sol. Franele sunt DEOSEBIT de eficiente: EFECTIV TE LIPSTE DE VOLAN LA O DECELERARE SERIOASA! De remarcat in acest sens ca la rotile din spate placutele de frana sunt montate in fata discului de frana - daca-mi este permisa exprimarea un pic cam fortata... Motorul este excelent antifonat pentru un diesel in comparatie cu TDI-urile germane - din habitaclu vorbind. Portbagajul in schimb este cam mic pentru clasa ei si comparativ cu unele germane si nu ofera spatii de depozitare. Incepand cu 130Km/h masina se lipeste aotomat de asfalt gratie suspensiei asistate; cu garda la sol ridicata la maxim poti depasi cam orice obstacol - este la nivelul de inaltime al lui ARO

- dar nu poti rula cu ea asa decat pana la un maxim de 10Km/h. Dupa ce se depaseste aceasta viteza masina se lasa ceva, putand rula cu ea asa pana la un maxim de 40Km/h, iar depasind si aceasta viteza garda la sol revine la normal. Nu vad rostul sa "culci" efectiv masina pe sol; cu aceasta garda - si cea din urma ESTE INTERZISA RULAREA. Practic este numai pentru parking, dar numai daca masina este coborata in mod voit, altfel ea sta la inaltime normala. Daca TOTUSI se incearca rularea de pe loc cu garda la sol lasata de tot, parca masina nu ar avea amortizoare, parca esti in caruta -> ea ridicandu-se IMEDIAT la inaltimea normala. Deci treptele garzii la sol ar fi cam acestea: -1(parking)/0(default)/+1(max. 40Km/h)/+2(max. 10Km/h).
Deocamdata cam atat.