Pagina 1 din 2
Bune sa va fie inimile
Scris: Mie 28-Oct-2009 23:15
de toteu
Buna seara oameni buni.
Mi-am petrecut seara printre voi, am citit si iar am citit, sunt mult mai destept decat atunci cand am intrat, dar nu sunt mult mai hotarat
Sper sa nu ma injure chiar toti adminii, dar inca nu am gasit un Topic care "sa ma decida", asa ca vin si va intreb:
Ce sa fac, sa-mi iau un C5, sau sa mai citesc si alte Forumuri
Ca sa va dau mai multe detalii:
Suma totala este de 6000 de euro. Nu prea mare, nici prea mica. Ma intereseaza o masina cu portbagaj mare inspre maret ! La banii astia pot lua Combi-urile mai marisoare de la Renault, Peugeot, Toyota, VW, etc si Citroen-ul C5. Toate aste vor trebui sa fie si inmatriculate in Romania, cea aleasa fiind adusa din Germania.
Am gasit oferte destul de interesante, la sub 100.000 km si la preturi bune. Stie cineva daca se mai adauga costuri in plus fata de taxa de prima inmatriculare ? Si daca da, despre ce suma ar putea fi vorba ?
In ce priveste masinile de mai sus... Inca nu sunt hotarat. Cert e ca inima si ochii ma cheama inspre C5, dar neuronul personal este tare speriat de atatea chitibusuri electrice si electronice. Si suspensia ma cam baga in sperieti, cu toate ca ideea mi se pare superba...
Acum, ar fi pacat daca am avea 1 C5 cu probleme si am generaliza ca toate C5 fac probleme. Si totusi, cat de fiabile sunt suspensiile ? Mai ales ca valurile vietii m-a dus inspre Chisinau, iar strazile pe aici sunt chiar mai proaste decat in peste Prutul nostru
Cred ca de fapt tare as vrea sa ma convingeti de C5, dar nici un pic de obiectivitate nu ar strica
Va doresc tuturor o seara linistita
Eu
Scris: Joi 29-Oct-2009 08:40
de sandor mihai
salut. cel putin suspensia este foarte fiabila.teoretic nu apar probleme cu anii.daca ai totusi ghinion se poate strica pompa electrica de la suspensie.in rest ce sa zic,motor excelent,la fel cutie de viteze.
trebuie sigur sa ai si putin noroc si masina sa nu fi fost condusa de tractoristi.
Scris: Joi 29-Oct-2009 11:00
de MUGUREL PIRSCOVEANU
Buna,
Poate te intereseaza varianta asta:
http://www.promotor.com.ro/index.php?f=select
Ma refer la cea verde. Ar fi de vanzare la 6,000 euro cu TVA inclus si garantie de la un service de 3 luni. Are cureaua de distributie inlocuita si revizie la zi.
Mugurel
Scris: Joi 29-Oct-2009 12:14
de mesersmith
bun, ideea e ca eu am un astfel de c5, var I, cu aproape 300.000km la bord...
nu pot sa spun ca nu au fost probleme, desi o parte dintre ele au fost creeate de mine fara doar si poate...
nu am avut probleme importante, cea mai importanta fiind cea in care a trebuit sa schimb garnitura de chiulasa, dar lucrul asta s-a intamplat pt ca mi s-au imbacsit cu mizerie radiatoarele frontale, fapt care a dus la racirea precara a motorului si am cam incns-o de cateva ori, si a cedat garnitura...
cred ca sunt singurul de pe forum care si-a schimbat garnitura...
nu mi-as lua alta masina in viata mea, si spun asta in cunostinta de cauza, pt ca personal detin vreo 8 masini de toate tipurile si marimile, vechi si noi si desi c5-ul meu are km pe care ti i-am spus, nu merg cu alta masina si am doua peugeot 308, cu "zero" km...
cred ca asta spune ceva...
te sfatuiesc sa intri si pe alte forumuri unde cu siguranta ai sa vezi vaicarelile altor utilizatori de diferite marci si astfel ai putea sa-ti faci o idee...
am vazut ca ai primit o oferta de la mugurel...
te sfatuiesc, ca in cazul in care te hotarasti pe c5, sa nu eziti sa-l contactezi pe mugurel, fie pt masina pe care ti-a oferit-o, fie pt altele, pt ca ai siguranta ca masina provine de la un om serios...
ca si parte negativa a marcii, pot spune ca citroen are una dintre cele mai proaste retele de service din romania...
evident, exista si exceptii si una dintre ele este promotor rm valcea...
posibil sa mai fie si altele, insa eu nu am avut contact cu ele, decat prin pataniile colegilor de forum...
pt service, este recomandabil sa lucrezi cu service-uri independente de reteau citroen, ca cele ale colegilor khan, mihai stan, etc...
Scris: Joi 29-Oct-2009 12:36
de abarth_mcm
Si eu zic ca C5-ul e o masina super..insa inainte de toate sa te uiti bine ceea ce iei. Adica daca gasesti alta marca de masina in o stare mai buna nu ezita sa o cumperi...conteaza f mult starea masinii, mai ales ca e vb despre S-H
Legat de service: exista si alte serice-uri foarte bune in reteaua citroen cu oameni profesionisti. Faptul ca nu intra pe forum nu inseamna ca nu sunt buni in ceea ce fac
Scris: Joi 29-Oct-2009 15:25
de C i t r o n e l
Parerea mea de amator cu 2 Citroen-uri C5-II 1.6HDI FAP -2005 in curte... sa batem in lemn pana acum fara probleme majore:
Daca planuiesti sa o tii pentru mult timp e ok sa-ti iei un Citroen cu hidraulica dar cand vei dori sa o vinzi slabe sanse sa reusesti fara sa pierzi masiv.
Deprecierea la automobilele Citroen este foarte mare.
de ex:
Simbata/Duminica cand mai trec prin piata de masini - in Timisoara - ma uit la un C4 1.6HDI 110CP din 2005 adus din Spania - arata bine int si ext - dar sta nevandut de anu trecut din vara, intre timp pretul a scazut cu ~1500-2000E dar degeaba, scrie pe el Citroen si sunt slabe sanse sa-l vanda si anul acesta.
Despre C5, parerea mea:
C5-I - nu prea merita cumparat la 6000e, eventual la 2500-3000E.
a fost prima varianta scoasa, este deja model depasit moral - a aparut a 3-lea model C5- iar in timp odata cu trecerea timpului au iesit la iveala destule BUG-uri la ea.
C5-II - este OK, e confortabila si este sigura: ESP/ABS... + airbag picioare sofer de serie... 5*
- merita cumparat daca stii de la cine o iei dar la 6000E ai sanse minime sa gasesti o masina SH in stare foarte buna.
Nimeni nu-ti da o masina de 4 ani care a costat >20.000E la banii astia daca nu doreste pur si simplu sa se scape de ea satul de nervii si banii bagati in ea. E o masina plina de electronica si de computere, o ia unul razna adio, se transforma in carutza, iei credit la banca sa o repari.
Masini sub 120.000km aduse din afara si cumparate din targ sau Autovit sunt un vis frumos care are toate sansele sa se transforme in cosmar dupa achizitie.
De obicei la 120.000km la diesel-uri trebuie sa-i faci revizia la FAP ( daca are ) si asta te usuca de 600-1000E, cam asta este cauza pentru care se si vand C5-urile de firma dincolo... in 4 ani s-au cam amortizat si e mai ieftin sa renunte la leasing si sa ia alta decat sa o mai tina pe asta mai departe si sa inceapa sa bage bani in ea.
Citroen C5 facut ptr Ro ?
Cu prima inmatriculare in Ro la 24.000km sau 70.000km ?
Fugi de ea fara sa te uiti in urma, Motoarele turbo HDI sunt sensibile la praf si la carburant... si la service-ul din Ro:
- am vazut C5-II 2005 2.0HDI fara FAP ~24.000km reali, SH cumparat de la reprezentanta Citroen din Ro cu garantie cateva luni - buy back, proprietarul a dat-o inapoi ptr un C4 nou noutz; stia el de ce a dat inapoi in 2.5 ani o masina de 24.000E pe una de 14.000E - avea o gramada de bube ascunse:
cele evidente si cu ochiul liber si care denota profesionalismul mecanicilor din reprezentanta autorizata Citroen sunt plasticele pe la motor rupte ( de ex: clemele de la capacul de la baterie, suportul tubulaturii aer, etc...), cat de idiot trebuie sa fi sa le rupi cand tu mecanic de reprezentanta ai facut maxim 2 revizii la ea.
Nimeni altcineva in afara de oamenii lor nu i-a deschis capota ptr revizie/service.
iar acum dupa 4 ani incep sa pice si chestiile mai importante: electromotor, ambreiaj, EGR, tubulatura...etc.
In concluzie daca nu stii de unde o iei, nu doresti sa te bagi singur sa ti-o repari si n-ai un tester Lexia al tau sau un service de incredere cu oameni pasionati, uita-te si la alte marci mai putin sensibile la conditiile vitrege din Ro... 6000E ptr un C5-II inseamna risc maxim sa iei tzapa.
L.
Scris: Joi 29-Oct-2009 16:29
de mbc
obiectiv: nu am o parere prea buna despre modelele noi de citroen, si mai ales ca esti cam strans la usa in banii aia. Experienta mea cu citroen xantia nu este una prea buna si c5 este doar o urmare a xantiei. Lucrurile se strica prea usor, sunt prea putin fiabile. Suspensia e intr-adevar ceva deosebit. motoarele sunt foarte bune daca sunt alese cu cap, dar este o senzatie generala ca suna plasticaraiele la drum.
Daca as fi nevoit sa imi iau acum masina de 6000 de euro, probabil ca mi-as lua honda accord 1,8 benzina sau 2.0 benzina. SEDAN, cutie manuala.
Scris: Joi 29-Oct-2009 16:32
de DanT
@mesersmith: la capitolul service-uri sa stii ca in Romania Citroen se intrece cu Toyota. Si sunt de opinie ca al doilea este muuuult mai rau

:(
pentru ca este Romania.
Partea buna la Citroen este ca la Valcea te poti adresa cu incredere (ca service oficial Citroen). La fel, exista si cativa reparatori Citroen in care poti pune toata baza.
Cauta, gandeste, cantareste si alege!
Scris: Joi 29-Oct-2009 16:40
de C i t r o n e l
Singurul avantaj la service daca iti iei Citroen este ca la partea de motorizare poti apela si la service-ul Peugeot.
Pentru mai mult de 90% din operatiuni preturile atat la manopera cat si la piese sunt mai mici ca la Citroen, profesionalismul in retea dupa cum ti-o fi norocul.
Scris: Joi 29-Oct-2009 20:39
de mesersmith
luc, or fi sensibile hdi-urile la praf si la corburant, insa nu am auzit sa pice vreun motor hdi pana acum...
eu am bagat tot felul de uleiuri, de carburanti, iar filtrele de aer le-am schimbat numai cand mi-am adus aminte...
eu consider hdi-ul un motor f bun...si nu l-as da nicicum pe vreun tdi nemtesc...
Scris: Joi 29-Oct-2009 21:11
de C i t r o n e l
Da sunt de acord cu tine si eu consider HDI-ul un motor bun - eu unul chiar nu am avut probleme cu ele, dar a mea nu cred ca ruleaza 3000km pe an in Ro -.
Mai sunt unii de mai plang de problemele ce apar la ele din cauza carburantului, le mai cad si turbinele inainte de 100k preponderent la masinile rulate in RO, la C8-uri se mai rupe si cureaua de distributie din cauza apei ce se scurge pe ea... la altii le raman bujiile in motor... cele mai frecvent insa se pare ca le cade ambreiajul/volanta.
Dupa mine faza cea mai nasoala la motoarele astea este sa te limiteze la 2000-3000rpm cand ai cea mai mare nevoie de ele; intr-o depasire - au exagerat la maxim cu modul asta de protectie a motorului/mediului si cine a patit-o odata nu cred ca va mai dori masina de la PSA vreodata. Sper sa nu ajung eu in situatia asta.
Adevarul este ca C5-ul nu este masina de buget redus, cam trebuie sa ai 1/4 din valoarea ei pus deoparte ptr evenimente neprevazute.
Scris: Joi 29-Oct-2009 23:39
de toteu
Sunt impresionat de mesajele atat de rapide. Si atat de pline de emotii fata de o masina care se pare ca le merita din plin. Atat pe cel mai putin pozitive cat si pe cele foarte pozitive
Am mai intrat si pe alte forumuri, am mai vorbit si cu alti oameni... Cert este ca inima ma trage spre frantuzoaica asta frumusica, mintea ma duce spre o Avensis (plictiseala maxima, confort redus, dar parca mai fiabila decat C5-ul

)
Din pacate fondurile sunt cele care sunt. La capitolul dragoste stam mult mai bine, dar cu banii va trebui sa ne limitam un pic
Mugurel, multumesc frumos de oferta ! Am gasit pe net niste oferte de pe piata germana care sunt mai avantajoase (cel putin financiar). Una de la un Dealer mare (din pacate nu inseamna prea mult...), care vinde 1 C5 var I sub 5000€, la 63.000 km. Mai ales ca avem de gand sa ajungem de Craciun in Germania, o astfel de posibilitate ne atrage mai mult. (l-am cautat, dar s-a dus deja

)
Ambele oferte insa au un dezavantaj: Ma cam uit dupa un Combi la datele astea.
Cert este ca varianta C5 II la banii astia inseamna km inpre infinit, si chiar nu mi-ar place ideea unei masini cu extrem de multi km...
Daca mai are cineva vre-o idee, chiar va rog. Oricum, celor care au postat le multumesc mult ! Chiar este un ajutor frumos pe drumul viitoarei masinute
O seara linistita
Eu
Scris: Vin 30-Oct-2009 16:59
de videosuzy
Hmm...interesant insa, pana acum am constatat ca posturile au fost ale celor cu motorina....
Eu am benzina din oct.2003 (deci C5 var.1) si 130.000km...Nu stiu cat m-ati "auzit" plangandu-ma de probleme grave...
- nu am avut niciodata probleme la suspensie (si abuzez din plin de ea, inclusiv cand trec pe centura Bucurestiului si am de mers in zona unde TIR-urile au "sapat" in asfalt....);
- nu am avut nici o problema deosebita cu motorul;
- nu am avut si nu am disconfortul "plasticelor" cum va tot aud...e suficient de etansa si antifonata...
- nu zdrangane usile cand le inchid (se aud inca infundat);
Ca probleme am avut:
- electroventilatorul schimbat in 2007 (dupa ce in 2006 a luat in plin, timp de 100km, furtuna de nisip de pe A2)...era plin de nisip si abia se mai invartea elicea, nu stiu cum a mai rezistat 1 an...
- capete de bara, bielete antiruliu, placute, discuri...(cred ca-s normale...cred, nu ma pricep atat de bine...)
De aceea nu cred ca e potrivita remarca colegului LUC cum ca C5/1 a avut BUG-uri mari...sa nu uitam ca C5 var.1 a avut mai multe "editii" ...
Apropos de asta, nu stiu cate C5 var.2 au Hydractive 3+ (de C5 var.1 nu mai vorbesc)...ma refer la cele achizitionate din Romania, nu aduse din afara...
Iar cele din afara...am o cunostinta care are Elegance (parca) si aproape tot ce are C5 var 3 are acesta pe C5 var.1 din 2003 (NAVI mare, color cu TV analog (acum si-a montat si el DVB-T)...magazie CD, ESP, clima, pilot automat, incalzire in scaune, xenon...si o mai avea...
Scris: Vin 30-Oct-2009 17:35
de mesersmith
videosuzy scrie:De aceea nu cred ca e potrivita remarca colegului LUC cum ca C5/1 a avut BUG-uri mari...sa nu uitam ca C5 var.1 a avut mai multe "editii" ...
Apropos de asta, nu stiu cate C5 var.2 au Hydractive 3+ (de C5 var.1 nu mai vorbesc)...ma refer la cele achizitionate din Romania, nu aduse din afara...
Iar cele din afara...am o cunostinta care are Elegance (parca) si aproape tot ce are C5 var 3 are acesta pe C5 var.1 din 2003 (NAVI mare, color cu TV analog (acum si-a montat si el DVB-T)...magazie CD, ESP, clima, pilot automat, incalzire in scaune, xenon...si o mai avea...
subscriu...
am vazut si citit de mai multe ori opiniile colegului luc despre var I...dar nu am considerat necesar sa scriu ceva, pt ca e opinia omului si trebuie respectata...
din punctul meu de vedere, in afara ce alungirea farurilor si ale stopurilor, schimbarea plasticului din spatele ceasurilor, o bucata de aluminiu prin bord si consola centrala, nu consider ca ar mai avea ceva...restul fiind dotari optionale...
'or mai fi si update-uri de soft prin partile esentiale...
am vazut var I mult dotata fata de var II...
Scris: Vin 30-Oct-2009 18:56
de bogwol
pt toteu: daca te intereseaza o combi din germania, in general acestea sunt putin mai ieftine decat limuzinele, pt ca de obicei sunt masini de firma cararora le-a expirat leasingul (am luat 2 masini pana cum de acolo, ambele fara probleme - poate am avut noroc)