Pagina 1 din 2
Cteodata nu functioneaza turbina?!
Scris: Sâm 29-Mai-2010 13:01
de pr_ovidiu
Dragi colegi!
Am urmatoarea problema: se intampla cateodata ca masina sa nu traga bine adica nu functioneaza turbina.
In cazul acesta merge ca un diesel simplu fara prea multa putere, dar la 3000 rpm porneste turbina orice ar fi.
Problema cu lipsa de putere nu se intampla des dar este enervanta cand de apuci de o depasire si masina nu poate.
Mentionez ca nu face probleme niciodata la rece ci numai dupa cativa km si asta nu tot timpul.
Ce poate fi?
Multumesc!
Scris: Sâm 29-Mai-2010 13:17
de C i t r o n e l
du-o la service sa verifice circuitul de vacuum si comanda turbinei.
Scris: Sâm 29-Mai-2010 13:32
de pr_ovidiu
Sunt din Timis, nu sti vre-un service ok pt. Citroen in Timisoara?
Scris: Dum 30-Mai-2010 21:24
de pr_ovidiu
Astept si alte pareri daca sunt.
Multumesc.
Scris: Lun 31-Mai-2010 08:56
de GeorgeTudose
pr_ovidiu scrie:Astept si alte pareri daca sunt.
Multumesc.
Poti sa incerci urmatoarele variante:
1 Scoate furtunul ala gros de la turbina (capatul dinspre parbriz). Sub el o sa gasesti un furtun si un racord mic negru. Scoate-l (se scoate simplu-apesi pe clipsul alb si tragi spre tine) si sufla-l sau curata-l. Daca e infundat ai avut noroc.
2 Verifica electrovalvele. Sunt in partea stanga a motorului langa sfera. Unul din furtunele care intra in ele face legatura cu racordul de care ti-am zis.
Cand am avut problema cu turbina mi-a inversat un mecanic furtunele de la electrovalve si apoi a mers normal, dar mi-a fost frica sa nu stric altceva si am continuat investigatiiile pana am rezolvat problema.
O sa ma uit daca mai am poza cu aranjarea furtunelor la electrovalve dar pana atunci curata racordul ala care se poate infunda cu funingine.
Bafta!
Scris: Lun 31-Mai-2010 19:27
de pr_ovidiu
Nu ma pricep f. mult incat sa ma bag asa de adanc, dar am un mecanic in apropiere si am sa ii zic sa verifice
treburile astea.
Multumesc pt. sfaturi.
Va tin la curent cu ce am rezolvat.
Scris: Mar 01-Iun-2010 17:15
de pr_ovidiu
Azi am fost la mecanic si dupa cateva verificari lucrurile stau asa:
turbo este comandat printr-un furtunel prin care trece un aer la o anumita presiune care deschide (valva) comanda la turbo.
Valva functioneaza, furtunelul e ok se pare ca problema e o piesa care da comanda cand sa treaca acel aer prin furtunel.
Piesa cu pricina se afla sub plasticul de la "telescopul" stanga fata.
Mi s-a recomandat si un test Lexia pt. siguranta.
Daca mai am noutati va anunt!
Scris: Mar 01-Iun-2010 21:58
de khan
piesa aia se cheama electrovana si chiar daca functioneaza (Lexia o vede si o poate comanda) nu are de unde sa stie daca mai e etansa. asa ca mai bine o verifici scotind furtunul care merge catre actuator si mufa ei de alimentare. cu motorul pornit nu ar trebui sa faca vacuum pe stutul catre actuator. daca face, supapa e neetansa si deci trebuie schimbata
Scris: Mar 01-Iun-2010 22:23
de pr_ovidiu
Mersi Khan. Ai o idee cat ar putea costa una si cum se numeste exact?
Scris: Mie 02-Iun-2010 08:38
de khan
e vreun milion jumate, dar verifica intii
Scris: Mie 02-Iun-2010 13:22
de pr_ovidiu
Daca il testez asa cum ai zis, nu se poate sa stric ceva?
Intreb asta pentru ca nu ma pricep. Oricum mai i-au pe cineva cu mine care se pricepe mai mult.
Multumesc pt. raspunsuri.
Scris: Joi 03-Iun-2010 10:05
de khan
daca puteai strica ceva nu iti spuneam sa o faci
?
Scris: Joi 03-Iun-2010 18:48
de sorin2010
sal!
ce motorizare are c5-ul?
la prima generatie common rail de 90 resp 100 cp exista un fenomen ce se petrece cu turbina.adica trage doar dupa ce urca cu greu la 3000 rot/min dupa care nu il mai recunosti.
nu apar defecte in calc de injectie si totusi problema e din debitmetru care dozeaza putin aer pana la rotatia respectiva dupa care ii da cat trebe.
vezi cu lexia in sarcina daca ajunge aerul la valoarea de 1000.daca nu depaseste 700 pana la 3000 de rotatii schimba debitmetru.
bafta
Scris: Vin 04-Iun-2010 11:06
de khan
HDI de 100 cp nu exista. doi la mina, valoarea masei de aer trebuie sa fie intotdeauna in concordanta cu temperatura aerului si turatia motorului, practic valoarea inregistrata e comparata tot timpul cu referinta. daca iese din domeniu, indiferent de turatie, debitmetru da eroare, fie pe senzorul de temp fie pe cel de masa de aer. deci?
Scris: Vin 04-Iun-2010 19:40
de sorin2010
scuzele mele , asa nu este hdi de 100 cp e de 110 cp nu m-am uitat atent la cifre.
deci in sarcina cand ai aprox 50km pe ora si esti in treapta 3 sau 4 de viteze si apesi pedala in podea valoarea aerului trebuie sa creasca in jur de 1000 daca se intampla asta abia cand atingi 3000 de rotatii si pana atunci este sub 800 sau 750 nu e ok.
am av fenomenul acesta de nenumarate ori.nu apare nici o eroare,si e de la debitmetru.
desi asa ar trebui sa fie aerul comparat cu o valoare de referinta sa sti ca nu e intotdeauna asa.
mai au si softurile scapari.
nu zic ca aici avem aceasi problema dar se poate incerca,cu un debitmetru de proba,nu costa nimik.