Pagina 1 din 3
citroen c5 consuma ulei... :(
Scris: Sâm 17-Iul-2010 22:13
de felyxmogo
Salutare,
Am achizitionat un Citroen c5 an fabricatie 2002, motor 2.0 Hdi, 265.000 km. Cumparand masina peste cateva zile pe computerul de bord a aparut mesajul "engine oil insufficient" asa ca am facut schimbul de ulei cu 10w40 Castrol Magnatec (oricum trebuia sa il fac), inainte a fost pus 5w40.La uzura motorului si la niste sfaturi am schimbat uleiul 10w40 nu 5w40. Dupa o saptamana acelasi mesaj "engine oil insufficient", si la pornire pe ecran langa vitezometru doar 1 liniuta era bifata din cele 5 sau 6. Verific jorja uleiul la minim. Am mai completat cu 700 ml din acelasi ulei. Am ajuns la concluzia ca motorul consuma ulei...
La acceleratie brusca pe teava de esapament iese un fum dens negru in spate.
Voi cum ati rezolvat problema...sfaturi va rog
Este al 2-lea C5 al meu si imi place masina

Scris: Dum 18-Iul-2010 11:50
de khan
uleiul da fum alb cind arde. verifica intii sa nu curga pe undeva apoi verifica si tuburile de la turbina pina la admisie, daca sint pline cu ulei, inseamna ca turbina e problema. daca sint doar usor umede de ulei, atunci intr-adevar e o problema de motor. si nu trebuie sa postezi de mai multe ori pentru aceeasi problema
Scris: Dum 18-Iul-2010 13:26
de SPF
Cum adica pe ecran langa vitezometru era bifata doar o linuta din 5 sau 6?
Citroen C5 nu are indicator in bord pentru nivelul uleiului. Are indicator doar pentru temperatura uleiului. In rest doar scrie pe display OIL OK sau dupa caz alt mesaj in display-ul central.
Si apropo, daca pui ulei cu indice de vascozitate la rece mai mare si ai senzatia ca ajuti motorul daca este mai uzat, te inseli. In cel mai rau caz umbli la indicele de vascozitate la cald. Adica ala de dupa W.
Scris: Dum 18-Iul-2010 13:41
de mesersmith
la c5 I, dupa ce bagi cheia in contact, inainte de a porni motorul, pe afisajul dintre ceasuri, apar niste semne care, in functie de nr lor, indica nivelul uleiului...
Scris: Dum 18-Iul-2010 19:02
de felyxmogo
scuzati-ma pentru dubla postare, azi dimineata a inceput sa scoata fum alb.nu mai scoate fum negru doar fum alb...
azi dimineata nivelul era ok dupa 200 de km iar "0-----" si din nou trebuie sa completez...
cum as putea remedia problema? cum ar fii mai indicat? sa schimb tot motorul sau o "restaurare" a motorului existent?
Scris: Dum 18-Iul-2010 19:04
de khan
verifica turbina intii, e de acolo mai mult ca sigur
Scris: Dum 18-Iul-2010 19:06
de felyxmogo
poti te rog frumos sa imi spui mai exact ce sa verific si unde...la orice ma pricep numai la masini nu

Scris: Dum 18-Iul-2010 21:18
de khan
go to service
Scris: Dum 18-Iul-2010 22:22
de felyxmogo
mersi dar puteai sa imi spui

Scris: Dum 18-Iul-2010 22:26
de mesersmith
verificarea turbinei, interventia asupra ei, e un lucru complex si e de preferat sa-l faci intr-un service...
si eu ti-as da acelasi sfat...
Scris: Dum 18-Iul-2010 22:48
de felyxmogo
imi spuneti voi un service serios din cluj sau apropiere?
Scris: Mar 20-Iul-2010 16:49
de felyxmogo
am fost la un mecanic si a verificat turbo si avea un joc elicea cam de 1 cm pe orizontala, am gasit la dezmembrari una (200 euro) si maine o schimba sa vedem...
Scris: Mar 20-Iul-2010 16:52
de SPF
Mai bine o dadeai pe a ta la reconditionat. Costa vreo 300 de euro dar ai garantie. Asa nu stii si asta veche cand o sa pice.
Scris: Mar 20-Iul-2010 16:56
de felyxmogo
am ales varianta mai ieftina, totusi si reconditionarea ii riscanta...
Scris: Mar 20-Iul-2010 17:07
de SPF
Varianta cea mai ieftina poate fi paguboasa. Daca iti cade si turbina asta sau daca nu este buna chiar din momentul cand o sa o pui pe masina tot la reconditionare ajungi ca una noua sare de 1000 de euro.
Iar reconditionarea este un lucru foarte sigur ca e facuta de profesionisti. Si se garanteaza turbina 100.000 km am impresia.