Pagina 1 din 3
Ulei Motor
Scris: Joi 05-Aug-2010 11:54
de retincu_robert
Salut,
Tocmai am schimbat uleiul si filtrul la motor, iar din cele citite pe forum constat ca nu am ales corespunzator uleiul, deoarece am folosit TOTAL 10W40.
Masina nu mai este in garantie si am ales sa fac revizia la un service cat de cat recunoscut in Rm Valcea, iar la recomandarea celor de la service am ales uleiul specificat mai sus.
Argumentele celor de la service au fost ca masina a depasit 150000 km si ca dupa acesti km se trece de la 5W la 10W. (nu stiu ce sa zic fiindca cel cu 10 W este si mai ieftin decat 5W, deci n-ar fi avut nici un interes sa ma minta...).
Doresc sa adaug ca masina ciupe un pic de ulei, fiindca de la schimb la schimb lipsesc cca. 0,5l.
Voi ce ziceti de aceasta alegere? Acest ulei (10W40) dauneaza cu ceva motorului?
Ulei Motor
Scris: Joi 05-Aug-2010 14:12
de toro
Mergi linistit cu acest 10w/40 . Nu sunt probleme la 150.000km ai masini tale.Argumentul celor de la service este de necontestat. Au dreptate cu trecerea pe 10w. La cati km schimbi tu uleiul ca sa ne dam cu parerea la acel consum de 0,5ml ? Daca schimbi la 10.000 km nu este un consum de speriat.
Re: Ulei Motor
Scris: Joi 05-Aug-2010 14:32
de retincu_robert
toro scrie:Mergi linistit cu acest 10w/40 . Nu sunt probleme la 150.000km ai masini tale.Argumentul celor de la service este de necontestat. Au dreptate cu trecerea pe 10w. La cati km schimbi tu uleiul ca sa ne dam cu parerea la acel consum de 0,5ml ? Daca schimbi la 10.000 km nu este un consum de speriat.
Pai cat am folosit 5W40 il schimbam la 15000 de km, dar am inteles ca 10W40 trebuie schimbat la 10000, deoarece acesta nu mai este sintetic. Consumul de ulei este de 0,5l la 15000km.
Scris: Joi 05-Aug-2010 14:39
de retincu_robert
Oricum la urmatoarea revizie cred ca voi trece din nou pe 5W40, deoarece are caracteristici mai bune.
Am gasit ceva aici, mai ales ca urmatorul schimb de ulei va fi la inceputul iernii:

Scris: Joi 05-Aug-2010 14:49
de SPF
5W sau 10W este indicele de vascozitate la rece. Dupa ce ai pornit motorul si a ajuns la temperatura de lucru nu mai conteaza. Deci e un mare bullshit chestia cu uzura motorului, numai un carpaci poate sa scape un astfel de porumbel.
In schimb diferenta intre 5W si 10W de cele mai multe ori este de baza. La 5W este full sintetic iar la 10W este semi sintetic. 10W are temperatura de dezintegrare mai mica cu vreo 100 de grade decat 5W. Asa ca fapt divers. La motoarele turbo conteaza.
Scris: Joi 05-Aug-2010 14:58
de retincu_robert
SPF scrie:5W sau 10W este indicele de vascozitate la rece. Dupa ce ai pornit motorul si a ajuns la temperatura de lucru nu mai conteaza. Deci e un mare bullshit chestia cu uzura motorului, numai un carpaci poate sa scape un astfel de porumbel.
In schimb diferenta intre 5W si 10W de cele mai multe ori este de baza. La 5W este full sintetic iar la 10W este semi sintetic. 10W are temperatura de dezintegrare mai mica cu vreo 100 de grade decat 5W. Asa ca fapt divers. La motoarele turbo conteaza.
Oricum pana la urmatorul schimb de ulei cred ca motorul nu va fi afectat, mai ales ca la acest tip: 10W, schimbul se face la 10000km...spun specialistii
Scris: Vin 06-Aug-2010 00:00
de iuliu m.
SPF scrie:5W sau 10W este indicele de vascozitate la rece. Dupa ce ai pornit motorul si a ajuns la temperatura de lucru nu mai conteaza. Deci e un mare bullshit chestia cu uzura motorului, numai un carpaci poate sa scape un astfel de porumbel.
In schimb diferenta intre 5W si 10W de cele mai multe ori este de baza. La 5W este full sintetic iar la 10W este semi sintetic. 10W are temperatura de dezintegrare mai mica cu vreo 100 de grade decat 5W. Asa ca fapt divers. La motoarele turbo conteaza.
Salut,
Perfect de acord cu prima afirmatie.
Cu a doua ,numai partial.Clasa de vascozitate nu are legatura in mod direct cu tipul uleiului(sintetic, semisintetic ori mineral).E drept ca, de regula, gasim mai ales "sintetice" 5W-XX si mai ales "semisintetice" 10W-XX.
In legatura cu temperatura de dezintegrare as fi curios cum se identifica ea in fisa tehnica a produsului.Pare o chestie interesanta si parca s-ar mai merita furnizate niscai amanunte.
Drumuri bune!
Scris: Vin 06-Aug-2010 06:24
de SPF
In schimb diferenta intre 5W si 10W de cele mai multe ori este de baza.
E drept ca, de regula, gasim mai ales "sintetice" 5W-XX si mai ales "semisintetice" 10W-XX.
Am zis altceva?
Re: Ulei Motor
Scris: Vin 06-Aug-2010 07:13
de sandor mihai
retincu_robert scrie:Salut,
Tocmai am schimbat uleiul si filtrul la motor, iar din cele citite pe forum constat ca nu am ales corespunzator uleiul, deoarece am folosit TOTAL 10W40.
Masina nu mai este in garantie si am ales sa fac revizia la un service cat de cat recunoscut in Rm Valcea, iar la recomandarea celor de la service am ales uleiul specificat mai sus.
Argumentele celor de la service au fost ca masina a depasit 150000 km si ca dupa acesti km se trece de la 5W la 10W. (nu stiu ce sa zic fiindca cel cu 10 W este si mai ieftin decat 5W, deci n-ar fi avut nici un interes sa ma minta...).
Doresc sa adaug ca masina ciupe un pic de ulei, fiindca de la schimb la schimb lipsesc cca. 0,5l.
Voi ce ziceti de aceasta alegere? Acest ulei (10W40) dauneaza cu ceva motorului?
daca ai FAP cred ca ai ales gresit uleiul.ar trebui sa pui exclusiv 5w30 care este pentru fap.parca are continut mai scazut de sulf sau cam asa ceva.la motorul tau eu zic ca trebuia sa pui cel putin un 5w40. nu te lua dupa unu altu'.vezi ce scrie si in cartea masinii.
Scris: Vin 06-Aug-2010 07:41
de SPF
Eu am FAP si masina mea a venit de la dealer + toate reviziile in service cu 5W40 Total Quartz 9000.
Re: Ulei Motor
Scris: Vin 06-Aug-2010 08:29
de retincu_robert
sandor mihai scrie:retincu_robert scrie:Salut,
Tocmai am schimbat uleiul si filtrul la motor, iar din cele citite pe forum constat ca nu am ales corespunzator uleiul, deoarece am folosit TOTAL 10W40.
Masina nu mai este in garantie si am ales sa fac revizia la un service cat de cat recunoscut in Rm Valcea, iar la recomandarea celor de la service am ales uleiul specificat mai sus.
Argumentele celor de la service au fost ca masina a depasit 150000 km si ca dupa acesti km se trece de la 5W la 10W. (nu stiu ce sa zic fiindca cel cu 10 W este si mai ieftin decat 5W, deci n-ar fi avut nici un interes sa ma minta...).
Doresc sa adaug ca masina ciupe un pic de ulei, fiindca de la schimb la schimb lipsesc cca. 0,5l.
Voi ce ziceti de aceasta alegere? Acest ulei (10W40) dauneaza cu ceva motorului?
daca ai FAP cred ca ai ales gresit uleiul.ar trebui sa pui exclusiv 5w30 care este pentru fap.parca are continut mai scazut de sulf sau cam asa ceva.la motorul tau eu zic ca trebuia sa pui cel putin un 5w40. nu te lua dupa unu altu'.vezi ce scrie si in cartea masinii.
din interogarea pe care a facut-o pe site-l oficial Citroen, rezulta ca masina nu are FAP.
Scris: Vin 06-Aug-2010 20:52
de sandor mihai
atunci cel mai bun ar fi 5w40
Scris: Vin 06-Aug-2010 21:30
de sandor mihai
SPF scrie:Eu am FAP si masina mea a venit de la dealer + toate reviziile in service cu 5W40 Total Quartz 9000.
ce sa zic,parerile sunt impartite.incearca sa te documentezi din mai multe surse.si eu am aflat recent de la cineva care lucreaza la citroen ca 5w30 se pune la FAP,dar o sa-l intreb si pe cel care-mi aduce uleiul total.
Scris: Vin 06-Aug-2010 21:47
de mesersmith
desi eu am peste 300.000 km, am folosit mereu 5w40, l-am schiimbat mereu la 20.000km si nu am tinut cot de marca niciodata...
am pus ce mi-a picat in mana...
Scris: Vin 06-Aug-2010 22:14
de iuliu m.
SPF scrie:In schimb diferenta intre 5W si 10W de cele mai multe ori este de baza.
E drept ca, de regula, gasim mai ales "sintetice" 5W-XX si mai ales "semisintetice" 10W-XX.
Am zis altceva?
Pare putin "exclusiva" afirmatia:
La 5W este full sintetic iar la 10W este semi sintetic.
Daca, insa, "comasam" cele doua fraze, e OK."De cele mai multe ori" este sintagma potrivita.
Numai bine!