Pagina 1 din 14

probleme pornire la rece

Scris: Dum 12-Dec-2010 16:03
de viorelovidiu
Salut!
Se pare ca ma lovesc de o noua problema :cry:

Doua zile la rand dimineata masina porneste la sfert de cheie si sta cateva secunde fara probleme la 1200 de ture ca de obicei, dupa se accelereaza un pic (socul automat presupun) si scade brusc pana la 500 de ture si moare. Abia dupa a 3 repornire nu mai da in nas si este ok. Iarna trecuta am pornit si la -20 de grade si a mers perfect...
Vara asta am schimbat bujiile cu unele pe baza de iridium de la Denso recomandate pentru acest tip de motor si acum 3 saptamani am facut remapare (ecotuning) ar fi singurele modificari pe partea electrica/mecanica. Benzina este aceeasi de pana acum Petrom 95 de la aceeasi statie.
Am auzit ca bujiile pe iridium pot face unele probleme iarna iar cel care a facut remaparea nu vede legatura cu acest fenomen dar la cerere pot pune oricand softul original sa vedem daca se mai reproduce fenomenul.

:oops:

Scris: Dum 12-Dec-2010 17:59
de khan
clapeta e curata? motorasul pas cu pas?

Scris: Dum 12-Dec-2010 18:01
de viorelovidiu
khan scrie:clapeta e curata? motorasul pas cu pas?


clapeta a fost curatata la fam. Stan si apoi reinitializat BSI-ul in vara cand am schimbat ambreiajul...

Scris: Dum 12-Dec-2010 18:04
de khan
pai si motorasul? a, mai poate fi si de la senzorul MAP, de ce nu pui pe tester sa vezi ce zice?

Scris: Dum 12-Dec-2010 18:10
de viorelovidiu
khan scrie:pai si motorasul? a, mai poate fi si de la senzorul MAP, de ce nu pui pe tester sa vezi ce zice?


saptamana viitoare urmeaza sa o verific pe lexia iar de motoras stiu ca era in regula la acel moment.
Pe lexia se poate vedea daca senzorul map functioneaza defectuos? in Bord nu s-a aprins nici o eroare si in tot restul timpului masina functioneaza ok, ce-i drept parca uneori simt ca trepideaza usor la relanti.
Speram sa fie ceva simplu...

Scris: Dum 12-Dec-2010 18:15
de dxx
vvt-ul functioneaza? dupa remapare ai constatat o scadere a consumului?

Scris: Dum 12-Dec-2010 18:17
de viorelovidiu
dxx scrie:vvt-ul functioneaza? dupa remapare ai constatat o scadere a consumului?


nu stiu ce este vvt-ul :oops:. cu scaderea de consum inca nu ma pot pronunta se simte ca trage mai bine, de la remapare si pana acum nu am facut decat 150km din 500 cat i-ar trebui calculatorului sa invete parametrii.

Scris: Dum 12-Dec-2010 20:02
de viorelovidiu
m-am documentat un pic.

EW10

The EW10 has a bore of 85 mm and a stroke of 88 mm, for a displacement of 1997 cc. It is used widely throughout the PSA Group, including the Citroën C4 and C5 and Peugeot 206 307 and 407. A gasoline direct injection variant, called EW10 D and marketed as HPi, was briefly used in the Citroën C5 and Peugeot 406 starting in 2001, but was discontinued at the beginning of 2005 due to low sales. The EW10 J4S variant is a high performance version used in the 206 RC, 307 Féline and C4 VTS. Power was raised to 177 PS (130 kW), although the two French brands round it up to 180 PS in advertising. EW10 A is a further development of the EW10 J4, presenting somewhat higher power and torque due to the introduction of Variable Valve Timing (VVT). Fuel consumption is also decreased. Power is 103 kW at 6000 rpm and torque 200 Nm at 4000 rpm. By some reason Citroen usually states 143 PS and Peugeot 140 PS for the same 103 kW engine.
Model Output Notes
EW10 D 140 PS (138 hp/103 kW) gasoline direct injection catalyst
EW10 J4 136 PS (134 hp/100 kW) 16-valve catalyst
EW10 J4 S 177 PS (174 hp/130 kW) 16-valve catalyst
EW10 A 140 PS (138 hp/103 kW) 16-valve VVT catalyst asta este motorul care-l am pe masina.

cum pot verifica daca functioneaza vvt-ul?

thanks

Scris: Dum 12-Dec-2010 23:53
de iuliu m.
Salut,
Ma bag si eu fiindca stiu si eu ceva cu privire la fenomenul ce ti se intampla si ma ganedsc ca poate ajuta.
Bujiile Denso Iridium (probabil ai "Power", ca "Tough" se gasesc mai greu)am si eu pe "benzinarele" mele.
Sunt (printre) cele mai bune bujii facute de "mana omului". Am "studiat" o vreme, pana sa le aleg.
Si chiar le-am vrut pe cele mai bune. Ele pornesc , insa, la "ger mare", usor "balbait". Am constatat treaba asta la doua masini diferite si inca doua ale unor prieteni. Deci...
Parca cilindrii primesc scanteie "pe rand" si zgomotul de mers lin "in patru" se 'instaureaza" abia peste cateva fractiuni de secunda, usor intarziat. Insa si dupa ce pornesc,"sa te tii", fac treaba excelenta...
Ceea ce spui despre defectul tau pare a fi din alta parte si cu alta manifestare.
In concluzie, as lasa bujiile in pace. Cu greu vei gasi ceva mai bun. Exista unele cu electrod de masa de argint, cica , "si mai si", dar cvasiimposibil de gasit (in rominica). Eu ,cel putin, cu Denso Iridium astea, am "descoperit alta masina" (de cand le-am pus, evident).
Numai bine!

Scris: Lun 13-Dec-2010 12:12
de viorelovidiu
azi dimineata s-a comportat perfect normal, nu a mai murit motorul... am mai si filmat degeaba cu telefonul timp de 2 minute:)

confirm legat de bujii, am iridium power si s-a schimbat mersul masinii, in bine desigur:)

Scris: Mie 29-Dec-2010 22:49
de viorelovidiu
http://www.youtube.com/watch?v=CSL_r2aUYvE aici se vede oscilatia turometrului dupa pornirea motorului. de data asta n-a murit si afara au fost -2 grade. In urma cu 2 zile a fost cald, aproximativ 10 grade si a pornit perfect fara nici o oscilatie...

mi-am luat o cheie ca sa pot inlocui bujiile cu cele standard sa vad daca sunt cele pe iridium vinovate sau nu. voi incerca maine... pe gerul asta :(

Scris: Vin 31-Dec-2010 15:37
de viorelovidiu
am inlocuit bujiile cu cele standard la -8 grade ca sa constat ca face la fel si imediat am pus cele pe iridiu la loc :D

Am uitat sa precizez ca acum o saptamana am facut un test lexia si nu are nici o eroare dar in schimb nu ma lasa sa vizualizez fault logs; spune ca este full si la accesare spune ca este empty :shock:
Testul mi l-a facut mihaistan cand a avut un drum prin bucuresti.

Scris: Sâm 01-Ian-2011 20:37
de dxx
pune un filmulet cu muzica oprita sa auzim mai bine zgomotul motorului!

Scris: Sâm 01-Ian-2011 20:41
de mihaistan
Ne`am tot uitat cu lexia.. am tot scobit`o .... nimic :roll: din cate am mai vorbit cu lumea un soft prost facut poate duce la aceasta problema :roll: clapeta este ok initializata , functioneaza corect etc.
Tinand cont ca masina fara soft a mers foarte ok anul trecut ... tot ce s`a schimbat soft+ bujii :mad:

Scris: Sâm 01-Ian-2011 20:59
de viorelovidiu
http://www.youtube.com/watch?v=BKyaBo9ZHFE

se vede cat de urat face spre final si se aud niste poticneli! :cry: