Pagina 1 din 1
cum functioneaza mototul pe benzina si cel diesel
Scris: Dum 16-Ian-2011 00:19
de gg61
din necunostinta de cauza am lansat intrebarea pe forum, daca stie cineva cum functioneaza carburatorul la c5; cineva, din politete, mi-a raspuns ca nu are asa ceva; pentru a evita aceste confuzii, am gasit un site cu descriere elemntara privind functionarea motoarelor (benzina sau motorina); programul se deschide in power point; merita vazut!
sper ca am fost util.
cu stima pentru toti fanii citroen!
adresa de site este:
www.didactic.ro/files/4/motorulotto_reciclare_.pps
sau:
http://forum.4tuning.ro/22-troubleshoot ... iesel.html
Scris: Dum 16-Ian-2011 07:08
de mesersmith
stai ca nu pricep: pana la urma c5-ul are carburator?
oricum, f interesante materialele. le-am parcurs si mi-a facut placere sa mai aflu cate ceva noutati.
multumesc.
Scris: Dum 16-Ian-2011 10:26
de danutz
Merci ! E bine de stiut si pt noi, pt ca afli multe lucruri.

Scris: Lun 17-Ian-2011 09:57
de WLD
C5 nu are carburator ! Toate masinile de prin 94-95 incoace au injectie electronica, altfel nu au cum sa raspunda normelor de poluare.
Scris: Dum 23-Ian-2011 23:02
de sorin2010
voi nu ati vazut ca materialul pps a fost pus la punct de o femeie?
cica profesor!in ale motoarelor
ceea ce este descris in material ca fiind carburator este defapt un injector.
iara tanti zice acolo ca motorul otto are cel putin 4 cilindrii.
am vazut motociclete cu un piston si cu 2
am vazut citroen c1 cu 3 pistoane.
eu zic sa lasam femeile la cratita.
mai studiati pe goagal carburatorul si evolutia lui la injectie monopunct si apoi la injectie multipunct si apoi la injectie directa.
carburatia e procesul prin care se amesteca benzina cu aerul.
in trecut carburatia se producea intr-un dispozitiv numit carburator.
azi nu mai exista carburator iar injectorul are doar rol de pulverizare a benzinei.
azi carburatia se produce in direct in camera de ardere.
c5 nu a avut si nu are carburator.
Scris: Dum 23-Ian-2011 23:11
de bogdan78
daca tot suntem la acest capitol. ExistĂŁ diferente intre motoarele tdi,dci si hdi sau sunt alte denumiri doar pentru ca fiecare a inregistrat marca respectiva?
Scris: Dum 23-Ian-2011 23:24
de sorin2010
tdi au fost primele motoare diesel pe care s-au montat turbine.
a fost o denumire folosita de toti producatorii.
cand au montat si un intercooler pe instalatia de aer de la turbo ,unii s-au gandit sa foloseasca denumirea de tds.
mai apoi motoarele au evoluat la sistemul de injectie common rail(rampa comuna),cu injectie directa in capul pistonului,
crescand astfel presiunea la care lucreaza sistemul de injectie.
aici a aparut strategia de marketing
grupul vw/audi a pastrat denumirea de tdi
psa a adoptat denumirea de hdi(haute pression directe)
renault (dci)
mercedes (cdi)
ford (tdci,tddi)
etc.
marketing.....
Scris: Dum 23-Ian-2011 23:45
de bogdan78
Sa inteleg ca la toate motoarele diesel din aceiasi generatie sistemul de injectie este la fel?
Scris: Lun 24-Ian-2011 00:23
de khan
la diesel e cel mai simplu, daca are motorina merge, nu-i trebe nimic altceva. difera doar ce e inaintea injectorului: o pompa clasica, liniara sau rotativa, cu mai multe iesiri, o pompa de presiune inalta si rampa comuna, sau un sistem pompe-duse, adica o pompa mica montata chiar in capul injectorului si actionata de un ax cu came special. de aici difera si denumirile lor comerciale, sistemele in mare sint insa astea 3, iar la ultimul s-a renuntat din cauza fiabilitatii
Scris: Lun 24-Ian-2011 00:48
de mesersmith
si care era de la vw, sa nu uitam.
Scris: Lun 24-Ian-2011 09:57
de sorin2010
bogdan78 scrie:Sa inteleg ca la toate motoarele diesel din aceiasi generatie sistemul de injectie este la fel?
principiul este la fel,da.
sunt doar cativa producatori de sisteme de injectie care lucreaza cu toti fabricantii,adaptandule sistemul pe motorul fiecaruia.
la diesel cei mai importanti sunt:bosch,siemens,delphi,denso.
sper ca nu am uitat prea multi din ei.
ei le creeaza,le dezvolta si apoi le adapteaza pt fiecare fabricant.