Pagina 1 din 2
Citroen C5 2005 1,6 diesel
Scris: Lun 28-Feb-2011 03:50
de porfyrus
Salutare tuturor, am de gand sa imi cumpar un C5 din 2005 1,6 diesel. Dar nu am deloc habar la ce sa ma astept, nu stiu cum e masina, punctele tari si mai ales cele slabe. Am condus, desi nu a fost a mea, un C4 coupe cu acelasi motor din 2007 si am fost foarte multumit mai ales la capitolul consum. Avand in vedere prognoza cum ca se va ajunge la un litru de benzina la 7 lei m am gandit ca asta e o alegere buna. Cine stie sa mi dea un raspuns i as fi recunoscator mersi mult!
Scris: Lun 28-Feb-2011 09:24
de danutz
Salutare ! Ca taxe impozit, asigurari, inca nu e mare diferenta intre motoarele de 1.6 si 2.0 (inca , cum e inafara, dar cine stie in viitor ce biruri mai pun astia pe noi).In ce priveste consumul, nu cred ca diferenta la consumul mediu intre 1.6 hdi si 2.0 hdi e semnificativa.Eu unul cel putin conduc mai tare pe unde prind, si cred ca as forja un pic un motor de 1.6 (acum rog sa nu se supere colegii care au aceasta motorizare, este doar punctul meu de vedere, si poate gresesc

).Motoarele de 1.6 au cutii in 5 trepte, iar cele de 2.0 in 6 trepte.Cand am cam 110 km/h, motorul merge foarte lejer, mai nici nu se aude inauntru (cam in jur de 2000 rot/min, in treapta a 6-a).Daca o tii la aceasta viteza constant, cred ca scoti in jur de 5 l/100 km.Oricum, iubesc si senzatia cand las in urma la deal cate o masina ce se tine mai "fortoasa", deci si diferenta de cuplu e alta, fara a tura excesiv motorul pt senzatii , sa zic asa, ceva mai "tari".Oricum, motor mic nu inseamna neaparat consum mai mic, daca nu conduci ca pensionarii.Cu un motor mai mare poti avea acelasi consum, si mergi degajat cu el.Bafta la cumparare !
P.S. Uitasem- la capitolul spatiu si confort cred ca nici nu mai are rost sa comentez, chiar daca C 5 II sunt ceva mai rigide la suspensie, dar mult mai legate pe viraje fata de prima generatie.
Scris: Lun 28-Feb-2011 10:19
de mesersmith
corect. eu am doua c5-uri, unul var I si altul var II si intr-adevar, var II e ceva mai rigid, dar se comporta mai bine in viraje.
motorul de 136cp la 2.0 e de vis.
nu am mers cu c5 1.6, dar am mers cu 407 cu 1.6hdi si mi s-a parut puturos, f puturos.
trebuie sa tinem cont de masa masinii, masina care nu e deloc mica si usoara.
consumul e ok, insa depinde de tine si de felul cum apesi pe acceleratie.
consumul creste f tare in momentul in care accelerezi puternic.
una e sa ajungi la 100km in minimul de timp pe care-l poate scoate ea si alta e sa ajungi la acceasi viteza cu o accelerare normala.
eu as merge pe 2.0 fara sa ma gandesc prea mult si fara sa ezit.
in ceea ce priveste taxele, idiotii astia de la guvernare chiar nu sunt de capul lor si vor respecta trendul european, unde nu exista cine stie ce diferente intre cele doua capacitati.
Scris: Lun 28-Feb-2011 14:16
de porfyrus
Salutare, multumesc mult pentru mesajele voastre, in unele privinte m ati lamurit si cu alte dubii, de ex motorul de 2. Vreau insa sa va intreb putin si de intretinere si sa imi spuneti putin se bube si la ce sa fiu atent cand o cumpar. Va multumesc inca o data!!!

Scris: Lun 28-Feb-2011 14:23
de mesersmith
intretinerea e normala ca pret pt o astfel de masina.
daca nu ai probleme serioase, in rest e vb de consumabile.
ca si fiabilitate eu am fost placut surprins, desi am avut cateva probleme, mai toate create de mine.
uita-te putin si aici, poate te intereseaza.
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtop ... highlight=
Scris: Lun 28-Feb-2011 19:31
de porfyrus
Salut, mersi pentru informatii, repet insa rugamintea de a mi da niste sfaturi privitoare la posibilele locuri unde C5 e slab atunci cand vrei sa achizitionezi unul. Mai exact, unde trebuie sa ma uit la masina atunci cand o cumpar. Ar fi valabil si pentru C4. Toate bune!

Scris: Lun 28-Feb-2011 20:34
de C i t r o n e l
la 1.6HDI verifica:
Turbina
- verifica paletii sa nu fie ciuntiti
- urme de funingine pe linga ea
- tubulatura de aer, harnasament
FAP
- trebuie verificat pe tester inclusiv aditivul cit mai este in rezervor.
Motor
- Injectoare - etansarea, pe tester verificat corectiile...
Zgomote suspecte la pornire sau in timpul mersului: role, curele, ambreiaj-volanta...
...
Regula general valabila: cit dai pe el cam atita face... cei ieftin nu e si bun.
Scris: Lun 28-Feb-2011 22:13
de porfyrus
Draga Citronel, mersi de informatii desi m au cam speriat sugestiile tale, cu: ce e ieftin e prost, desi stiu din experienta ca asa e... ma gandesvc ca 5000 de euroi e ok, nu?
Scris: Lun 28-Feb-2011 22:47
de cos76
Nu vreau sa intru in cine stie ce polemici, insa chiar daca 5000 Euro reprezinta o suma, totusi aceasta suma pt un C5 din 2005 mi se pare mica in conditiile in care masina a fost de noua undeva in jur de 20.000 Euro. Deci mare atentie. Era si inca cred ca mai este un topic pe form intitulat "Cumpar citroen C5" unde la un moment dat initiatorul topicului descria cam ce masini a vazut / testat si la ce preturi. Succes la cautare.
Scris: Lun 28-Feb-2011 23:10
de porfyrus
ok, uita asta m ar fi interesat, dar nu mai apare vad pe autovit.ro

Scris: Lun 28-Feb-2011 23:18
de robistan25
Ce super-oferta ! F. putin a cerut pe ea !
Scris: Lun 28-Feb-2011 23:26
de porfyrus
daca citesti parerile celor de pe forum, vezi mai jos linkul, nu o sa mai fi atat de incantat...
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtop ... sc&start=0
Scris: Mar 01-Mar-2011 00:56
de porfyrus
apropo momentan conduc asta, opel vectra 1,6 benzina
asta ca sa aiba sens primul meu post unde vorbesc de scumpirea benzinei...
Scris: Mar 01-Mar-2011 09:36
de danutz
porfyrus scrie:ok, uita asta m ar fi interesat, dar nu mai apare vad pe autovit.ro

Salut. Dar ti-a scapat faptul ca scria "NEINMATRICULAT"?Taxa la cat te mai duce?A, am observat si eu ca scria sus 567 euro.Esti sigur ca aia e valoarea reala?Oricum, mie mi se pare dubios ca vin unii cu masini din afara pe care le dau f ieftin, dar care au de asemenea si foarte putini km, pt suma platita, nu credeti?De ce in Germania, sau chiar Franta , daca iti cauti tu pe net, nu gasesti asa ceva???

Al meu e tot din 2005, dar cand am luat-o avea 172.000.Aici e discutabil, depinde cat au fost forjate si de cine, deci nu putem generaliza.Oricum, unul care are ceva de ascuns, nu cred ca o sa mai vrea sa-i faci o verificare amanuntita.Asa, ca mai bine nu te "infierbanta" prea tare daca o sa gasesti ceva aparent bun, dar foarte ieftin.Bafta !
Scris: Mar 01-Mar-2011 11:10
de mesersmith
cu ceva vreme in urma, am batut si eu germania si am adus cateva dube pt uz intern in cadrul firmei.
legendele conform carora nemtii nu umbla la km, sunt doar legende.
cele mai multe dintre parcurile de masini nu au legatura cu nemtii, ci cu turci, irakieni, indieni, romani chiar, etc.
poate daca nemtii care detin parcuri nu umbla la km, nu poti sti din ce parc auto provin masinile astea ieftine aduse la noi.
am cumparat un opel astra din germania si am tinut mortis ca proprietarul parcului sa fie neamt si desi era, tot i-am cerut o declaratie ca garanteaza nr de km.
ma interesa sa-i vad reactia, e de acord sau nu...
daca ar fi sa-mi iau o masina din afara, m-as duce personal s-o iau.
asa o sa fac cu c6-le cand o fi sa-l iau.