Pagina 2 din 3

Scris: Lun 02-Mai-2011 11:09
de urzica
MUGUREL PIRSCOVEANU scrie:
danutz scrie:Pai nu prea are cine stie ce functie complicata .Efectiv are un resort, iar cand impingi clapeta de acces la busonul de la rezervor, acesta iti iminge la randul sau acea clapeta pt a se deschide. :)


este senzorul care ii transmite calculatorului de FAp faptul ca a fost facuta alimentare cu combustibil. In functie de cata motorina avea si cata se pune, va aditiva cu eolys....

Cred ca te inseli, "senzorul" de care vorbesti este format dint-un magnet care este pe busonul de la rezervor (cel care se deschide cu cheia) si un contact care se deschide la indepartarea busonului implicit a magnetului, care nu se vede. Eu vorbeam strict de "butonul" cu actionare prin apasare al capacului de la rezervor... Acesta se pare ca are numai o functie mecanica de ridicare a capacului la deschidere.

Scris: Lun 02-Mai-2011 11:13
de urzica
marianmarian scrie:am locit la camin la cimentu iar dupa 90 mam mutat in cernavoda .

Am avut o "mandra" in caminul de la Cimentu dar cred ca divagam de la subiect... Lucrez in Cernavoda

Scris: Lun 02-Mai-2011 13:10
de MUGUREL PIRSCOVEANU
urzica scrie:
MUGUREL PIRSCOVEANU scrie:
danutz scrie:Pai nu prea are cine stie ce functie complicata .Efectiv are un resort, iar cand impingi clapeta de acces la busonul de la rezervor, acesta iti iminge la randul sau acea clapeta pt a se deschide. :)


este senzorul care ii transmite calculatorului de FAp faptul ca a fost facuta alimentare cu combustibil. In functie de cata motorina avea si cata se pune, va aditiva cu eolys....

Cred ca te inseli, "senzorul" de care vorbesti este format dint-un magnet care este pe busonul de la rezervor (cel care se deschide cu cheia) si un contact care se deschide la indepartarea busonului implicit a magnetului, care nu se vede. Eu vorbeam strict de "butonul" cu actionare prin apasare al capacului de la rezervor... Acesta se pare ca are numai o functie mecanica de ridicare a capacului la deschidere.


da-mi voie sa te contrazic un pic:
Ai aici schema electrica de functionare (4320 este contactorul amintit de tine, iar 1282 este calculatorul de FAP):

Imagine

iti dau si schema de amplasare a senzorilor calculatorilor de FAP:

Imagine

este o mufa neagra cudoi pini (2V noir) si pe fire este scris 4200 si 4201.

mai clar de atat cred ca nu am nimic sa iti spun, nu?

Scris: Lun 02-Mai-2011 13:55
de urzica
Uite ce informatii am eu.

Imagine

Scris: Lun 02-Mai-2011 17:10
de MUGUREL PIRSCOVEANU
bravo!
Nu stiu de unde ai informatia asta, dar e complet eronata... Crede-ma ca la orice plin de motorina magnetul ala s-ar face praf. In plus, ca sa il alimentezi cu 5V ar trebui sa ai contactul pus...
Crede-ma ca eu am informatia din reteaua Citroen!

Scris: Lun 02-Mai-2011 19:50
de sorin2010
dragii mei adevarul este undeva la mijloc.
captorul care da informatia de prezenta/absenta buson este cel din imaginea de mai jos.
este foarte vag reprezentat si figureaza ca si cablaj fap.la capatul lui se afla si senzorul.
ca si localizare este in spatele carcasei trapei carburant.pentru demontare este necesara indepartarea carenajului de roata spate,el nefiind foarte vizibil in alte conditii.

Imagine

se vede foarte putin din el daca se scoate busonul afara.cablajul si mufa gasita de mugurel este de la acest dispozitiv,a carui fir pleaca la calc de aditivare.


dispozitivul de mai jos este trecut in citroen service ca si contactor desi daca se scoate afara nu are cablaj,deci nu transmite date.rolul lui este doar de a deschide usita de rezervor pentru ca nu are orificiu de acces pentru deget ca sa il bagi pe sub usita.apesi pe ea si va iesi in exterior.
aceasta inf s-ar putea verifica de un posesor de c5 cu fap.


Imagine

informatia de alimentare necesara pentru fap va veni de la sonda litrometrica ce trimite inf si catre bord si catre calc de aditivare
ea va sesiza diferenta de combustibil.

Scris: Lun 02-Mai-2011 20:01
de pef73
Daca nu ploua maine, promit sa ma uit daca are ceva electric pe acolo.

Scris: Lun 02-Mai-2011 21:57
de sorin2010
chiar te rog
nu-i nici o problema daca ma insel,imi asum eroarea,eu nu-s super bumbastic ca alti meseriasi:)

Scris: Mar 03-Mai-2011 19:41
de marianmarian
nu te supar , unde lucrezi?
la ce firma.

Scris: Mie 04-Mai-2011 08:06
de sorin2010
la o firma de ascutit creioane colorate,intr-o comuna aproape de oras.

Scris: Vin 06-Mai-2011 13:47
de pef73
Hai sa facem putina lumina referitor la ''contactul '' capacului de la rezervor
Imagine

Dupa cum se vede, nici vorba de fire sau alte contacte electrice.
Multa bafta tuturor.

Scris: Vin 06-Mai-2011 14:44
de C i t r o n e l
Pentru cei care tot nu cred ca, magnetii de pe busonul de la rezervor lucreaza impreuna cu contactorul magnetic care semnaleaza prezenta/absenta busonului, dar au acces la Lexia sunt rugati sa vizualizeze parametrii de la calculatorul de aditiv unde arata si prezenta busonului apoi sa scoata busonul si vor vedea cum se modifica starea din prezent in absent.
Magnetii respectivi nu au absolut nimic daca curge pe ei motorina nu-si modifica proprietatile si nu se fac praf in 1.000.000km. Se pot strica/sparge doar daca cade busonul pe jos.

p.s.
Felicitari @pef73 !

Scris: Vin 06-Mai-2011 17:39
de sorin2010
ai dreptate citronel,asa este magnetii de pe buson lucreaza cu senzorul care semnaleaza prezent absent.
dar ca sa stie toti acel senzor nu este cel din poza lui pef 73.

Scris: Vin 06-Mai-2011 18:36
de C i t r o n e l
Este cel din poza lui urzica.

Scris: Vin 06-Mai-2011 18:49
de sorin2010
exact.:)