Pagina 1 din 1

Clima dreapta, da...clima stanga...ba

Scris: Dum 10-Iul-2011 14:12
de Vortex
Salut posesorii si pasionatii de Citroen.Am urmatoarea problema, pe care am observat-o de cand s-a incalzit: clima pe partea dreapta merge normal, cea de pe partea soferului...baga la temperatura de afara cred, in orice caz...nu temperatura aleasa de mine.Astept pareri, sfaturi...solutii.

Scris: Dum 10-Iul-2011 18:04
de george13
Foarte probabil este vorba de un defect la clapetul de mixaj(aer cald cu aer rece) de pe partea stanga.Exista un chit de reparatie care cuprinde clapetii de pe ambele parti si care costa aproximativ 400 lei la Citroen.Eu l-am gasit la Peugeot mai ieftin dar poate fi o intamplare(era pe stoc).Manopera aferenta reparatiei a fost aproximativ 500 lei (la reprezentanta Citroen).Am inteles ca se poate intampla si ca problema sa se poata rezolva numai prin inlocuirea motorasului pas cu pas care comanda clapetul de mixaj ,ceea ce cred ca presupune costuri mai mici.La mine a fost prima varianta.Oricum masina trebuie verificata de un specialist si eliminate eventualele defecte electrice(fire intrerupte, etc).Sper ca am fost de folos!Succes!

Scris: Dum 10-Iul-2011 18:18
de Vortex
george13 scrie:Foarte probabil este vorba de un defect la clapetul de mixaj(aer cald cu aer rece) de pe partea stanga.Exista un chit de reparatie care cuprinde clapetii de pe ambele parti si care costa aproximativ 400 lei la Citroen.Eu l-am gasit la Peugeot mai ieftin dar poate fi o intamplare(era pe stoc).Manopera aferenta reparatiei a fost aproximativ 500 lei (la reprezentanta Citroen).Am inteles ca se poate intampla si ca problema sa se poata rezolva numai prin inlocuirea motorasului pas cu pas care comanda clapetul de mixaj ,ceea ce cred ca presupune costuri mai mici.La mine a fost prima varianta.Oricum masina trebuie verificata de un specialist si eliminate eventualele defecte electrice(fire intrerupte, etc).Sper ca am fost de folos!Succes!


Salut si multumesc pentru varianta.La acelasi lucru m-am gandit si eu dar as vrea mai multe amanunte pt ca sunt genul care-si baga nasul si evita repreentantele cand este vb de lucrari mai mici si nu este vorba de motor sau cutie de viteze.Stii cumva cum s-a ajuns la acea clapeta sau la motoras?Mi se pare destul de costisitoare operatiunea....

Scris: Dum 10-Iul-2011 18:36
de mesersmith
cauta in posturile colegului urzica.
el a facut un fel de tutorial cu poze si explicatii...

Scris: Dum 10-Iul-2011 18:58
de Vortex
mesersmith scrie:cauta in posturile colegului urzica.
el a facut un fel de tutorial cu poze si explicatii...

Salut.Am gasit doar o poza intr-un topic de-al lui, cu bordul demontat.M-am cam speriat, mai ales pt ca stau la bloc motiv pt care nu am conditii pt asa ceva.Ai cumva numarul lui Khan?Multam'

Scris: Dum 10-Iul-2011 19:16
de sorin2010
si pe ala il gasesti prin posturi.
multa bafta! e mai bine daca apelezi la un atelier
sa il desfaci tu e chin.

Scris: Dum 10-Iul-2011 19:27
de Vortex
Mai adaug o nelamurire vis-a-vis de injectoare.Se pot curata/repara injectoarele Siemens de pe C5 II? Cineva mi-a spus ca daca umblu la ele, se decalibreaza si este nevoie de o scula speciala care sa regenereze codul de recalibrare... cod care initial este trecut pe injector (codul de pe injector este cod de calibrare ??????) .In fine...aud niste chestii uneori fara logica de ma lasa in ceata.Ori sunt eu depasit, ori unii bat campii tare de tot.M-am gandit ca nu strica sa intreb.

Scris: Dum 10-Iul-2011 19:29
de sorin2010
unii bat campii.
relax.

Scris: Dum 10-Iul-2011 19:37
de Vortex
sorin2010 scrie:unii bat campii.
relax.

Cu siguranta ca o fac...dar nu stiu cum se intampla ca dau des de genul acesta si tocmai pt ca incep sa accept ca devin depasit, reusesc sa ma bulverseze :)).Oricum, daca se poate, as vrea niste lamuriri si pe subiectul asta pt ca atunci cand este motorul cald, nu vrea sa porneasca si trebuie sa astept sa mai scada temperatura.Din nou...cineva spune ca este o supapa de retur (varianta asta o pot accepta, dar mai vreau si altele)

Scris: Dum 10-Iul-2011 19:45
de sorin2010
ai o para de amorsare de plastic sub capota.
cand nu porneste la cald ,pompeaza sa vezi daca vine aer pe traseu(ai o portiune de furtun transparent).
daca para e tare si nu porneste pot fi problema pe retur de injectoare sau pompa hp.
ca se te lamuresti iti trebuie o lexia.
cauta aproape de tine.