Pagina 1 din 2
Nu porneste
Scris: Sâm 11-Feb-2012 11:31
de Clauxbm
Buna ziua. Azi dimineata (in jur de ora 10) am mers la masina....pun contact, dau cheie, invarte...dar nu porneste. Am dat peste 10 chei si motorul n-a luat-o din loc. Precizez ca afara la momentul respectiv erau -15 grade(atat imi arata in bord). Mai mult de atat...cu fiecare cheie data, imi tot apareau tot felul de erori in bord....esp faulty...airbag faulty..cooling level too low.......ba mi s-au pornit si stergatoarele la un moment dat singure...chiar asa de tare sa fi dat peste cap frigul asta computerul de bord? Si oare care o fi cauza ptr care nu porneste.Precizez ca pana aseara cand am facut un drum de 150 de km totul a fost ok...deci masina doar o noapte a stat nepornita. Motorina bag de la Rompetrol(nu de la parteneri) winter diesel. Oare sa fie bujiile care sunt deodata cu masina? Sau altceva? Va multumesc anticipat ptr pareri

...Uitasem sa zic...se apropie si revizia(aprox 1500 km)..oare si asta sa fie un factor?
Scris: Sâm 11-Feb-2012 11:43
de mesersmith
Nu are nicio treaba cu revizia care se apropie.
Problema cu toate acele mesaje si cu faptul ca nu porneste, este de la baterie.
Astfel, tensiunea pe baterie a scazut f tare din cauza frigului si a faptului ca probabil nu e noua si, cand dai la cheie, demarorul consuma f mult, lucru care face ca tensiunea pe baterie sa scada sub valoarea necesara functionarii computerelor masinii.
De aici toate balbaielile si mesajele de care spui.
Pui o baterie incarcata si buna si n-o sa mai ai niciun astfel de mesaj si nici stergatoarele nu vor mai porni.
Tot din acest motiv nu porneste nici masina. Electromotorul nu are turatia necesara pt ca nu are suficient curet in baterie, se invarte mai incet si, astfel, pompa de inalta nu reuseste sa faca presiunea necesara pornirii in rampa. Sunt convins ca atunci cand dai la automat electromotorul se invarte destul de incet fata de altadata.
Ia cu imprumut o baterie de la cineva sau incearca sa pornesti cu cabluri conectate la o alta masina care are motorul pornit si o sa vezi ca e ok.
Dupa ce pornesti, poti si ar trebui sa verifici si bujiile sa vezi daca toate sunt bune.
Scris: Sâm 11-Feb-2012 11:54
de Clauxbm
Va multumesc in primul rand ptr raspunsul promt. Si acum urmeaza sa bifez cu "da" cam toate problemele ridicate de dvs....da-bateria este de cel putin 4 ani(de cand am eu masina), da-electromotorul invarte mai incet ca de obicei. Acum mai am o intrebare...daca temperatura se mai domoleste am sanse sa o fac sa porneasca? sau nu mai are rost sa incerc? in sensul ca-mi ramane doar varianta sa iau curent de la cineva....sau impinsa:)
Scris: Sâm 11-Feb-2012 12:07
de mesersmith
Ai putea sa mai incerci, desi ma indoiesc ca va mai porni, pt ca atunci cand ai incercat sa pornesti, curentul din baterie a scazut si mai mult.
Varianta cu impingerea as lasa-o la urma. Ar fi bine sa incerci sa iei curent prin cabluri de la alta masina sau sa pui o alta baterie cu imprumut.
ATENTIE, sa nu pui alta baterie, sa pornesti motorul si apoi sa scoti acea baterie cu motorul pornit, cum faceam noi la dacii pe vremuri.
Opresti motorul, scoti bateria si o pui pe a ta si ar trebui sa pornesca f usor, motorul fiind cald si inca sub presiune.
PS:Si aci nu ne vorbim cu dvs, pt ca suntem prieteni cu totii.

Scris: Sâm 11-Feb-2012 12:46
de Clauxbm
Eu am ridicat problema impinsului deoarece nu sunt acasa(nu sunt la mine in oras) iar aici nu cunosc prea multe persoane cu masina care ar fi dispusi sa vina sa-mi dea curent sau sa-mi imprumute o baterie. Sunt consecinte daca ar fi sa o pornesc impinsa? tinand cont ca e prima oare cand as face lucrul acesta de cand am masina(deci nu e un obicei)...in lipsa de alte optiuni.Multumesc inca o data ptr asistenta.Numai bine!
Scris: Sâm 11-Feb-2012 13:56
de mesersmith
Nu e nicio problema daca o tragi sau daca o impingi, desi e recomandat sa nu faci asta.
Eu personal, am facut deseori asta si nu e nicio problema, insa acum toate cele sunt inghetate si de asta am spus ca nu e recomandat.
Scris: Sâm 11-Feb-2012 18:23
de mbc
Curent iti da oricine pentru 50 lei. Crede-ma! Decat sa imping o masina moderna mai bine cumpar baterie noua. (cost mai mic in comparatie cu ce s-ar putea intampla).
Scris: Sâm 11-Feb-2012 18:26
de mesersmith
50 lei?
Wow.
Eu am dat gratis la o gramada de necunoscuti.
Mi-ar fi rusine sa iau macar un leu cuiva pt asa ceva.
Cu ce s-ar putea intampla? Chiar asa, ce s-ar putea intampla? Sa se rupa cureaua? Da, de asta am si spun ca avand in vedere ca acum toate cele sunt intepenite, e posibil.
Insa in alte conditii, nu cred ca este atat de periculos atata vreme cat o faci f rar spre deloc, nu abuzezi si ai facut reviziile la timp.
Scris: Sâm 11-Feb-2012 18:49
de mbc
Da, de ruptul curelei mi-e frica, desi sansele sunt mici, o astfel de intamplare se traduce prin multi bani cheltuiti pe reparatie.
Si eu dau curent gratis cand pot, dar poate daca e blocat intr-un satulet si oamenii au nevoie de un impuls. Eu am sunat o data in Cluj la o firma de taxi ca ramasesem fara curent si a venit unul cu cabluri si m-a costat 15 lei.
Scris: Sâm 11-Feb-2012 23:17
de ViperDodo
si eu am ajutat iarna asta destui necunoscuti pe strada, din proprie initiativa! mi se pare aberant sa ceri bani pentru asa ceva. ca taximetrist e de inteles...intr-un fel!
Scris: Dum 12-Feb-2012 17:33
de Clauxbm
Azi pot sa revin cu vesti. In jur de ora 12 am zis sa-mi mai incerc norocul, am mers la masina...am dat cheie dar tot n-a pornit(afara erau -9 grade). Nu am insistat cu mai multe incercari....iar acum la ora 17 stiinda ca s-a mai incalzit afara(-4 grade) am zis sa mai incerc o data. Am pus contactul de 2 ori sa fiu sigur ca bujiile s-au incalzit bine iar a treia oara i-am tot dat cheie si a pornit

...n-a luat-o "la sfert de cheie" dar a pornit...singura...neimpinsa...si fara sa iau curent, deci ma gandesc ca ceva vlaga tot a mai ramas in baterie. Mersi tuturor ptr asistenta. Numai bine!
Scris: Dum 12-Feb-2012 17:46
de mesersmith
Ceea ce inseamna ca trebuie sa te cam gandesti la o alta baterie.
Succes in continuare.
Scris: Dum 12-Feb-2012 21:08
de ViperDodo
eu zic bujii! si sa cureti bine bornele de la baterie!
cand se va mai incalzi afara o sa-ti porneasca ok dpdv al batreriei! cu bateria poate o mai amani pana iarna viitoare.
dar bujiile sunt sfinte la diesel! mai ales pe frig! vara si bujiile daca nu-s foarte ok tot porneste!
Scris: Lun 13-Feb-2012 12:10
de Clauxbm
Si eu tot asa ma gandeam..iarna asta sper sa treaca cumva si sper sa nu mai fie asa zile geroase. Pentru iarna viitoare sigur ma gandesc la o baterie noua si bujii noi(dupa o verificare).Bornele la baterie le-am curatat si uns de cateva luni...prin luna septembrie.Nu m-am mai uitat la ele dar nu cred ca s-ar fi oxidat pana acum. Oricum ideea de baza e ca sezonul rece viitor clar trebuie sa-l intampin cu alta baterie si bujii.
Uitasem sa va zic...pana sa dau de temperatura asta mai extrema(-15 grade ziua la 10) masina a pornit fara probleme si la -9 grade(la prima cheie) si la -13 grade(tot la prima cheie, doar ca am tinut cateva secunde la automat)....asta asa doar ca fapt divers

Scris: Mie 15-Feb-2012 16:59
de Hylander
ViperDodo scrie:si eu am ajutat iarna asta destui necunoscuti pe strada, din proprie initiativa! mi se pare aberant sa ceri bani pentru asa ceva.
VROIAM SA ITI DAU LIKE!
Si tie si celor care au zis ca au ajutat GRATIS la altii.
Pana la urma ce mare lucru e pentru noi sa dam putin curent, mai ales cand stim ca pentru celalalt e totul si ca depinde de asta?
Bravo!
Si URAT DIN PARTEA CELOR CARE CER BANI pentru asa ceva vreodata.
Mi-a placea ca aia care cer bani sa o pateasca si ei odata si sa nu aiba un leu la ei si sa li se spuna:
"-Ai bani la tine? Te ajut! Nu ai bani, sa fii sanatos!"
