Pagina 1 din 2
Ventilator
Scris: Mar 31-Iul-2012 21:51
de ady9110
Am si eu o nelamurire.cand conduc mai agresiv(schimb viteze pe la 4000-5000 ture) dupa 2 3 km incepe ventilatorul sa intre in functiune.si dureaza cam 5 10 minute chiar si dupa ce am oprit masina.E normal sa se intample asa sau e posibil sa fie ceva defect?

Scris: Mar 31-Iul-2012 21:56
de mesersmith
E normal. Motorul e cald, mai ales daca tragi de el pe caldurile astea. Vrei sa ia foc? Daca n-ar porni ventilatorul ala...nu m-ar mira.
Apa unde iti sta?
Scris: Mar 31-Iul-2012 22:03
de sandor mihai
nu e normal sĂŁ meargĂŁ dupĂŁ ce ai luat contactul.
Scris: Mar 31-Iul-2012 22:05
de mesersmith
Se pare ca la var II e normal.
La mine la var I, oricat ar fi motorul de cald la oprirea lui, se opreste ventilatorul.
La var II, l-am mai auzit mergand cam jumatate de minut.
Am si doua peugeot 308 noi si la fel este si la ele.
Scris: Mar 31-Iul-2012 22:23
de ady9110
in bord ambii indicatori sunt la jumatate.La mine dureaza si 10 minute dupa ce am oprit motorul.
Scris: Mar 31-Iul-2012 22:23
de mesersmith
Nu cred ca e normal.
Scris: Mie 01-Aug-2012 07:24
de Rica
sandor mihai scrie:nu e normal sĂŁ meargĂŁ dupĂŁ ce ai luat contactul.
si la xantia mea mai merge dupa ce iau contactul
cat nu am stat sa ma uit
Scris: Mie 01-Aug-2012 08:45
de sandor mihai
la xantia problema e la mufa de la sonda de temperatura. Nu e logic sĂŁ meargĂŁ ventilatorul dupĂŁ oprirea motorului pt. CĂŁ pompa de apa nu mai miÂşcĂŁ apa prin motor. ÂŞi oricum dupĂŁ oprirea motorului temperatura apei creÂşte pt cĂŁ absoarbe cĂŁldura de la metal.
Scris: Mie 01-Aug-2012 08:48
de Rica
dar termostatul e mecanic si apa circula
raceste apa din radiator si o trimite in motor
rece jos calda sus
EDIT:e o protectie suplimentara
cum ai zis in motor continua sa se incalzeasca si caldura o disipeaza prin radiator cu ajutorul ventilatorului
scade sub 80-90 se opreste ca nu mai prea calda apa
Scris: Mie 01-Aug-2012 10:38
de ady9110
deci pana la urma ar trebui sa ma duc cu ea la un service sau nu e nevoie?

Scris: Mie 01-Aug-2012 10:39
de Rica
nu te duce,e normal

Scris: Mie 01-Aug-2012 10:40
de ady9110
Ok,multumesc pentru raspuns.

Scris: Mie 01-Aug-2012 11:23
de sandor mihai
nu e normal. Am mai avut probleme de astea la 1.6. Cauza aÂş putea fi Releul gri din dreapta ventilatorului, modulul care comandĂŁ ventilatorul sau calculatorul de injecĂžie. PuĂžinĂŁ logicĂŁ ne ajuta sĂŁ ne dĂŁm seama cĂŁ 10 minute sunt prea mult pentru a raci o apa care nu mai e circulata. Senzorul care informeazĂŁ calculatorul de temperatura apei e pe chiulasĂŁ iar dupĂŁ ce opreÂşti motorul ventilatorul poate merge 2 ore cĂŁ nu prea conteazĂŁ. Temperatura din jurul Senzorului va scĂŁdea odatĂŁ cu rĂŁcirea motorului. Ăn plus timpul ĂŽn care sta pornit dupĂŁ oprirea motorului zici cĂŁ e aleator.
Scris: Mie 01-Aug-2012 13:10
de Catalin Radu
Week-endul trecut am observat si eu, pentru prima oara, ca ventilatoarele de la motor au ramas pornite dupa oprirea acestuia. Afara erau vro 38 de grade, masina a fost forjata vreo 70 km ( cu 4 persoane si bagaje)..apa pe la 90 la drum intins si varfuri de maximum 97 grade la opriri cu motorul tinut pornit ( ex:semafoare, localitati cu carute multe). Consider ca e normal, apa oricum circula daca termostatul este deschis. Pana acum nu am observat sa faca asa, dar poate nu oi fi fost eu atent. Oricum , la toate masinile anterioare, inclusiv la actualul logan de serviciu, pe caldura mare, ventilatorul ramane pornit si cand motorul este oprit.
Scris: Mie 01-Aug-2012 13:24
de Rica
toate care au ventilatoare electrice fac asa