Pagina 1 din 2
SCHIMBARE LICHID DE RACIRE C5
Scris: Mie 19-Sep-2012 15:02
de taviciobanu
M-am uitat pe ultima fisa de service si vad ca baietii au scris cu 2 semne de exclamare ca pe la kilometrajul de acum trebuie sa schimb lichidul de racire, adica antigelul.
Deoarece oricum vine si frigul, cred ca e un moment numai bun pentru toti posesorii sa verifice si/sau sa schimbe si ei antigelul.
Am doar cateva semne de intrebare asupra modului corect si a cantitatilor/tipului de antigel care trebuie inlocuit.
As dori deci cateva sugestii:ce tip de antigel e bine de folosit la C5 I, cat antigel, cu cata apa distilata se dilueaza si mai ales modus operandi!
Rog cine cunoaste sau a facut deja operatiunea asta de curand sa-mi dea si mie niste sugestii(si bineinteles la toti membrii!).
Scris: Mie 19-Sep-2012 19:06
de marianmarian
La 1.6 hdi intra 4 litri antigel si 5 litri apa distilata asa au pus cei de la servis in prezenta mea.
La 5 ani trebuie sa il schimb asa au spus.
Scris: Joi 20-Sep-2012 16:37
de taviciobanu
Multumesc, eu insa am 2,0i, se poate si un mic tutorial?
Scris: Joi 20-Sep-2012 19:09
de mesersmith
Inspira-te din pozele astea.
Ca si idee de baza, se deschid capisoanele de la motor, cel care intra in habitaclu, capacul de la rezervor, apoi se scoate siguranta de la iesirea din radiator, din partea lui de jos si se elibereaza teava groasa si pe acolo se colecteaza tot lichidul. Nu pentru refolosire, ci ca sa nu te ia cineva de urechi pentru poluare.
Evident, tu n-o sa ai bidoanele alea si nici palnia aia gradata, insa cantitatea este de 10,7 litri si 11,7 la varianta cu incalzire auxiliara.
Sper sa te ajute. Spor!!!
Scris: Joi 20-Sep-2012 19:43
de taviciobanu
Foarte multumesc!
Sper ca la sfarsit de saptamana sa am timp sa fac operatiunea.
Pozele vad ca sunt foarte sugestive.Esti sigur de cantitati?Practic, cat antigel si cata apa distilata trebuie sa cumpar, concret?
Scris: Joi 20-Sep-2012 19:45
de marianmarian
mes. pozele sunt super ok pentru inlocuirea antigelului ,numai sa se descurce de unul singur.
nu ai inscriptionat fiecare poza ce trebuiesa faca.
Scris: Joi 20-Sep-2012 21:05
de mesersmith
Le-am pus repede pentru ca ma gandeam ca se grabeste colegul nostru.
Am destule poze si know how incat sa fac cateva tutoriale pentru diferite lucrari, dar din lipsa de timp, nu am reusit pana acum sa le fac.
Sper sa ma mai eliberez si sa reusesc sa le fac.
Momentan fac niste softuri care mi-au mancat zilele. E mult de munca si nu stiu cand termin.
Scris: Joi 20-Sep-2012 21:28
de mesersmith
Ciudat, regasesc in materialul asta, alte valori.
Postez, dar mai caut ca sa fim siguri.
Oricum, ideea e ca nu prea ai cum sa bagi mai mult, pentru ca o sa ajungi la semn.
Pornesti motorul, aerisesti si daca este cazul, mai completezi.
Iata materialul:
Iata un alt material destul de explicit. Necesita limba lui Shakeaspeare.
sistem racire golire 2 pdf
Scris: Joi 20-Sep-2012 22:12
de taviciobanu
Cam asa am auzit si eu, in jur de 8,8 litri total, banuiesc ca se face jumate-jumate antigel concentrat-apa distilata.
Dar aerisirea cum se face, necesita vreo procedura anume?
Scris: Joi 20-Sep-2012 22:27
de taviciobanu
Aa, scuze, si ce era iarasi important: ce tip/marca de antigel e recomandat?
Scris: Joi 20-Sep-2012 22:31
de mesersmith
Eu am desfacut purjoarele din poze, am turnat lichid deja amestecat pana a iesit prin ele, apoi le-am inchis.
Apoi, am desfacut furtunul din partea de sus a radiatorului, ca sa se umple si el.
Am pornit motorul si am desfacut usor purjoarele sa scot aerul.
In mod normal, instalatiile sub presiune stiam ca se aerisesc singure. Totusi, eu am preferat sa o aerisesc eu.
Intre timp, am mai completat. Nu pui capacul pana nu termini operatia.
Se incalzeste motorul pana cand se deschide termostatul. Vei sti asta, punand mana pe radiator, care trebuie sa stea rece pana se deschide termostatul.
Dupa ce s-a deschis, completezi.
Instalatia este sub presiune, asta inseamna ca dupa ce se raceste, lichidul se va contracta si a doua zi, completezi.
Acum nu stiu daca asta este procedura corecta, dar eu asa am facut.
Scris: Vin 21-Sep-2012 10:00
de sorin.
Cam asa am auzit si eu, in jur de 8,8 litri total, banuiesc ca se face jumate-jumate antigel concentrat-apa distilata
Nu este o regula, citesti pe bidon cum trebuie diluat Poate sa fie si gata diluat
Scris: Vin 21-Sep-2012 15:36
de marianmarian
Recomand total.
Aerisirea se poate face pe la puisorul de la poza 1 pusa de mes.
In timp ce pui antigelul sa fie desfacut si pe acolo o sa vezi cum scoate aerul din instalatie.
Dupa ce vezi ca sa umplut si curge fara bule de aer ,porneti motorul cum a spus mes.
Scris: Vin 21-Sep-2012 16:05
de mesersmith
Aerisesti si dupa ce pornesti motorul. Ramane ceva aer pe instalatie, desi ar trebui sa iasa singur in vas.
Scris: Sâm 22-Sep-2012 21:14
de taviciobanu
Gata, azi am executat operatiunea.
M-am chinuit ingrozitor la remontarea scutului, trebuie sa bibilesti la surubelele alea ca sa intre cum trebuie de-am zis ca-l dau draq de scut si -l arunc...
Cu toata bunavointa n-am reusit sa scot mai mult de 6 litri din instalatie, am suflat pe toate conductele, inclusiv pe cele de aerisire (cu niste furtunase mici...) am zgaltait de masina, am facut si voodoo, dar mai mult de 6 litri n-a vrut nici batuta...
Mult de munca si la aerisire, trebuie sa mulgi toate coturile alea ca sa iese aerul, apoi stai si te rogi ea sa porneasca termostatul sa dea drumul la lichid si spre radiator, aerisesti iar si iar...munca de negri mi s-a parut...Dar pana la urma a mers, sper sa fie bine.Ah, am uitat sa va zic, am folosit antigel rosu tip G12.Sper sa fie bun.