Pagina 1 din 3
sfat achizitie
Scris: Mie 22-Mai-2013 12:15
de Catalin Radu
In speranta ca in curand ma voi muta la sectiunea dedicata C5 I-II ( anul asta neaparat

), v-as ruga sa-mi spuneti ce recomandati pentru un C5, pe la 4-6000 euro, adica:
1. C5 I sau C5 II (ca fiabilitate).
2. Benzina sau diesel ( in conditiile in care si in prezent eu fac reviziile la an, nu la 10.000 km, ca nu-i fac).
3. Daca benzina, ce motor recomandati 1.8 sau 2.0 ? ( nu ma omor cu viteza, 130-140 kmh maximum, nu ma intereseaza timpul 0-100 dar nici sa-mi creasca barba, in schimb ma omor cu confortul).
4. E mai bun adus de afara sau inmatriculat la noi de la 0 km?
5. Cam ce km ar avea la banii astia ?
6. mai fiabil HDI sau Benzinarul ?
7 Alte sfaturi ??

Scris: Mie 22-Mai-2013 23:08
de taviciobanu
Eu unul am C5 I benzina, motor 2000, fabricatie 2003.Multumit, n-am ce sa zic.
Consum 10-11 in oras si 6,5-6,7 in afara.Pretul e undeva la 4000, asta inainte de noua taxa.Acum nu mai stiu.
Confort e si la var I si la var II.Te-as sfatui totusi diesel.Din cate am inteles Peugeot-Citroen sunt cam nr. 1 in lume la motoarele diesel.
In timp insa nu e nici o diferenta intre benzina si diesel.Ce scutesti la benzina cu consumul dai pe diesel la intretinere.In timp am zis si timp inseamna mai multi ani, asta ca sa nu las loc de interpretari.
Totusi fa-i o diagnoza completa inainte de cumparare.Ca sa ai loc de negociere.Detaliile conteaza.
Cu nr. de km...daca n-ai istoric de service complet (cum din fericire am avut eu) e cam loterie si pana la urma nr de km se cam vede si la ochi groso modo.O masina deselata se cam vede si se cam simte.
Regula de baza este urmatoarea:daca ti se pare ceva suspect, atunci chiar e!
Bafta!
Scris: Joi 23-Mai-2013 06:57
de Catalin Radu
Eu am o problema cu diesel..nu stiu de ce ca nu-mi displac, am condus diesele si unele se misca chiar bine - 1,9 tdi-pd, 1,6 tdi-cr ( asta e cam lenes), 1,4 hdi (peugeot 206), 2.0 tdci ( mondeo- un monstru de motor, da senzatia unei puteri mult mai mari decat are), 1,8 tdci (focus), 2.0 hdi (peugeot 407), doar ca ma tot uit in stanga si in dreapta la probleme cu diverse componente ale acestor motoare..nu stiu cum sta 2.0 hdi de la citroen la capitolul injectoare, pompe injectie, turbina, probleme cu calitatea motorinei, volanta cu masa dubla..etc, dar am si mereu am avut impresia ca o benzinara suporta ma usor diverse chinuri : calitatea combustibilului, subturatie, supraturatie,etc. Plus ca nu prea apar probleme cu injectoarele ( eu la xantia am injectoarele originale de acum 15 ani), turbina nu exista, revizii mai ieftine, motor mai fiabil per ansamblu. Singurii candidati seriosi la pozitia "next car" sunt c5 1.8 sau 2.0 2003-2006, toyota avensis 1,8 benzina 2003-2006, honda accord ( asta e mai scumpa oleaca, nu stiu daca ma incadrez) si ford mondeo 1,8 16v 2004-2006. Obligatoriu sub 140.000 km, obligatoriu cu tester si verificare in service , chiar daca mai dau 1 leu in plus.
Scris: Joi 23-Mai-2013 08:11
de mbc
Acesta a fost si motivul principal pentru care am luat pe benzina. Acesta, plus faptul ca am gasit o masina in stare foarte buna.
Scris: Joi 23-Mai-2013 08:29
de PEDROS69
Daca nu iti ai posibilitatea sa cumperi un C5 de nou, ca regula generala si aici vorbesc si din experienta de mecanic, intotdeauna preferabil sa cumperi o varianta cu echipare pe benzina asa scapi de reparatii costisitoare pe care le pune un motor diesel dupa un anumit nr de km. enumeram posibile piese care pot ceda si dupa o exploatare decenta: turbina, pompa de inalta presiune, volanta cu masa dubla, Egr, injectoare, filtru de particule oricare din cele enumerate nu costa mai putin de 2-300 EUR .
Scris: Joi 23-Mai-2013 08:49
de mbc
Scris: Joi 23-Mai-2013 10:42
de Catalin Radu
L-am vazut !! e frumos foc, mai ales bordul in 2 culori

. Deocamdata, precum am spus si in mesajul de initiere a topicului, incep cautarile si imi voi lua masina pana la sfarsitul anului...dar deocamdata nu am toti banii disponibili pentru asa ceva ( mai am si un eveniment important in viata anul acesta si ma tine oarecum pe tusa cu cheltuieli aditionale). Sincer, dupa 4 ani de posesie, m-ar incanta tot o hidraulica, prea m-am obisnuit in "puf" , dar de asemenea ma intereseaza si fiabilitatea motorului/masinii in cauza; cred ca de aia m-am uitat oleaca si inspre japoneze..of, daca s-ar putea o japoneza cu caroseria si suspensia unui C5...

Scris: Joi 23-Mai-2013 11:23
de mbc
La xantia inca mai sunt probleme hidraulice ici si colo, mai coboara masina peste noapte, vezi la C5 unde fiabilitatea este foarte buna. Pompa electrica, isi corecteaza inaltimea si cu motorul oprit, e fain facut.
Scris: Joi 23-Mai-2013 14:48
de Mexik
Am c5 seria 1 de 2000 benzina, de imediat 1 an.In acest timp am deja 47mii km si motorul nu a dat nici un semn,e bastard.Stie sa mearga si frumos si economic dar si sport,adica 6000-6500ture.La mers pe autostrada incarcat constant 140-150 scoate consum bun si daca bagi talpa in el nu da inapoi ceea ce un diesel la viteza aia cam il ia somnu.Eu unu sunt fan benzina si e mai durabila si mai rezistenta decat dieselu la tavaleala.
Scris: Joi 23-Mai-2013 15:55
de mesersmith
N-o sa fiu in asentimentul colegilor cu benzinare, pentru ca nu este deloc o regula generala si obligatorie ca unui diesel sa-i pice tot ce s-a enumerat mai sus. Chiar deloc.
Eu am doua c5-uri in curte, unul din 2004, 20hdi, 110CP, cu 400.000km, fara nicio interventie la turbina, pompa de inalta, etc.
Al doilea este un 2.0hdi, de 136CP, cu 110.000 km, la care se pare ca imi pica cel putin rulmentul de presiune.
Diferentele de consum intre benzinare si dieseluri sunt substantiale, daca nu te iei dupa cartile tehnice, care mint de rup pamantul.
Acele consumuri sunt facute in anumite conditii, iar consumul extra urban nici nu conteaza daca eu folosesc masina 90% in oras. Adica chiar nu ma pot baza pe un consum mediu, ca nu merg 50% in oras si restul afara.
Asadar, luati consumul de referinta cel din oras, asta daca nu veti folosi masina la Fancurier.
Eu mai am in curte si doua Peugeot 308 din 2009, benzinare, cumparate de noi si despre care va pot spune ca mananca benzina pe paine. Masina este muuuuuult mai usoara decat un c5 si mai ales unul diesel.
Consumul in regim dinamic de oras, din cate am citit, este cam cu 30% mai mare la benzinare.
Daca faci km putini pe an, atunci nu mai conteaza.
Personal, nu mi-as cumpara benzina, desi sunt mai silentioase. Poate doar daca mi-as lua Matiz, da, as opta pentru benzina, dar nu e cazul, ca nicio n-o sa-mi iau niciodata asa ceva si nici nu exista diesel.
1. C5 I sau C5 II (ca fiabilitate).
2. Benzina sau diesel ( in conditiile in care si in prezent eu fac reviziile la an, nu la 10.000 km, ca nu-i fac).
3. Daca benzina, ce motor recomandati 1.8 sau 2.0 ? ( nu ma omor cu viteza, 130-140 kmh maximum, nu ma intereseaza timpul 0-100 dar nici sa-mi creasca barba, in schimb ma omor cu confortul).
4. E mai bun adus de afara sau inmatriculat la noi de la 0 km?
5. Cam ce km ar avea la banii astia ?
6. mai fiabil HDI sau Benzinarul ?
1. C5 I, testat de mine 400.000km, dar nu am apucat decat 100 000km cu var II si nu ma pot pronunta.
2 Diesel
3 la benzina nu stiu, dar ar trebui sa aiba cat mai multi CP, masina este una destul de grea.
4 De afara daca o poti verifica la km sau din ro, dar si aici verificata. Eu am cumparat-o pe prima din ro, dar adusa din Franta si cu carte service si pe a doua din RO, cand inca mai avea garantie.
5 Un varianta II cu km reali si sub 140 000, diesel, nu cred ca iei sub 5000-5500 euro. Eu nu as da-o mai jos de 5500 euro.
6 Nu stiu cum sa raspund la asta, pentru ca am vazut zeci de cazuri cu benzinare si diesel-uri defecte deopotriva.
Scris: Joi 23-Mai-2013 17:40
de Catalin Radu
oricum, cum nu-mi place sa ma pripesc in algeri, mai ales cand dau si ceva bani, am timp sa ma gandesc, sa analizez, sa strang informatii, sa le rumeg..de aia am si initiat topicul cu ceva timp inainte de lua o hotarare..dar tot spre benzina tind..ma tot uit in jurul meu si vad tot felul de td-uri, tdi-uri, dci-uri, hdi-uri, crdi-uri, cdi-uri, tddi-uri, tdci-iuri cu tot felul de probleme care la benzina nu apar; clar e si din cauza lichidului cu continut mare de apa si alti adaosi care se vinde la noi pe post de combustibil..dar cand vad megane la 47.000 cu injectia cazuta, logan dci cu pompa de inalta facuta praf, passat si golf 5 cu turbine duse si furtune de admisie turbo crapate, forduri cu injectoare schimbate de n ori....

Scris: Joi 23-Mai-2013 20:22
de fiki
eu unu te sfatuiesc la c5 var1 diesel adus din franta undeva pana in 2000 de euro este super,eu mi-am luat un c5 din 2004 hdi l-am inscris la bulgari si este super...in rest benzina sau diesel asta este o treaba de preferinta si inca ceva orice ar fii dar sa fie cutie manuala nu automata ca la var 1 automata este cel mai urat vis posibil....
Scris: Vin 24-Mai-2013 07:29
de aurelian21
fiki, mai lasa vrajelile cu bulgarii pt ca-s tehnici nasoale, nu cred ca vrei sa fi posesor de masina inmatriculata in romania si sa ai accident cu un cocalar ce are masina inmatriculata in bulgaria. N-o repari pe asigurarea lui nici la pastile cailor. Nu inteleg de ce sunteti asa cocosi si nu va inmatrioculati masinile in RO si dati in judecata statul, in3 luni primiti banii inapoi fara dar si poate. In schimb faceti manareli prostesti care duc la nervii altora. SPer sa nu mai vad pe forumul asta asa ceva ca ma enervez tare !
Eu am trecut prin toate motoarele in afara de cel de 3.0 si recomand cu 2.0 HDI cutie MANUALA neaparat. Benzinarele consuma ca porcu, si colegul ce zicea mai sus ca benzinarele n-au probleme MINTE cu nerusinare. oare cu cat se da o bobina de inductie noua ? iti zic eu ca e mai scumpa decat turbina de la HDI, de asemenea consumul e ENORM. Un 2.0 HDI iti ia 7-8% in oras, daca-mi arati un benzinar care sa ia sub 10%^e mare lucru. In bani se traduce asa, la o medie de 50km / zi intr-un diesel bagi cam 108 de litri de motorina in benzinar in schimb bagi cam 155. Luand banii la cre e carburantu acum, cel ieftin ca sa nu-l punem pe cel cu cifra octanica mare la benzina si nici cel de mega calitate la Diesel. Rezultatul e cam asa in jur de 650 RON / luna pe motorina fata de 880 RON / Luna pe benzina. La cei 230 RON diferenta in fiecare 4 luni de zile de mers cu diesel-ul iti vei permite sa-ti cumperi o turbina noua !
Ca si variante iti recomand VAR I din urmatoarele motive. La cea cu facelift s-au facut niste erori fatale.
Pe primul loc e clapeta de la clima, care la VAR I nu are nici o treaba si te tine cat pietrele in schimb la VAR II nu exista sa n-o schimbi odata la 100.000 km. Sa o repari dai jos bordul, daca nu ma credeti intrebati-l pe mihai cat ia manopera pe miscarea asta. 500 RON s-au dus din start.
Var II intradevar arata mai bine dar in cusculia ei e exact acelasi lucru ca si var I doar ca dai cu cateva MII de euro mai mult pe ea. Inca se gasesc VAR I cu km putini. cum e al meu spre exemplu care are 170.000 km.
Iti recomand si eu sa nu iei una ce a pornit de la 0 in tara noastra si nu pe motivul ce-l dau toti ca vai doamne drumuri proaste (cu toate ca si aia e o pb) ci pt ca masinile ce se fac pentru noi au o calitate a pieselor demonstrat mai slaba decat cele fabricate pentru tarile vestice.
Eu sincer as merge CLAR spre un diesel var I care o iei INMATRICULATA la maxim 3500 EU, cu piele navigatie si tot tacamul fata de VAR II care are 3 ani in fata dar acelasi numar de km si dai 5000 EU si e aproape in pielea goala !
Decizia e a ta in final ...
Scris: Vin 24-Mai-2013 07:32
de Catalin Radu
fiki scrie:eu unu te sfatuiesc la c5 var1 diesel adus din franta undeva pana in 2000 de euro este super,eu mi-am luat un c5 din 2004 hdi l-am inscris la bulgari si este super...in rest benzina sau diesel asta este o treaba de preferinta si inca ceva orice ar fii dar sa fie cutie manuala nu automata ca la var 1 automata este cel mai urat vis posibil....
Cateva obiectii:
1. La 2000 de euro , varianta 1 diesel, sigur e din primii ani de productie si are km la bord de ordinul sutelor de mii sau a fost proptita zdravan in vreun parapet/copac...ceva si reparata.
2. Masina nu va sta inscrisa pe alta tara, va avea numere de PH si numele meu in talon.
3. Automata nu-mi place de fel...
Scris: Vin 24-Mai-2013 07:47
de aurelian21
fiki, mai lasa vrajelile cu bulgarii pt ca-s tehnici nasoale, nu cred ca vrei sa fi posesor de masina inmatriculata in romania si sa ai accident cu un cocalar ce are masina inmatriculata in bulgaria. N-o repari pe asigurarea lui nici la pastile cailor. Nu inteleg de ce sunteti asa cocosi si nu va inmatrioculati masinile in RO si dati in judecata statul, in3 luni primiti banii inapoi fara dar si poate. In schimb faceti manareli prostesti care duc la nervii altora. SPer sa nu mai vad pe forumul asta asa ceva ca ma enervez tare !
Eu am trecut prin toate motoarele in afara de cel de 3.0 si recomand cu 2.0 HDI cutie MANUALA neaparat. Benzinarele consuma ca porcu, si colegul ce zicea mai sus ca benzinarele n-au probleme MINTE cu nerusinare. oare cu cat se da o bobina de inductie noua ? iti zic eu ca e mai scumpa decat turbina de la HDI, de asemenea consumul e ENORM. Un 2.0 HDI iti ia 7-8% in oras, daca-mi arati un benzinar care sa ia sub 10%^e mare lucru. In bani se traduce asa, la o medie de 50km / zi intr-un diesel bagi cam 108 de litri de motorina in benzinar in schimb bagi cam 155. Luand banii la cre e carburantu acum, cel ieftin ca sa nu-l punem pe cel cu cifra octanica mare la benzina si nici cel de mega calitate la Diesel. Rezultatul e cam asa in jur de 650 RON / luna pe motorina fata de 880 RON / Luna pe benzina. La cei 230 RON diferenta in fiecare 4 luni de zile de mers cu diesel-ul iti vei permite sa-ti cumperi o turbina noua !
Ca si variante iti recomand VAR I din urmatoarele motive. La cea cu facelift s-au facut niste erori fatale.
Pe primul loc e clapeta de la clima, care la VAR I nu are nici o treaba si te tine cat pietrele in schimb la VAR II nu exista sa n-o schimbi odata la 100.000 km. Sa o repari dai jos bordul, daca nu ma credeti intrebati-l pe mihai cat ia manopera pe miscarea asta. 500 RON s-au dus din start.
Var II intradevar arata mai bine dar in cusculia ei e exact acelasi lucru ca si var I doar ca dai cu cateva MII de euro mai mult pe ea. Inca se gasesc VAR I cu km putini. cum e al meu spre exemplu care are 170.000 km.
Iti recomand si eu sa nu iei una ce a pornit de la 0 in tara noastra si nu pe motivul ce-l dau toti ca vai doamne drumuri proaste (cu toate ca si aia e o pb) ci pt ca masinile ce se fac pentru noi au o calitate a pieselor demonstrat mai slaba decat cele fabricate pentru tarile vestice.
Eu sincer as merge CLAR spre un diesel var I care o iei INMATRICULATA la maxim 3500 EU, cu piele navigatie si tot tacamul fata de VAR II care are 3 ani in fata dar acelasi numar de km si dai 5000 EU si e aproape in pielea goala !
Decizia e a ta in final ...