Greseala LDS

Forum de discutii generale despre Citroen C5 I-II (2001-2008). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

mada200
simpatizant
Mesaje: 27
Membru din: Lun 27-Mai-2013 13:30
Localitate: Bucuresti

Greseala LDS

Mesajde mada200 » Lun 27-Mai-2013 14:50

Salut, sunt nou pe forum, am un citroen C5 2001, 2.2hdi. As dori sa aflu cateva pareri in legatura cu o grseala pe care am facut-o de curand. Am observat ca lichidul de la directie era sub nivel, am mers am cumparat un lichid pentru directie(oarecare) si l-am completat, a intrat cam 1L pana la nivelul maxim. Ulterior am aflat ca acolo se pune un lichid special LDS. Ce ar trebui sa fac in acest caz??? Este grav faptul ca am pus altfel de lichid?

danutz
pasionat
Mesaje: 593
Membru din: Lun 19-Noi-2007 21:49
Localitate: Falticeni-Suceava
Masina: C 5 III Tourer, 2.0 HDI,163 cai, 2014
2: Ex : C 5 I și C 5 II
3: Tel : 0745.81.83.40

Mesajde danutz » Lun 27-Mai-2013 16:00

Scoate-l cat mai repede tot de pe instalatie si pune DOAR LDS de la Total, daca nu vrei sa ai probleme !

mada200
simpatizant
Mesaje: 27
Membru din: Lun 27-Mai-2013 13:30
Localitate: Bucuresti

Mesajde mada200 » Lun 27-Mai-2013 16:03

[quote="danutz"]Scoate-l cat mai repede tot de pe instalatie si pune DOAR LDS de la Total, daca nu vrei sa ai probleme ![/quote]
Probleme in ce sens, ce se poate intampla?

Catalin Radu
pasionat
Mesaje: 368
Membru din: Mie 14-Dec-2011 14:08
Localitate: Ploiesti

Mesajde Catalin Radu » Lun 27-Mai-2013 19:04

lasa-l acolo ca-i bun daca tot intrebi atata...si asa nu prea a mai aparut nimic in ultima vreme la probleme mecanice/hidraulice la sectiunea C5 I-II.... :?

Catalin Radu
pasionat
Mesaje: 368
Membru din: Mie 14-Dec-2011 14:08
Localitate: Ploiesti

Mesajde Catalin Radu » Lun 27-Mai-2013 19:10

Citroen quickly realized that standard brake fluid was not ideally suited to high pressure hydraulics, and developed a special red coloured hydraulic fluid

Most hydraulic brake systems are sealed from the outside air by a rubber diaphragm in the reservoir filler cap, but the Citroen system had to be vented to allow the fluid level in the reservoir to rise and fall, thus it was not hermetically sealed. Consequently, each time the suspension would rise, the fluid level in the reservoir dropped, drawing in fresh moisture-laden air. The large surface of the fluid in the reservoir readily absorbed moisture. Since the system recirculates fluid continually through the reservoir, all the fluid was repeatedly exposed to the air and its moisture content.
LHM reservoir and green suspension sphere in a Citroen Xantia
To overcome these shortcomings of LHS, Citroen developed a new green fluid, LHM (Liquide Hydraulique MinĂŠral). LHM is a mineral oil, quite close to automatic transmission fluid. Mineral oil is not hygroscopic (i.e., it will not absorb water from the air), unlike standard brake fluid, so therefore gas bubbles do not form in the system, as would be the case with standard brake fluid, creating a 'spongy' brake feel

Nu e neaparat despre directie..dar ei au observat ca uleiul normal nu-i destul de bun..adica, un raspuns la intrebarea ta ar fi : sa ramai fara frane???

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Lun 27-Mai-2013 20:45

Nu am inteles ce treaba au franele cu LDS-ul.

De obicei, cand amesteci doua tipuri diferite de ulei, obtii spume, bule de aer la greu in el si asa mai departe.
Apoi, calitatile LDS-ului pe care il aveai s-au dus pe apa sambetei.
Nu stiu in ce masura se poate supara pompa de suspensie pe acest ulei, dar stiu ca au fost cazuri cand s-a suparat si pe LHM, care este mult mai apropiat decat ce ai pus tu acum in rezervor.
Eu as schimba tot uleiul. Nu ai vrea sa-ti pice partea mecanica a pompei.

Catalin Radu
pasionat
Mesaje: 368
Membru din: Mie 14-Dec-2011 14:08
Localitate: Ploiesti

Mesajde Catalin Radu » Mar 28-Mai-2013 06:59

pai nu au treaba?? exista lichid de frana separat?? nu e tot sistemul format din servodirectie-suspensie-frane servit de LDS ??? cum face LHM-ul la Xantia??? daca nu, imi cer scuze pentru dezinformare ..

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Mar 28-Mai-2013 08:59

Catalin Radu scrie:pai nu au treaba?? exista lichid de frana separat?? nu e tot sistemul format din servodirectie-suspensie-frane servit de LDS ??? cum face LHM-ul la Xantia??? daca nu, imi cer scuze pentru dezinformare ..

Nu este ca la Xantia, BX, CX, DS, etc.!
@mada200 - LDS-ul are anumite proprietãÞi ºi a fost proiectat special pentru suspensia ºi direcÞia Citroen. Utilizarea unui ulei cu alte specificaÞii, În timp, poate duce la Îmbãtrinirea prematurã a unor garnituri sau uzura execesivã a unor componente mecanice. Amestecând douã tipuri de ulei proprietãÞile au fost deteriorate. Cel mai sigur ar fi sã schimbi uleiul.

mada200
simpatizant
Mesaje: 27
Membru din: Lun 27-Mai-2013 13:30
Localitate: Bucuresti

Mesajde mada200 » Mar 28-Mai-2013 11:20

Multumesc pentru informatii, o sa il schimb cat mai curand sa evit orice fel de probleme.

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mar 28-Mai-2013 11:30

Catalin Radu scrie:pai nu au treaba?? exista lichid de frana separat?? nu e tot sistemul format din servodirectie-suspensie-frane servit de LDS ??? cum face LHM-ul la Xantia??? daca nu, imi cer scuze pentru dezinformare ..


La C5 lds-ul se foloseste numai la suspensie si directie.
Frana foloseste lichid de frana de tip Dot4.

Avatar utilizator
taviciobanu
pasionat
Mesaje: 375
Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
Localitate: Tg-Jiu
Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL
2: Golf V 2004 1.4 16v benzina

Mesajde taviciobanu » Mar 28-Mai-2013 11:49

Schimba-l tot.Are 4,5 litri tot circuitul.Nu face greseala sa-l cumperi de la reprezentanta ca o sa te usuce de bani.
Mai bine mergi la un magazin oarecare, cu VIN-ul masinii si negociaza.Ar trebui sa-l scoti undeva pe la maxim 50 lei/litru.Eu unul in Tg-Jiu l-am luat la 43 lei litrul.Singurul inconvenient e ca te pune sa astepti o zi, doua.La reprezentanta e-n jur de 80-90 chiar 100 lei/litru.Bafta!

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Mar 28-Mai-2013 13:19

:idea: Unele magazine Încearcã sã vã lãmureascã cã uleiul pentru Citroen este LHM-ul (acesta nu este un ulei destinat C5), dar insistaÞi pe LDS ºi atât.

danutz
pasionat
Mesaje: 593
Membru din: Lun 19-Noi-2007 21:49
Localitate: Falticeni-Suceava
Masina: C 5 III Tourer, 2.0 HDI,163 cai, 2014
2: Ex : C 5 I și C 5 II
3: Tel : 0745.81.83.40

Mesajde danutz » Mar 28-Mai-2013 18:04

Sau "LSD" (in loc de pizza, adus per-avion de la Ibitza) ! :lol: Citam si eu un coleg arhicunoscut,nu fie cu suparare !

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mar 28-Mai-2013 22:24

Nu este nevoie de VIN-ul masinii, pur si simplu se cere raspicat LDS si atat.
LHM-ul este mai usor de gasit se pare si de asta cei de la magazin vor incerca sa te convinga ca si LHM-ul merge.
Nu te lasa pacalit, nu au nicio treaba unul cu celalalt.
LDS sau DA, acesta din urma este inlocuitorul LDS-ului(sper sa-mi amintesc bine numele).

eugeniu
just curious
Mesaje: 5
Membru din: Mie 25-Iun-2014 07:49
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugeniu » Vin 27-Iun-2014 09:25

Eu am gasit un LDS aftermarket fabricat de FEBI, in zona timpuri noi, la 35 lei / L. Pana acum nu am avut nicio problema cu el, nu pierde si mi se pare ca Hydractiv-ul merge mult mai bine acum, decat inainte!


Înapoi la “Citroen C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187771
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru FloLGO