Pagina 1 din 2
Greseala LDS
Scris: Lun 27-Mai-2013 14:50
de mada200
Salut, sunt nou pe forum, am un citroen C5 2001, 2.2hdi. As dori sa aflu cateva pareri in legatura cu o grseala pe care am facut-o de curand. Am observat ca lichidul de la directie era sub nivel, am mers am cumparat un lichid pentru directie(oarecare) si l-am completat, a intrat cam 1L pana la nivelul maxim. Ulterior am aflat ca acolo se pune un lichid special LDS. Ce ar trebui sa fac in acest caz??? Este grav faptul ca am pus altfel de lichid?
Scris: Lun 27-Mai-2013 16:00
de danutz
Scoate-l cat mai repede tot de pe instalatie si pune DOAR LDS de la Total, daca nu vrei sa ai probleme !
Scris: Lun 27-Mai-2013 16:03
de mada200
[quote="danutz"]Scoate-l cat mai repede tot de pe instalatie si pune DOAR LDS de la Total, daca nu vrei sa ai probleme ![/quote]
Probleme in ce sens, ce se poate intampla?
Scris: Lun 27-Mai-2013 19:04
de Catalin Radu
lasa-l acolo ca-i bun daca tot intrebi atata...si asa nu prea a mai aparut nimic in ultima vreme la probleme mecanice/hidraulice la sectiunea C5 I-II....

Scris: Lun 27-Mai-2013 19:10
de Catalin Radu
Citroen quickly realized that standard brake fluid was not ideally suited to high pressure hydraulics, and developed a special red coloured hydraulic fluid
Most hydraulic brake systems are sealed from the outside air by a rubber diaphragm in the reservoir filler cap, but the Citroen system had to be vented to allow the fluid level in the reservoir to rise and fall, thus it was not hermetically sealed. Consequently, each time the suspension would rise, the fluid level in the reservoir dropped, drawing in fresh moisture-laden air. The large surface of the fluid in the reservoir readily absorbed moisture. Since the system recirculates fluid continually through the reservoir, all the fluid was repeatedly exposed to the air and its moisture content.
LHM reservoir and green suspension sphere in a Citroen Xantia
To overcome these shortcomings of LHS, Citroen developed a new green fluid, LHM (Liquide Hydraulique MinĂŠral). LHM is a mineral oil, quite close to automatic transmission fluid. Mineral oil is not hygroscopic (i.e., it will not absorb water from the air), unlike standard brake fluid, so therefore gas bubbles do not form in the system, as would be the case with standard brake fluid, creating a 'spongy' brake feel
Nu e neaparat despre directie..dar ei au observat ca uleiul normal nu-i destul de bun..adica, un raspuns la intrebarea ta ar fi : sa ramai fara frane???
Scris: Lun 27-Mai-2013 20:45
de mesersmith
Nu am inteles ce treaba au franele cu LDS-ul.
De obicei, cand amesteci doua tipuri diferite de ulei, obtii spume, bule de aer la greu in el si asa mai departe.
Apoi, calitatile LDS-ului pe care il aveai s-au dus pe apa sambetei.
Nu stiu in ce masura se poate supara pompa de suspensie pe acest ulei, dar stiu ca au fost cazuri cand s-a suparat si pe LHM, care este mult mai apropiat decat ce ai pus tu acum in rezervor.
Eu as schimba tot uleiul. Nu ai vrea sa-ti pice partea mecanica a pompei.
Scris: Mar 28-Mai-2013 06:59
de Catalin Radu
pai nu au treaba?? exista lichid de frana separat?? nu e tot sistemul format din servodirectie-suspensie-frane servit de LDS ??? cum face LHM-ul la Xantia??? daca nu, imi cer scuze pentru dezinformare ..
Scris: Mar 28-Mai-2013 08:59
de MARIAN
Catalin Radu scrie:pai nu au treaba?? exista lichid de frana separat?? nu e tot sistemul format din servodirectie-suspensie-frane servit de LDS ??? cum face LHM-ul la Xantia??? daca nu, imi cer scuze pentru dezinformare ..
Nu este ca la Xantia, BX, CX, DS, etc.!
@mada200 - LDS-ul are anumite proprietãÞi ºi a fost proiectat special pentru suspensia ºi direcÞia Citroen. Utilizarea unui ulei cu alte specificaÞii, În timp, poate duce la Îmbãtrinirea prematurã a unor garnituri sau uzura execesivã a unor componente mecanice. Amestecând douã tipuri de ulei proprietãÞile au fost deteriorate. Cel mai sigur ar fi sã schimbi uleiul.
Scris: Mar 28-Mai-2013 11:20
de mada200
Multumesc pentru informatii, o sa il schimb cat mai curand sa evit orice fel de probleme.
Scris: Mar 28-Mai-2013 11:30
de mesersmith
Catalin Radu scrie:pai nu au treaba?? exista lichid de frana separat?? nu e tot sistemul format din servodirectie-suspensie-frane servit de LDS ??? cum face LHM-ul la Xantia??? daca nu, imi cer scuze pentru dezinformare ..
La C5 lds-ul se foloseste numai la suspensie si directie.
Frana foloseste lichid de frana de tip Dot4.
Scris: Mar 28-Mai-2013 11:49
de taviciobanu
Schimba-l tot.Are 4,5 litri tot circuitul.Nu face greseala sa-l cumperi de la reprezentanta ca o sa te usuce de bani.
Mai bine mergi la un magazin oarecare, cu VIN-ul masinii si negociaza.Ar trebui sa-l scoti undeva pe la maxim 50 lei/litru.Eu unul in Tg-Jiu l-am luat la 43 lei litrul.Singurul inconvenient e ca te pune sa astepti o zi, doua.La reprezentanta e-n jur de 80-90 chiar 100 lei/litru.Bafta!
Scris: Mar 28-Mai-2013 13:19
de MARIAN

Unele magazine Încearcã sã vã lãmureascã cã uleiul pentru Citroen este LHM-ul (acesta nu este un ulei destinat C5), dar insistaÞi pe LDS ºi atât.
Scris: Mar 28-Mai-2013 18:04
de danutz
Sau "LSD" (in loc de pizza, adus per-avion de la Ibitza) !

Citam si eu un coleg arhicunoscut,nu fie cu suparare !
Scris: Mar 28-Mai-2013 22:24
de mesersmith
Nu este nevoie de VIN-ul masinii, pur si simplu se cere raspicat LDS si atat.
LHM-ul este mai usor de gasit se pare si de asta cei de la magazin vor incerca sa te convinga ca si LHM-ul merge.
Nu te lasa pacalit, nu au nicio treaba unul cu celalalt.
LDS sau DA, acesta din urma este inlocuitorul LDS-ului(sper sa-mi amintesc bine numele).
Scris: Vin 27-Iun-2014 09:25
de eugeniu
Eu am gasit un LDS aftermarket fabricat de FEBI, in zona timpuri noi, la 35 lei / L. Pana acum nu am avut nicio problema cu el, nu pierde si mi se pare ca Hydractiv-ul merge mult mai bine acum, decat inainte!