Pagina 1 din 1

imi dispare apa din circuitul de racire

Scris: Mar 03-Sep-2013 21:31
de paul72
De vreo 2 luni completez din ce in ce mai des cu lichid de racire ajungand chiar la drumurile lungi sa am cate doua sticle de 2 litri la mine si eventual mai umplu pe parcurs recipientii mentionati . E drept ca se disting urme clare de scurgeri pe la buson asa ca l-am inlocuit... fara rezultat. Am verificat daca ies bule de gaz in vasul de expansiune si nu am sesizat vreuna .... Nu am urme de ulei in apa dar se simte presiunea din sistem cand desfac busonul... Este posibil ca sa piarda ceva apa la schimbatorul de caldura de la clima pentru ca aerul scos e umed , si clar nu mai seamana cu sistemul eficient de acum 3 luni sa zicem... Din experienta celor patiti, vreau parerea voastra : doar radiatorul de clima sau/si garnitura de chiulasa ?

Scris: Mie 04-Sep-2013 08:35
de mesersmith
VerificĂŁ peste tot pe unde poĂži de scurgeri.
Radiator, pompĂŁ de apĂŁ, conducte, etc.
DacĂŁ se prelinge pe undeva pe unde e cald, apa se va evapora Âşi n-o sĂŁ vezi baltĂŁ pe niciunde.
Apoi, umple bazinul cu apã pânã sus, pânã dã afarã ºi apoi, cu capacul scos, porneºte motorul ºi pui pe cineva sã-Þi accelereze foarte lin, ca sã nu-Þi arunce apa afarã.
Acum vei putea vedea dacĂŁ ĂŽĂži scoate bule.
Atunci când aruncã apa pe la buºon, e clar cã presiunea a crescut foarte tare ºi asta se poate Întâmpla doar de la garniturã de chiulasã.
Acel buÂşon are o supapĂŁ pe el, care sĂŁ se deschidĂŁ peste o anumitĂŁ presiune.
FĂŁ Âşi o aerisire, dar sunt convins cĂŁ instalaĂžia e plinĂŁ de aer.
DacĂŁ nu te descurci, sunĂŁ-mĂŁ sĂŁ-Ăži explic ce Âşi cum sĂŁ faci.
0723224905, dar dacĂŁ suni dupĂŁ ora 17 sau ĂŽn week-end, scrie un sms ĂŽnainte

Scris: Mie 04-Sep-2013 20:17
de marianmarian
sunt curios daca gasesti pierderea
eu am inlocuit pompa cu chitul de distributie la 200000 km,am avut ceva pierdere de lichi de racier la pompa dar si dupa inlocuirea ei cu una noua tot am avut cand si cand pirdere de lichid de racire.
am fost cu masina in reprezentanta si nu au gasit scurgeri de lichid de racier.
dupa parerea mea si a colegilor au spus ca pompa e problema
de ce
pentru ca presetupa pompei inbatraneste (se usuca semeringu de etansare ) de la data fabricatiei si pana se vinde si acum totul e ok.
am avut dou pierderi de la inlocuirea pompei si totul e ok
am testat si daca chiloasa e buna.

Scris: Mie 04-Sep-2013 20:27
de floreacioaca
Imagine

Scris: Mie 04-Sep-2013 20:41
de mesersmith
marianmarian scrie:sunt curios daca gasesti pierderea
eu am inlocuit pompa cu chitul de distributie la 200000 km,am avut ceva pierdere de lichi de racier la pompa dar si dupa inlocuirea ei cu una noua tot am avut cand si cand pirdere de lichid de racire.
am fost cu masina in reprezentanta si nu au gasit scurgeri de lichid de racier.
dupa parerea mea si a colegilor au spus ca pompa e problema
de ce
pentru ca presetupa pompei inbatraneste (se usuca semeringu de etansare ) de la data fabricatiei si pana se vinde si acum totul e ok.
am avut dou pierderi de la inlocuirea pompei si totul e ok
am testat si daca chiloasa e buna.


Cand e pompa dusa, nu-ti dispare apa prin capacul vasului.
Doar presiunea prea mare in instalatie poate arunca apa pe acolo si presiunea asta doar de la garnitura poate fi.
Mie mi-a luat ceva timp pana mi-am dat seama ca o pierdeam pe la capacul vasului.

Scris: Joi 05-Sep-2013 07:23
de sandor mihai
din pacate, garnitura de chiulasa.verifici simplu. cu motorul cald, desfaci busonul. il pui la loc si lasi motorul sa mearga vreo 2 minute eventual si putin turat. daca atunci cind deschizi din nou busonul ai presiune e clar garnitura pentru ca in cele 2 minute presiunea nu putea creste din cauza dilatarii apei, ea fiind deja calda. cind garnitura e arsa bine, nici nu trebuie 2 minute ,sunt suficiente si vreo 15 secunde de accelerare.

Scris: Joi 05-Sep-2013 17:15
de paul72
Multumesc tuturor pentru sfaturi ! Totusi am umplut corect instalatia si am aerisit-o din aerisitorul manual aflat la iesirea din motor si asta pentru ca, de mai mult timp tin sub observatie fenomenul. O alta observatie a mea e ca daca circul putin si nu apuca sa se incalzeasca apa foarte tare ( ex in oras pe drumuri scurte ) trec cateva zile pana la o noua completare iar in varianta drumurilor lungi trebuie sa ma inarmez cu bidoane pline ....Voi incerca varianta de verificare a garniturii de chiulasa sugerata mai sus..... Poate cineva care a inlocuit garnitura de chiulasa sa-mi dea niste indicatii din propria experienta ? Ca de exemplu : costuri ? garnitura de producator sau originala ? se recomanda inlocuirea altor repere cu ocazia asta ?..etc.

Scris: Joi 05-Sep-2013 17:24
de mesersmith
Eu am schimbat-o la var I.
A trebuit sa rectific putin chiulasa, pentru ca o incinsesem si s-a curbat putin.
Garnitura va fi cu atat mai groasa cu cat s-a rectificat chiulasa.
Evident, exista niste valori prestabilite.
Din cate povestesti, simptomele sunt identice cu cele pe care le aveam eu.
Ma indoiesc ca Citroen sau PSA produce si garniturile si stiu ca acestea sunt produse de diversi producatori, mai importanti sau mai obscuri.
Eu am cumparat de la un producator important, dar nu mai tin minte care.

Scris: Dum 22-Sep-2013 12:18
de paul72
mda...am facut testul cu lichidul de racire in vas si ies bule....garnitura de chiulasa ....naspa!

Scris: Joi 31-Oct-2013 21:59
de paul72
de azi e la " doctor" la schimbat garnitura de chiulasa ..... sunt curios sa vad rezultatul in functionarea masinii ....

Scris: Joi 31-Oct-2013 23:15
de mesersmith
Nu te astepta sa simti ceva. Singurul lucru care va fi diferit, va fi ca nu vei mai pierde apa.

Scris: Vin 15-Noi-2013 18:30
de paul72
in final DA ! schimbarea garniturii de chiulasa care scapa putina compresie si-mi arunca apa afara din sistem a dat rezultate ... nu mai e nevoie sa car in masina cel putin 2 l lichid de racire .... dar mai sarac cu 1900 lei ....