Pagina 1 din 1

Nou posesor de C5 cu cateva intrebari

Scris: Mie 16-Oct-2013 00:00
de iulian.arg
Salutare,

dupa cum reiese din titlu am devenit si eu posesor de C5, insa nu reiese din titlu ca sunt pe jumatate incantat si pe jumatate dezamagit de alegere.

Am luat un C5 break 2.0 hdi 2007 automat 98 mii km aparent reali.
Mi-am dorit foarte mult un break si la fel de mult o masina confortabila si care sa-si poata sufleca pantalonii la nevoie :). Singurele optiuni umane cam sunt C5 si C-crosser dar a doua ar fi fost cam mult pentru posibilitatile si nevoile mele (in ordinea asta) plus ca avea doar motoare dusmanoase cu impozitele.

Neavand disponibilitatea sa merg in Germania, am cautat doar in Romania. Initial ma gandisem sa fac un efort pentru modelul nou insa sunt extrem de rare break-urile cu suspensie H asa ca am renuntat la idee si am cautat modelul vechi cu pret si varsta rezonabila. Nici astea nu abunda, si in general sunt cam 1 cel mult 2 mai ok la vanzare in acelasi timp.

Configuratia masinii pe care am gasit-o e destul de ciudata pentru ca ii lipsesc niste chestii elementare cum ar fi MP3-ul, cotierele, incalzirea in scaune sau trapa insa vine cu cutie automata si H3+, optiuni foarte scumpe.
Daca peste incalzire in scaune sau trapa mai pot trece, lipsa MP3-ului a fost o mare dezamagire, descoperita dupa cumparare. Nu mi-am imaginat ca o masina din 2007 nu are mp3 de aceea nici nu m-am gandit sa verific inainte de cumparare.

Masina este foarte confortabila la drum lung datorita suspensiei insa scaunele puteau fi un pic mai confortabile si se putea pune si o cotiera.
Un alt aspect fain e cutia automata si in oras si in afara dar mai ales in depasiri cand apas pedala si masina fuge. Cutia e de 6 trepte si e facuta de Aisin si aparent mai echipeaza mici si medii de la Volvo, PSA, Fiat, Gm. Mi se pare bine programata si usor de invatat.

Pe de alta parte masina mi se pare insuficient antifonata si zgomotele suspensiei la viteze mici se aud destul de tare. In plus la viteze mici suspensia nu e prea diferita de una normala.
Finisajele interioare sunt medii iar geamurile se inchid cu zgomote de intinsaturi.
Senzorii de banda par sa nu functioneze la fel si deschiderea geamului de pe hayon si reglarea lombara a scaunelor.

Problemele pe care le are masina sunt o conducta de retur servodirectie fisurata si telescoapele fata care sunt umede.
Nu ma observat variatii mari de inaltime dupa stationare indelungata deci ma gandesc doar ca izolarea camerei de presiune joasa a telescopului e afectata.

A mai intalnit cineva problema asta? se poate fixa altfel decat prin inlocuirea telescopului?

Legat de suport MP3, si-a montat cineva interfata cu aux, sd si usb pe portul magaziei de cd-uri?

Multumesc.

Scris: Mie 16-Oct-2013 06:59
de sandor mihai
salut ºi sã o stãpânesti sãnãtos. Nu te Îngrijora de telescoape , sunt umede la majoritatea c 5 urilor. Senzorii de bandã nu prea ai unde sã i foloseºti În Þara asta condusã de hoÞi ºi puºcãriaºi , ãºtia nu vor face drumuri niciodatã. CÎt despre mp3 , asta chiar e o problema , pãcat cã nu i au pus.

Scris: Mie 16-Oct-2013 08:22
de mesersmith
S-o stãpâneºti sãnãtos ºi sã te bucuri de ea.
Legat de mp3, era o discuĂžie fĂŁcutĂŁ de unul dintre fraĂžii Ciobanu, ĂŽn care se discuta despre cum se poate transforma un Cd Player normal ĂŽntr-un mp3.
Nu știu ce și cum au reușit sĂŁ facĂŁ, dar cauta topicul și vezi ce poți face.
Cât privește zgomotele la calea de rulare, vezi sĂŁ nu ai ceva defect.
Suspensia trebuie sĂŁ fie diferita și la viteze mici, nu numai la cele mari.

Scris: Vin 18-Oct-2013 22:58
de taviciobanu
Chestia asta cu lipsa mp3 e legata cumva de drepturi de autor, pirati, etc.Adica sa cumpere "soferu" doar "original", cu "abtzipild" adica.Stai linistit, exista si bmv seria 5 fabricatie 2011 care stie numai track.
Eu sunt unul din fratii Ciobanu, hehe...Am incercat si eu mai multe variante, m-am agitat si pana la urma un electronist bun mi-a explicat ca singura varianata e sa schimb radio-cd-ul cu totul, de nou.Singura conditie sa fie cu 3 mufe.Eventual du-te la magazin cand ti-l alegi cu electronistu" care urmeaza sa ti-l monteze , de manutza cu el.In felul asta n-o sa mai auzi replici stupide gen "pai domle, trebuia sa-ntrebi inainte..."...De fapt... tu ai varianta II, nu?Atunci stie sigur mp3.Sigur sigur.Fratele meu (celalat Ciobanu-username:static are var.II din 2005 si citeste mp3.Cauta postul lui si o sa gasesti.S-ar putea din cate-mi aduc aminte sa fi incercat cu un cd mp3 prost tras.Mai ncerca si cu altele.Stie sigur sa citeasca mp3 daca e din 2007 masina.
As fi putut face si eu chestia asta, dar pana la urma am renuntat.Mi-am dat seama ca-i stric aspectul odata cu schimbarea radio-cd-ului, se schimba arhitectura bordului cumva, ..nu stiu daca ma intelegi, se strica feng-shui-ul...
Lipsa cotiere?Nu pot sa cred!Mai uita-te o data, poate n-ai bagat bine de seama!

Scris: Sâm 19-Oct-2013 19:18
de Static
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=21410

nu stiu daca mai sunt bune linkurile.
Anyway, daca nu te descurci uite aici: 0721.76.24.29 sau 0749.672.811

Il suni pe baiat si te rezolva cu siguranta!

Scris: Lun 21-Oct-2013 22:42
de iulian.arg
Multumesc de urari, raspunsuri sisugestii.

Maine voi suna la numerele indicate si voi cauta o solutie.
Unitatea mea e RD4 si nu scrie mp3 pe nicaieri pe carcasa. Am si ceva emotii cu desfacerea ei ca am vazut ca au mai fost muncite suruburile, fiind 2 torx-uri cam chinuite.
Dar din cate am citit pe aici pe forum si pe cateva altele, nu prea exista solutie ieftina pentru mp3 (gen update soft).
Ar fi, ca solutie, usb-boxurile compatibile (cele dedicate au preturi prohibitive) care ofera cam de toate: SD, USB, Aux si Bluetooth printr-un adaptor.
Yatour ar fi prima optiune, mai ieftina si mai chinezeasca (70-80$) iar reclama ar fi a doua si mai scumpa (80-180 euro). Cei interesati pot da o cautare, de aia nici nu pun link-uri. Daca ajung sa cumpar o jucarie din asta, voi reveni cu detalii. M-am uitat pe cateva site-uri (gen dx.com, aliexpres.com, alibaba.com) si feedback-ul celor care au cumparat unitati din acestea, este in mare parte pozitiv, semn ca nu-s prea multe probleme cu montarea sau compatibilitatea.

Inlocuirea unitatii originale, desi poate cea mai simpla, cam iese din calcul din cauza schimbarii aspectului.
Am gasit si unitati 1 DIN si cu rama de mascare fix pentru modelul asta de C5 in aceiasi culoare cu cel original (doar rama in culoare, cd-ul fiind negru cu multe briz brizuri cate care mai de care mai colorate) dar aspectul interor se schimba foarte mult. In plus o unitate complexa si cu BT si cu adaptor pentru comenzile pe volan se duce spre 200 euro ceea ce nu-i putin.

Multumesc.
Spor.

Scris: Mar 22-Oct-2013 12:52
de mesersmith
Unitatea audio n-o poti schimba nu numai din cauza aspectului, dar pe ea sunt si niste butoane cu care comuti indicatiile de pe display.
Dar colegul Static spunea ca se poate transforma. Incearca intai varianta asta si apoi gandeste-te la usb box.

Scris: Mie 23-Oct-2013 09:13
de pef73
Ca totul sa functioneze corect, ar trebuii schimbat ecranul de la comp.de bord.Este nevoie de ecranul Tip A,acela cu trei butoane pe el.Din acele butoane poti regla ora,data si altele.Cu Lexia se activeaza comunicarea pe EMF (ecran multifunctional), si atunci poti face modificarile de la butoanele afisajului.

Scris: Joi 19-Dec-2013 00:50
de lucianmarius
Hydractiv3+ se comporta total diferit si la viteze mici fata de o suspensie clasica. Verifica articulatiile.