Pagina 1 din 2

Probleme clima Citroen C5 II

Scris: Dum 09-Feb-2014 08:37
de vladd.alex
Salutare! Va rog sa ma ajutati in legatura cu o problema...de fapt doua :shock:

Care ar fi motivul pentru care pe partea dreapta, nu mai combina aerul ci il baga doar rece bocna? Am testat si cu Lexia motorasele de mixaj aer si pe stanga face mixajul, pe dreapta e mort! Macar este vreo solutie sa blochez pe cald cel din dreapta? Daca da, cum si pe unde am acces / unde e localizat ?

A doua problema, la C5 I...Blower Open Circuit. Eroarea pe Lexia. Releul acela cu doua mufe, care asigura turatiile ventilatorului, a mai facut figuri acum un an, vara. L-am scos, lipit un pin, nu dadea continuitate. Acum a facut iar asa, am relipit, nimic nimic. Am scos doua fire din el lipite direct pe punte, am facut conexiunea acolo, a mers o sdaptamana, dupa care nimic! Mort. Inainte dispareau palele ventilatorului cand se oprea...si asa ramanea. Acum ba dispar, ba raman acolo dar nu merge deloc ventilator. Sa fie sigur tot acel releu cu radiator pe el ? Sau e posibil altceva ?

Scris: Dum 09-Feb-2014 09:49
de urzica

Scris: Dum 09-Feb-2014 10:26
de vladd.alex
Am cautat inainte sa postez dar nu am gasit. Scuze si multumesc.

Scris: Mar 11-Feb-2014 10:58
de B-01-DRC
Salutare!

Tocmai mi-am rezolvat problema (C5/II din Aprilie 2007), 650 RON (400 RON piesa, 150 RON manopera la service, va pot recomanda un service OK, pentru cine are nevoie, PM).
Piesa necesara (si eu tot pe partea dreapta am avut problema) o gasiti in poza atasata. Pentru reparatie, nu este necesar sa se umble la bord, se poate face prin torpedo (a durat cam 1.5 ore toata operatiunea: montat piesa, factura/plata...iesit din service cu masina).
Imagine

Scris: Mar 11-Feb-2014 11:01
de vladd.alex
Multumim. Aceea e intr-adevar piesa, dar pentru costuri scazute recomand sa fie achizitionata din dezmembrari, inspectata sa fie buna si montata. Totul dupa ce ati testat cu Lexia functionalitatea motoraselor...

Scris: Mar 11-Feb-2014 11:38
de B-01-DRC
Eu la 400 RON am luat piesa noua.

Scris: Mar 11-Feb-2014 22:18
de mesersmith
Sa va explic o chestiune.
Cand se intampla fenomenul descris de voi, deci, cand nu mai poti regla temperatura pe o parte a masinii, sunt 3 piese care pot fi defecte.
Motorasul cu reductorul aferent, bucsa de plastic din capul axului motorasului sau voletul din interiorul aerotermei.
Cei carora li se duce motorasul din varii motive sau bucsa cu dinti de pe axul motorasului, se pot considera fericiti.
Cei carora li s-a rupt axul voletului, ax care se afla in interiorul aerotermei, au alta problema care se rezolva numai prin demontarea integrala a aerotermei.
Si cum nenorocita aia de aeroterma se deschide pe jumatate si nu are capace pe laterale, trebuie data jos.
Eu nu am facut operatia asta, dar din cate am inteles nu se poate demonta fara sa dai bordul jos.

Asta ca sa nu mai existe vreo confuzie cum ca trebuie dat sau nu bordul jos. Sunt cazuri diferite si evident, solutii diferite.

Scris: Mie 12-Feb-2014 09:01
de urzica
mesersmith scrie:Sa va explic o chestiune.
Cand se intampla fenomenul descris de voi, deci, cand nu mai poti regla temperatura pe o parte a masinii, sunt 3 piese care pot fi defecte.
Motorasul cu reductorul aferent, bucsa de plastic din capul axului motorasului sau voletul din interiorul aerotermei.
Cei carora li se duce motorasul din varii motive sau bucsa cu dinti de pe axul motorasului, se pot considera fericiti.
Cei carora li s-a rupt axul voletului, ax care se afla in interiorul aerotermei, au alta problema care se rezolva numai prin demontarea integrala a aerotermei.
Si cum nenorocita aia de aeroterma se deschide pe jumatate si nu are capace pe laterale, trebuie data jos.
Eu nu am facut operatia asta, dar din cate am inteles nu se poate demonta fara sa dai bordul jos.

Asta ca sa nu mai existe vreo confuzie cum ca trebuie dat sau nu bordul jos. Sunt cazuri diferite si evident, solutii diferite.

Confirm cele spuse mai sus si nici eu nu am efectuat operatiunea :(

Scris: Mie 12-Feb-2014 09:01
de urzica
mesersmith scrie:Sa va explic o chestiune.
Cand se intampla fenomenul descris de voi, deci, cand nu mai poti regla temperatura pe o parte a masinii, sunt 3 piese care pot fi defecte.
Motorasul cu reductorul aferent, bucsa de plastic din capul axului motorasului sau voletul din interiorul aerotermei.
Cei carora li se duce motorasul din varii motive sau bucsa cu dinti de pe axul motorasului, se pot considera fericiti.
Cei carora li s-a rupt axul voletului, ax care se afla in interiorul aerotermei, au alta problema care se rezolva numai prin demontarea integrala a aerotermei.
Si cum nenorocita aia de aeroterma se deschide pe jumatate si nu are capace pe laterale, trebuie data jos.
Eu nu am facut operatia asta, dar din cate am inteles nu se poate demonta fara sa dai bordul jos.

Asta ca sa nu mai existe vreo confuzie cum ca trebuie dat sau nu bordul jos. Sunt cazuri diferite si evident, solutii diferite.

Confirm cele spuse mai sus si nici eu nu am efectuat operatiunea de reparatie :(

Scris: Dum 25-Mai-2014 18:32
de urzica
Ieri mi-am luat inima-n dinti si am desfacut bordul pwntru inlocuirea clapetilor rupti din unitatea de climatizare, dupa ce in prealabil am cuparat un set nou de la PROMOTOR VALCEA la pretul de 400 lei cu transport. Va marturisesc ca n-as mai face acest lucru incaodata. :cry: Pretul de reparatie la reprezentanta este de aproximativ 1000 de lei cu piese cu tot. Am gasit ambele clapete de reglare temperatura rupte. Nu recomand operatiunea pentru incepatori, incepator fiind chiar eu pentru ca nu am mai demontat si remontat un bord de masina. \:D/

Scris: Mie 28-Mai-2014 05:57
de mesersmith
Trebuie sa fac si eu aceasta operaĂžiune in vara asta, dar din cauza timpului, stau cu ea asa de 1 an si jumĂŁtate.
Sper sa gãsesc ceva timp si sa ma apuc si eu si dacã n-o sã fiu foarte murdar pe mâini, sper sa pot face si ceva poze si poate facem si un tutorial.
Urzica, ai ĂŽncercat cumva sa ĂŽntĂŁreÂşti axul voletului?
Din pĂŁcate, acești voleĂži sunt extrem de fragili si eu ma gândesc sĂŁ-i ĂŽntĂŁresc cumva.
Anul trecut am fost la Citroen Berceni si setul era 250 lei.

Scris: Mie 28-Mai-2014 10:19
de urzica
mesersmith scrie:Trebuie sa fac si eu aceasta operaĂžiune in vara asta, dar din cauza timpului, odatĂŁ ca stau cu ea asa de 1 an si jumĂŁtate.
Sper sa gãsesc ceva timp si sa ma apuc si eu si dacã n-o sã fiu foarte murdar pe mâini, sper sa pot face si ceva poze si poate facem si un tutorial.
Urzica, ai ĂŽncercat cumva sa ĂŽntĂŁreÂşti axul voletului?
Din pĂŁcate, acești voleĂži sunt extrem de fragili si eu ma gândesc sĂŁ-i ĂŽntĂŁresc cumva.
Anul trecut am fost la Citroen Berceni si setul era 250 lei.

Piesa noua vine cu zona de rupere ranforsata cu niste nervuri din turnare. Zona de rupere este cam la 1,5 cm de capatul de actionare motoras, cel putin la mine ambele erau rupte in acea zona, iar in legatura cu pretul la care le-ai gasit este super, eu le-am luat dublu ca pret. Ca sa-i intaresti o solutie ar fi un profil metalic "U" pe toata lungimea axului voletului care sa fie lipit cu solutie EPOXi si chiar din loc in loc fixat de ax cu bride de material plastic, eu cred ca asa le voi repara pe cele rupte.

VOLETI CLIMA C5 II

Scris: Sâm 21-Iun-2014 15:57
de iuliu
si eu am avut probleme cu partea dreapta , ax volet rupt , si un domn priceput de la citroen cluj a facut o ramforsare cu profil U der aluminiu prins in suruburi , a costat 59 ron si piesa e ca noua , iar manopera de montat demontat 570 ron

Re: VOLETI CLIMA C5 II

Scris: Dum 22-Iun-2014 06:59
de urzica
iuliu scrie:si eu am avut probleme cu partea dreapta , ax volet rupt , si un domn priceput de la citroen cluj a facut o ramforsare cu profil U der aluminiu prins in suruburi , a costat 59 ron si piesa e ca noua , iar manopera de montat demontat 570 ron
Si cum a extras piesa rupta pentru a o repara?

Re: Probleme clima Citroen C5 II

Scris: Mar 26-Aug-2014 12:09
de ovicti
Salut.

vladd.alex scrie:...A doua problema, la C5 I...Blower Open Circuit. Eroarea pe Lexia. Releul acela cu doua mufe, care asigura turatiile ventilatorului, a mai facut figuri acum un an, vara. L-am scos, lipit un pin, nu dadea continuitate. Acum a facut iar asa, am relipit, nimic nimic. Am scos doua fire din el lipite direct pe punte, am facut conexiunea acolo, a mers o sdaptamana, dupa care nimic! Mort. Inainte dispareau palele ventilatorului cand se oprea...si asa ramanea. Acum ba dispar, ba raman acolo dar nu merge deloc ventilator. Sa fie sigur tot acel releu cu radiator pe el ? Sau e posibil altceva ?


Am si eu aceasi eroare Lexia (Blower Open Circuit) dar la o Xsara. Nu imi mai merge deloc nici ventilatorul si nici nu cupleaza compresorul de clima.
Ventilatorul merge doar comandat din exterior. Adica i-am legat baza de la tranzistori (firul galben) prin niste rezistente la masa. Iar compresorul de clima il comand dintr-un buton aditional prin care ii dau 12V la releul de cuplare.
La service au incercat sa imi schimbe modulul de control al ventilatorului dar a fost degeaba... tot nu porneste nimic.
Eu banuiesc ca e ceva senzor sau semnal de la computerul de clima care nu are valorile bune si nu ii mai da autorizare.
Dar Lexia nu gaseste altceva in afara de Fault-ul asta care e permanent. Adica daca il stergem se inregistreaza imediat la loc.

La mine in comanda de ventilator intra o mufa cu 4 pini,
-GROUND: negru gros,
-12V: rosu gros,
-COMANDA: galben subtire si
-???:portocaliu subtire, care nu stiu ce rol are, ar putea fi ceva pentru feedback. Deci poate pe asta nu se primeste ce trebuie ... si zice "Open Circuit"...

Stie cineva o solutie la problema asta?

Mersi,
Ovidiu