Pagina 1 din 1
Salutare tuturor
Scris: Mar 11-Mar-2014 12:18
de laurentiumihale
Sunt nou pe acest forum si as dori in primul rand sa salut toata lumea de pe acest forum.sunt propietarul unui citroen c5 break 2.2 hdi din 2002 si am cateva intrebari legate de partea de mecanica a acestei masini...
1).As dori sa-i fac schimbul de ulei si nu stiu ce tip de ulei sa cumpar si nici cati litri sunt necesari unui schimb de ulei?
2).Unde pot face o diagnoza cu Lexia,pt ca nu stiu de ce nu imi arata senzori de aer/roti in bord?
3).Am inteles ca filtrul de particule se poate curata,pt ca masina nu imi trage si totodata am si consumul de combustibil ridicat?
4).Imi apare in bord "Antipolution low level".am inteles ca este vorba de o sulutie care se poate baga doar la service-urile specializate gen Citroen,Peugeot si este foarte scump.De unde pot achizitiona acest aditiv mai ieftin?
Va multumesc anticipat si astept raspunsurile voastre...
Scris: Mar 11-Mar-2014 19:12
de marianmarian
ulei total si intra 5,2/5,5 litri.
filtru se demonteaza si se poate spala.
eolis se poate cumpara de pe okazii.ro si vezi sa nu ai punga in loc de vas si se poate inlocui de tine si daca alarma a aparut poti sa mai mergi 1000 km cu masina.
Scris: Mar 11-Mar-2014 19:15
de iuliu m.
Cu amendamentul ca uleiul poate fi orice 5W-40 nu neaparat Total, ca nu "stie fierul ce-l unge" ca asa au semnat acordul Peugeot Citroen cu Total....
Scris: Mar 11-Mar-2014 19:30
de PEDROS69
Daca ai filtru de particule trebuie sa folosesti un ulei care are continutul de cenusa de sulf, cea care colmateaza FAp, cat mai mic . Se pot folosi TOTAL INEO ECS 5W30, MOBIL 1 ESP FORMULA 5W 30 SAU CASTROL EDGE FST 5W30. cat despre aditivul pentru filtru eu iti recomand sa apelezi la un service deoarece chiar daca il adaugi tu singur calculatorul nu va sti acest lucru decat daca este setat cu Lexia.
Scris: Mar 11-Mar-2014 19:33
de PEDROS69
pentru diagnoza cauta serviceul Lui Khan e undeva pe Cutitul de Argint in curtel a Automecanica sau SD Prestige in zona garajului RATB sde pe Metalurgiei.
Scris: Mie 12-Mar-2014 03:19
de iuliu m.
Daca masina consuma suficient ulei incat FAP-ul sa fie colmatat de cenusa sulfatata din acesta. Nu sunt prea multe cazuri. As zice ca nu sunt mai deloc. Dar producatorii de ulei sunt stimulati astfel sa isi vanda mizeria de lubrifiant low SAPS eco, care uzeaza rapid motorul ca sa salveze FAP-ul. Nici mizeria de cacastrol si nici cea de mobil nu as recomanda. Dar sunt pe cale sa deschid cutia Pandorei, asa ca ma retrag din discutie. Pune ce ulei te indeamna Dumnezeu!
Bafta maxima!
Scris: Mie 12-Mar-2014 06:48
de PEDROS69
Poate ai dreptate cu consumul de ulei dar C5 meu are 38.000KM luat de mine de nou si pot sa-ti spun ca daca nu depasesti 130 Km la ora nu consuma gram de ulei intre schimburi 1 data pe an sau la 10.000Km, in schimb daca alergi mai tare constati ca dispare o parte din ulei prin ardere si in acelasi timp se reduce nr. de km intre 2 regenerari ale FAP(eu am senzor montat si stiu sigur cand isi face regenerarea) asa cae bine sa folosesti un ulei facut pentru acest aspect.
Scris: Mie 12-Mar-2014 20:15
de iuliu m.
Dispare prin evaporare nu prin "ardere". In timpul regenerarilor dilutia cu combustibil creste semnificativ si "face praf" uleiul crescand NOACK-ul(ce-o mai fi si ala...?

). In niciun caz nu as folosi mizerii gen cacatastrol, mobil, total. Eu am masina fabricata in 2001 si cu suficienti kilometri la bord(fara FAP, evident),care nu consuma gram de ulei si care functioneaza si se aude ca un benzinar(cel mai probabil mai bine decat in ziua cand a iesit pe poarta uzinei) dar nu merg cu posirci minerale, ca cred c-o "ingropam" pana acum... Dar astea sunt discutii libere...Fiecare foloseste ce vrea el si ce-l taie capul.
Drumuri cat mai bune!
Scris: Joi 13-Mar-2014 08:28
de PEDROS69
Ai dreptate ca se evapora fractiunile volatile din ulei. Ce nu am inteles este faptul ca ne sfatuiesti sa nu folosim Castrol ,Mobil, Total, macar lumoneaza-ne si pe noi si dezvaluie ssecretul ce tip de ulei folosesti, dupa tonul misterios unii ar crede ca folosesti ulei de prima presa. Deci ce ulei extraordinar ai descoperit?
Scris: Joi 13-Mar-2014 18:39
de iuliu m.
Red Line, Renewable Lubricants si Amsoil. "De prima presa...la rece..."

Scris: Joi 13-Mar-2014 19:35
de PEDROS69
Interesant o sa ma documentez temeinic.Multumesc de informare.
Scris: Joi 13-Mar-2014 20:04
de iuliu m.
Pentru putin. Nu m-a costat nimic sa iti zic si tie. Nu cred sa regreti daca pui asa ceva in motor. Eu plec cu masina cu o "placere suplimentara" de cand folosesc asa ceva.
Numai bine!
Scris: Vin 14-Mar-2014 11:50
de PEDROS69
Am studiat discutiile tehnice si foarte ample despre uleiuri pe care le-ati purtat pe alte forumuri, spre rusinea mea nu auzisem de aceste firme, nici macar tangential, am gasit si urmatoarele linkuri puse de dvs.:
1)http://renewablelube...&product_id=171 ;
2)http://www.redlineoi...x?pid=2&pcid=21 ;
3)http://syntheticoil-...rsyn-0w-30.html ;
sincer as vrea sa incerc pe propria-mi piele ca sa zic asa unul din aceste produse, problema apare ca toate sunt pentru piata din SUA, daca tot sunteti in domeniu ne puteti furniza un distribuitor din Romania. Multumesc pentru consultatiile tehnice pertinente si profesioniste . O zi buna va doresc.