Pagina 1 din 2
Debitmetru aer
Scris: Lun 24-Mar-2014 17:19
de mesersmith
Inca din toamna trecuta, am observat ca masina mea nu mai are vlaga si ca cu greu urca peste 3000. Cum eu nu fac nimic cand e frig, am lasat-o asa.
Am schimbat intre timp si filtrul de combustibil, insa nu am simtit nicio imbunatatire.
Cum nu am Lexia, azi am scos mufa de la debitmetru si nu vad nicio schimbare. Ma asteptam sa simt ceva in rau, ca doar nu l-au pus degeaba.
A scos cineva vreodata mufa de la debitmetru si a simtit ceva in rau in mersul masinii? Ca eu ma gandesc ca si-a cam dat obstescul sfarsit.
Scris: Lun 24-Mar-2014 19:50
de gropitzabogdan
Eu am observat la masina mea ca trage greu pana la 2000 rot/min. Vara trecuta am scos eu mufa debitmetrului si masina tragea mai rau si a crescut consumul. Nu stiu ce ii mai trebuie

debimetru
Scris: Mar 25-Mar-2014 17:37
de maryann3333
inainte de schimbarea debimetrului recomand masurarea nivelului de semnal(tensiune) pe care o transmite debimetrul la calculator .pe pinul 4 peste 1.5Vcc la relanti iar tensiunea creste in functie de turatia motorului ajungand la aprox 4v. daca debimetrul are aceasta tensiune intre pinul 4 si masa il acuzati degeaba chiar daca testerul zice ca e defect cauza e alta. salutare si numai bine si sper sa fie de folos informatia
Scris: Mar 25-Mar-2014 18:19
de mesersmith
Da, am facut verificarea asta. Pare in regula. Din pacate, nu am Lexia, asa ca orbecai aiurea.
Scris: Mar 25-Mar-2014 21:11
de picieri
Acum ceva vreme am pierdut o parte din herghelie, am fost la un servis sa cumpar ceva caluti.
Binenteles prima reactie debitmetru defect. Au avut pe stoc unul nou de 407, l-am pus si la drum.
Intradevar am recuperat herghelia, dupa care intreb pretul care mam pus in fund, evident am montat pe al meu la loc si acasa.
Acasa l-am dat iara jos, pus in chiuveta, aruncat peste el dero, spalat frumos cu grija sa nu se raneasca, barbierit, coafat si la loc.
Au trecut de atunci 4 ani si functioneaza perfect.
re
Scris: Mie 26-Mar-2014 15:34
de maryann3333
meser un simptom asemanator lam avut la primul c5 2.0hdi 2001 am fost la noi la o firma avea tester ceva nou de la bosh. rezultat debimetru defect . am cumparat degeaba debimetrul si am gasit pe net verificarea lui cu aparatul de masura iar la masuratoare era bun. pina la urma cauza a fost senzorul presiune aer se afla pe intercooler linga farul stang. in cazul meu metoda descrisa cu aparatul a fost 100% sigura . daca iti indica in parametri de care vorbeam debimetru mai mult ca sigur ok . ia de la un amic acel senzor si vezi asta daca nu are simptome de senzor de pe pompa.
Scris: Mie 02-Apr-2014 17:21
de mesersmith
Intre timp, am prins ceva caldura afara si m-am apucat de masina.
Problema era de la un furtunas de vacuum, de fapt de la un conector in Y, care era foarte putin crapat.
Masina a devenit ceea ce nu a fost niciodata: rupe asfaltul. Suspectez ca de cand am cumparat-o era crapat acel conector.
LE: am uitat sa va spun ca si eroarea Antipollution fault a disparut si ca si frana este mult mai fina. Toate aceste lucruri de la un plastic de 3mm.
Cost reparatie: 1.5 ron.
debimetru
Scris: Mie 02-Apr-2014 23:11
de maryann3333
vb de Y de la senzorii de vacum ???poti ceva poze sa adaugi??? ms anticipat
Scris: Joi 03-Apr-2014 09:36
de mesersmith
Da, de acolo.
Scris: Joi 03-Apr-2014 10:42
de cristidica
fa si tu o poza . futunul care vine de la pompa tandem ?
eu am astupat egr si motorul e mai vioi , am cumparat o placuta de pe ebay de astupat egr chiar dupa radiatorul de egr.
debitmetrul am avut o problema tot ma atentiona lexia ca debitmetru fault , l-am scos l-am curatat si pa eroare plus ca ma enerva antipolution fault ala si NU am FAP
Scris: Lun 07-Apr-2014 07:58
de ovybd
Am avut debitmetrul defect in urma cu vreo 2 ani si se comporta masina ca un simplu diesel. Acum a inceput iar sa imi apara antipolution fault si nici eu nu am FAP. Am pus masina la cineva pe tester si a spus ca e dus debitmetrul de aer, desi masina se comporta cum trebuie (am termen de comparatie). M-am uitat mai atent la debitmetru si am vazut ca e fisurat plasticul chiar la baza portiunii cu conectorii dinspre mufa. L-am curatat acolo cu diluant, l-am lipit cu poxipol roata si de sambata nu mai zice nimic. Am zis ca saptamana asta il testez asa si daca mai face figuri il schimb (am gasit la 250 lei). Masina mea face cca 80km pe zi.
Scris: Mie 09-Apr-2014 13:24
de paul72
Hmmm....si la mine se manifesta fenomenul "nu trage masina" de ceva timp ! La ultima revizie din serviceul Citroen am primit vestea ca debitmetrul de aer da o eroare nepermanenta astfel incat debitul de aer e mai mic cu 8% decat cel de reper din testerul Lexia.... si curatasem inainte debitmetrul cu sprey de frana ....Oare nu schimb degeaba debitmetrul de aer si e posibil defect senzorul de presiune aer vinovat sau poate vreum furtun de vacuum....?
Scris: Mie 09-Apr-2014 14:00
de gropitzabogdan
Mesersmith ne poti arata o schema sau poza sa putem verifica si noi??Ce e verificat e bun verificat. Dupa cum am mai zis, la mine pana in 2000 ture e puturoasa rau si nu stiu de la ce a devenit asa.
Scris: Mie 09-Apr-2014 16:30
de dj01fad
meser, sunt curios cat ar fi costat daca mergeai la un service
la hdi 8V, daca ii tragi mufa de la debitmetru, in cel mai rau caz merge la fel, dar mai prost in nici un caz. la mine, cand ii trag mufa, devine mai agresiva masina! si asta la toate hdi-urile pe care le-am avut, nu numai la una. daca debitmetrul este vraiste, se simte diferenta foarte mare cand ii tragi mufa. am mers asa cam o luna, dar mi-a placut cum mergea. problema era cam un litru in plus la consum
debitmetrul poate sa aibe o functionare defectuoasa si daca nu merge EGR-ul, asa ca atentie. daca EGR-ul este blocat pe deschis, nu va merge bine masina sub nici o forma, nici cu debitmetru nici fara el. de asemenea, daca pierde vacuum nu deschide bine nici turbina, si deci nu trage bine.
Scris: Mie 09-Apr-2014 19:21
de mesersmith
Nu stiu cat ar fi costat, dar ma indoiesc ca si-ar fi dat seama foarte usor. Si eu l-am gasit din greseala.
De poze ma tin de vreo 3 zile sa le fac, dar mereu am fost cu treaba si am tot uitat. Sper sa-mi amintesc.
Acum, mai e un fenomen.
Eu am varianta 2.0 140CP si furtunele astea sunt chiar in fata motorului si nu le-am vazut si la varianta de 108cp. Presupun ca sunt in spatele motorului, pentru ca multe lucruri sunt diferite la motorul de 140 fata de celalalt.
O sa incerc sa vad daca pe service citroen sunt date.
La mine cand scoteam mufa de la debitmetru se comporta exact la fel, nu se simtea absolut nimic in plus sau in minus.
De asta am si presupus ca ar fi el de vina. Nu am mai incercat sa scot mufa dupa ce am rezolvat problema.
LE: vad ca pe citroen service nu le gasesc. Dar sa va spun cam cum le gasiti.
De la intercooler pleaca un furtun gros care se desparte in 4 elemente de plastic, ce intra undeva in admisia de aer, in partea de sus a motorului.
Pe acel furtun gros veti vedea dozatorul de aer, care este o clapeta ce blocheaza aerul care vine de la intercooler. Acea clapeta este comandata de catre unul dintre aceste furtune de vacuum. Daca o luati pe furtunasul ala o sa ajungeti in niste racorduri in y, unul dintre aceste furtunase intrand undeva in blocul motor. Oricum, este o gasca de furtunase pe acolo si ar trebui verificate toate.
Nici prin cap nu-mi trecea ca de la un astfel de furtunas poate sa se schimbe atat de mult mersul masinii.