Pagina 1 din 1

problema frana de mana C5 2.0HDI -2002

Scris: Mar 05-Mai-2015 21:25
de tica959
Buna seara

Daca ma poate ajuta cineva cu rezolvarea problemei blocarii parghiilor de la etriere actionate de cablu de la frana de mana:dupa ce las jos maneta de la frana de mana parghiile de la etriere nu revin si nu elibereaza pistonasele-cablu nu este blocat.

Va multumesc

Tica Petrescu

Baia Mare

Scris: Mar 05-Mai-2015 23:12
de iulian.arg
Salut.

Fix cu problema asta ma confrunt si eu la etrierul dreapta.
L-am desfacut in weekend si avand un kit de garnituri pentru reparatie etrier am vrut sa-l repar. Garniturile care tin de piston si de actionarea hidraulica sunt usor de schimbat.
In schimb pentru a ajunge la mecanismul de frana de mana si pentru a-i inlocui garniturile si oringurile iti trebuie o CHEIE TUBULARA PENTAGONALA DE 14. Deci pentagonala nu hexagonala cum sunt cele mai intalnite.
Ca solutie poti lua cu un fai/polizor/pila buza metalica care ingroapa capul pentagonal, ca mai apoi sa poti desface cu un mox sau cheie reglabila acel surub. Daca ajungi sa desfaci acel surub, iti repari etrierul cu 30 lei cat costa un kit de reparatie etrier sau 70 de lei cu tot cu piston.
Din pacate mi-a picat fisa cu "polizatul buzei" mult prea tarziu dupa ce montasem deja totul la loc. Oricum mi-am inlocuit garnitura exterioara de protectie praf care era perforata un pic.
Cu prima ocazie bag faiul in priza si desfac surubul "dusmanos" si-mi repar etrierul.

Am observat ca la mine s-a mai dezmortit mecanismul franei de mana cat l-am frecat cu tot soiul de lichide. Cred ca ar functiona pentru o perioada insa n-am avut curaj sa-l cuplez.
Acum merg doar cu etrierul stanga cuplat si nu folosesc frana de mana.

Apropo, ca regula generala, preturile afisate la etrieri cam peste tot, sunt cu etrierul la schimb.
Etrierele luate la schimb banui ca sunt reconditionate si revandute alfel nu vad de ce atata logistica de tur-retur pentru un kil de metal.

Deci in prima faza poti incerca sa deztepenesti mecanismul dar daca vrei sa reconditionezi etrierul cu kit de reparatie trebuie sa desfaci surubul pentagonal. Si nu e greu.

Spor.

Scris: Mie 06-Mai-2015 21:38
de tica959
Salut

Multumesc mult pt sfaturi,voi incerca si eu sa vad ce voi putea face,oricum acum am idee cam ce as putea gasi pe acolo.

Scris: Joi 07-Mai-2015 08:42
de iulian.arg
Salut,

Lasa si aici un mesaj dupa ce rezolvi.
Am mai intalnit un tip cu C5 in familie si zicea ca ambii etrieri de pe fata sunt blocati pe partea de frana de mana.
In service mi-au zis ca problema asta e frecventa dar nu pun mare pret pe "asa face toate"-ul din service-uri.

Scris: Joi 07-Mai-2015 16:46
de ovybd
salut
si eu am avut problema la roata din dreapta, se bloca placuta cand trageam frana de mana, si la mine a fost desfacut etrierul, dar in final cauza era din cauza ca placuta avea un stift care are locasul ei in etrier (un canal) si acel stift era uzat si iesea din locas si ramanea blocata placuta intre etrier si disc, numai cand desfaceam iarasi puteam sa o deblocam, solutia la mine a fost sa schimb placuta.

Scris: Joi 07-Mai-2015 23:57
de urzica
Etrier stanga
Imagine



Imagine



Imagine



Imagine

Se pune parghia la loc se strange cu surubul si se loveste usor cu ciocanul inainte si inapoi pana la eliberarea completa a cursei parghiei (trebuie sa se poata misca cu mana)
Se scoate parghia, din nou, se greseaza zona cu vaselina, se pune garnitura de cauciuc, se pune parghia pe caneluri pe pozitia initiala, se strange cu surubul.
Se instaleaza arcul, se testeaza cu mana , parghia trebuie sa revina prin forta arcului, (daca nu, se repeta pasii de deblocare pana la o cursa cat mai usoara)
Se instaleaza cablul de frana, se testeaza prin tragerea manerului franei de mana (disc blocat) eliberarea manerului (disc eliberat) succes.

Atentie la scoaterea parghiei de pe caneluri, se va instala in aceeasi pozitie.



Eu asa am rezolvat-o

In caz ca se blocheaza vreodata si sunteti pe drum, cu o surubelnita scoateti cablul de frana iar cu un obiect loviti parghia in sens invers tragerii cablului pana se elibereaza discul de frana

Scris: Vin 08-Mai-2015 00:03
de urzica
ovybd scrie:salut
si eu am avut problema la roata din dreapta, se bloca placuta cand trageam frana de mana, si la mine a fost desfacut etrierul, dar in final cauza era din cauza ca placuta avea un stift care are locasul ei in etrier (un canal) si acel stift era uzat si iesea din locas si ramanea blocata placuta intre etrier si disc, numai cand desfaceam iarasi puteam sa o deblocam, solutia la mine a fost sa schimb placuta.
Pistonul trebuia rotit pana cadea cu gaura in dreptul stiftului de pe placuta....

Scris: Vin 08-Mai-2015 12:33
de iulian.arg
Salut,

Ms fain de procedura.
Eu personal am desfacut surubul parghiei, nu am scos parghia pentru ca n-am crezut ca acolo e problema.
Am degripat si regresat cu fluide zona garniturii exterioare si, si-a revenit ce-i drept, dar n-am crezut ca acolo e rezolvarea si n-am cuplat frana de mana pe aprtea dreapta.
Voi reveni in zona parghiei si o sa si inlocuiesc garnitura ca am set de garnituri.

La cat de simpla pare procedura, cred ca o s-o aplic preventiv si la celalalt etrier care deocamdata nu are nimic (cred).

Inseamna ca ce am zis eu mai sus e gresit. Problema e la parghie si garnitura ei nu la mecanismul interior de actionare frana de mana (cel care necesita desfacerea surubului pentagonal).

Ms inca odata, urzica.

Scris: Sâm 09-Mai-2015 16:36
de urzica
Problema este la axul parghiei care actioneaza mecanismul din interior, garnitura se poate refolosi. :wink:

Scris: Mar 12-Mai-2015 14:48
de iulian.arg
Salut.

Am facut in weekend operatiunea de curatare si degripare dar am serioase dubii ca asta e intr-adevar rezolvarea permanenta.
Am curatat la suprafata, actionarea merge foarte usor, parghia revine chiar si fara arcul exterior (cu arc merge si mai bine) dar cred ca problema ramane in interior si cred ca o sa revina mai devreme sau mai tarziu.

Raman la parerea mea ca rezolvarea permanenta presupune desfacerea surubului cu cap pentagonal si curatarea mecanismului din interior.