Salut tuturor,
Azi dimineata confruntandu-ma cu vechea problema Citroen si anume blocul de comanda al geamurilor care are toane cand vrea, am actionat butonul de selectare al oglinzilor stanga dreapta si apoi am apasat si in jos pe rabatare(cand face figuri si nu se ridica geamurile sau nu se lasa apas toate butoanele pe rand si isi revine de cele mai multe ori).
Oglinzile s-au rabatat, iar la actionarea butonului de rabatare din nou, oglinda din dreapta s-a deschis iar cea din stanga a ramas rabatata si nu mai schita nici un gest, deci nu se auzea deloc motorasul ca ar incerca sa o deschida dar ceva il impiedica. Am incercat sa opresc motorul, am scos siguranta de Shunt(SH) pentru a reseta BSI-ul, dar nimic.
Dupa ce am desfacut partial panoul de usa in partea dreapta si mi-am bagat mana sa scot mufele de la oglinda din motorul de la macara, le-am bagat la loc, iar dupa cateva actionari a butonului de rebatare de pe blocul de comanda din usa, oglinda a inceput sa se miste si sa se rabateze normal.
Problema este ca acum are un zgomot mai ciudat, mai pronuntat si la rabatarea de inchidere a masinii, cand ajunge in capat(langa geam), nu se mai opreste motorasul si se aude cum scapa dintii pinioanelor. Acum masina trebuie sa o las deschisa, implicit oglinzile rabatate spre exterior ca sa nu mai faca urat motorasul.
Concluzia pe care o trag inainte sa desfac toata oglinda este ca cel mai probabil s-au uzat dintii(care sunt cel mai probabil de plastic), in consecinta ma apuc de cautat pe la dezmembrari o alta oglinda rabatabila electric.
Intrebarea mea este daca a ma patit cineva si daca a rezolvat-o cumva fara a inlocui oglinda(daca a desfacut motorasul de rabatare si a reusit sa inlocuiasca ceva) ?
O alta intrebare ar fi daca potriveste oglinda rabatabila electric de pe varianta I si daca un indicativ sigur pentru oglinzile rebatabile electric, este prezenta a 2 mufe(in pozele anunturilor de pe net) sau exista si oglinzi ne-rabatabile electric cu 2 mufe la capat?
Vaporul este un C5 II 2.0 Hdi 138 Bva Fap Exclusive din 2006
Oglinda rabatabila electric.
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 371
- Membru din: Mie 30-Mai-2012 18:24
- Localitate: Focsani
motorasele oglizilor rabatabile electric au amplasate pe pcb relee de supra-sarcina, la o anumita temperatura taie alimentarea. (scurt sau supraincalzire).
eu zic asa, oglinda care nu se rabate a stat in soare si cealalta in umbra... au fost cazuri si la mine cu vr. ph1 masina fiind posedata datorita temperaturii... acceasi treaba si cu geamurile, cu toate ca de multe ori panoul de comanda da kicks pt ca e ''imbacsit'' pcb si contactele nu functioneaza la timp, calculatoarele de comfort al usilor fata au relee de supra sarcina si senzori de temperatura ambientala (iarna cand temperatura coboara sub 15 grade nu vor functiona geamurile pt a nu plesni clemele din plastic... posibil la echiparile mai ''saracacioase'' sa nu prezinte astfel de protectii... fiind vara excludem si dam vina clar pe panoul de comanda sau mecanismul macaralei cand nu vor sa coboare geamurile corect)
Motorasul oglinzii dreapta/stanga are un capac superior prins in doua nituri de plastic, probabil ca mecanismul sa ''caraie'', capacul care sustine tot mecanismul din interior nu sta presat corespunzator... la mine sa rezolvat cu super-glue in jurul lui
(daca mecanismul scapa sau motorasul este defect si intarzie functioneze corespunzator e pa, solutia fiind doar prin inlocuire in multe cazuri oglinda completa)
Cablaj oglinda:
- firul 1 cu 6 pini este pentru: axa X,Y reglaj electric, incalzire oglinda si senzor de temperatura exterioara
- firul 2 cu 4 pini este pentru: memorare axa X,Y mers inapoi si rabatare oglinda inchis/deschis
eu zic asa, oglinda care nu se rabate a stat in soare si cealalta in umbra... au fost cazuri si la mine cu vr. ph1 masina fiind posedata datorita temperaturii... acceasi treaba si cu geamurile, cu toate ca de multe ori panoul de comanda da kicks pt ca e ''imbacsit'' pcb si contactele nu functioneaza la timp, calculatoarele de comfort al usilor fata au relee de supra sarcina si senzori de temperatura ambientala (iarna cand temperatura coboara sub 15 grade nu vor functiona geamurile pt a nu plesni clemele din plastic... posibil la echiparile mai ''saracacioase'' sa nu prezinte astfel de protectii... fiind vara excludem si dam vina clar pe panoul de comanda sau mecanismul macaralei cand nu vor sa coboare geamurile corect)
Motorasul oglinzii dreapta/stanga are un capac superior prins in doua nituri de plastic, probabil ca mecanismul sa ''caraie'', capacul care sustine tot mecanismul din interior nu sta presat corespunzator... la mine sa rezolvat cu super-glue in jurul lui

Cablaj oglinda:
- firul 1 cu 6 pini este pentru: axa X,Y reglaj electric, incalzire oglinda si senzor de temperatura exterioara
- firul 2 cu 4 pini este pentru: memorare axa X,Y mers inapoi si rabatare oglinda inchis/deschis
-
- pasionat
- Mesaje: 367
- Membru din: Joi 12-Iul-2007 16:10
- Localitate: Gherla
- Masina: C5 III 2011 Tourer Exclusive HDi163 Mativoire
- 2: EX: C5 II 2.0 hdi138 BVA Fap Exclusive 2006
- 3: First: C5 I 2.0 HDi 110 SX 2002
Salut, mersi pentru raspunsuri.
La mine cand am scos mufele din motorul macaralei din usa stanga am vazut ca e o mufa cu 6 pini si mai jos de ea este una cu doar 2 pini(presupun ca aceasta se ocupa de rabatarea electrica a oglinzii)
Revin cu intrebarea: ar fi vreo posibilitate ca oglinda de pe C5 I tot cu rabatare electrica sa nu mearga pe masina mea?(din cate am putut vedea pe service citroen la general, si pe c5 I si pe c5 II la oglinda cu rabatare gasesc codul de piesa 8149WL)
La mine cand am scos mufele din motorul macaralei din usa stanga am vazut ca e o mufa cu 6 pini si mai jos de ea este una cu doar 2 pini(presupun ca aceasta se ocupa de rabatarea electrica a oglinzii)
Revin cu intrebarea: ar fi vreo posibilitate ca oglinda de pe C5 I tot cu rabatare electrica sa nu mearga pe masina mea?(din cate am putut vedea pe service citroen la general, si pe c5 I si pe c5 II la oglinda cu rabatare gasesc codul de piesa 8149WL)
-
- pasionat
- Mesaje: 371
- Membru din: Mie 30-Mai-2012 18:24
- Localitate: Focsani
-
- pasionat
- Mesaje: 367
- Membru din: Joi 12-Iul-2007 16:10
- Localitate: Gherla
- Masina: C5 III 2011 Tourer Exclusive HDi163 Mativoire
- 2: EX: C5 II 2.0 hdi138 BVA Fap Exclusive 2006
- 3: First: C5 I 2.0 HDi 110 SX 2002
Am rezolvat(sper) temporar sau poate pe mai mult timp problema, dupa ce am desfacut motorasul care rabateaza si am infasurat putina banda de aluminiu in capatul rotii melcate pentru a compensa uzura din lagarul carcasei si pentru a forta axul sa stea un pic mai sus si mai ferm pe roata condusa. Problema consta in faptul ca la capat de cursa, cand se rabata inspre geam oglinda, din cauza tensiunii pe angrenaje din interiorul carcasei motorasului, erau impinse rotitele in sus si atunci se departa cremaliera de roata melcata a motorasului. In acel moment din cauza ca nu se mai imbinau destul de adanc dintii, incepea sa sara si sa faca zgomot fara oprire, trebuind sa ii dau comanda sa se deschida oglinda.





-
- pasionat
- Mesaje: 371
- Membru din: Mie 30-Mai-2012 18:24
- Localitate: Focsani
-
- pasionat
- Mesaje: 371
- Membru din: Mie 30-Mai-2012 18:24
- Localitate: Focsani
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187793
Total subiecte 18658
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11827
Cel mai nou membru FHV