Pagina 1 din 2
indicatoarele din bord
Scris: Mie 07-Iun-2006 22:19
de minca daniel
Am un Citroen C5 fabricatie 2002 pe care l-am achizitionat recent din Belgia. As dori sa stiu daca e normal ca ledul indicator al bujiei cu incadescenta sa nu se aprinda la pornire. De aproximativ doua saptamani de cand il am, nu s-a aprins decat odata si foarte scurt. La fel am patit si cu ledul de ESP/ASR care la pornire s-a aprins numai de vreo trei ori. Deasemenea sunt nedumerit daca am sau nu ESP/ASR deoarece nu am nici un buton de cuplare. Poate sa fie automat ? Din cartea masinii nu inteleg mai nimic aceasta fiind scrisa probabil in olandeza. Exista vreun manual si in format electronic tradus in lb.romana ? Multumesc anticipat !

Re: indicatoarele din bord
Scris: Joi 08-Iun-2006 10:18
de DanCld
minca daniel scrie:As dori sa stiu daca e normal ca ledul indicator al bujiei cu incadescenta sa nu se aprinda la pornire. De aproximativ doua saptamani de cand il am, nu s-a aprins decat odata si foarte scurt.
O sĂŁ Ăži se aprindĂŁ la iarnĂŁ

Scris: Joi 08-Iun-2006 12:55
de khan
mai exact, bujiile functioneaza sau nu in functie de temperatura, deci daca e cald nu au de ce sa mearga. celalalt indicator nu arata decit ca face un check al sistemului, nu inteleg de ce se aprinde aleator insa
Scris: Joi 08-Iun-2006 17:38
de MUGUREL PIRSCOVEANU
Indicatorul de bujie incandescenta se aprinde numai sub 0 grade. Dar sta numai 1 sec, adica aproape nici nu-l vezi.
Sub minus 10 grade va sta mai mult aprins maxim 15 sec.
Dar nu-i asa ca pana acum ai avut numai TDi?
La common Rail la toate marcile e asa! Daca mai mergeai cu BMW, Merc sau Pejo asta e sistemul, pentru ca injectia este comandata integral electronic, pe cand la TDi este impins injectorul de axul cu came. D'aia ii zice "pompa diuza"!
indicatoarele din bord
Scris: Joi 08-Iun-2006 18:54
de minca daniel
Domnule Mugurel, sincer e prima mea masina Diesel si de aceea nu prea ma pricep. Acum m-am lamurit cu bujia incadescenta. Am ramas nelamurit cu indicatorul ESP/ASR. Acel led s-a aprins la pornire doar in vreo 3 cazuri. Neavand buton ESP cum am vazut la alt C5, sunt derutat: am sau nu ESP/ASR. Aici in oras nu mai are nimeni C5 si nu stiu pe cine sa intreb. Daca m-ati putea lamuri as fi foarte bucuros. Mai am si alte neclaritati dar nu vreau sa plictisesc. Poate cu alta ocazie. Multumesc tuturor celor care mi-au raspuns

Scris: Vin 09-Iun-2006 06:42
de Pablo406
Sincer nu am vazut pina acum c5 fara buton de ESP. O fi un nivel de dotare X? . Se stie ca ESP/ASR vin standard la C5 .
Oricum, functia acelui buton e sa scoata din functiune ESP/ASR, ca sa poti urca rampe inghetate iarna. Cind opresti motorul, functia se reseteaza.
Incearca urmatoarea chestie: daca ai cutie manuala, pleaca cu scitait de roti de pe loc . Probabil asta iti va activa asr-ul si it va frina cite o roata, depinde care se invirte mai repede. Eu nu pot sa o scirtai sub nici o forma, mai e si automata.
Scris: Joi 06-Iul-2006 09:52
de vasy
al meu este fara buton de esp/asr si pot sa il fac sa scartie cand o ia de pe loc , si ce am vazut, in cazul unor franari de urgenta, nu doresc la nimeni asa ceva se aprind becurile de avarie automat in cazul meu fara sa fi lovit nimic, mai degraba standardul asta o fi activ numai la franare deoarece am patinat cu masina mea pe iarba uda
Scris: Vin 07-Iul-2006 14:04
de kata
deci nu ai esp.
avariile se aprind pentru ca ai afu.
Scris: Vin 07-Iul-2006 14:32
de vasy
kata scrie:deci nu ai esp.
avariile se aprind pentru ca ai afu.
Nu am esp, dar am led pe bord cu esp, care se mai si aprinde cand franez de urgenta...
Scris: Vin 07-Iul-2006 19:14
de kata
cool
Scris: Vin 14-Iul-2006 08:43
de Pablo406
Am fost ieri la noua reprezentanta ATS din Constanta si m-am uitat la noul C5 . Intr-adevar, nu are butonul mare si rotund de esp linga bricheta.l-au mutat pe consola centrala,e mai mic.Scrie pe el ESPoff si are un bec verde.
Ca veni vorba, am intrebat de fluid de suspensie si tipul imi dadea LHM pentru C5. Tipul era de la PR, il iertam, totusi gafa e grosolana.
Scris: Vin 14-Iul-2006 10:14
de nicum
De la C5 in sus LHM a fost inlocuit de LDS, care este un ulei hidraulic sintetic de culoare portocalie si este folosit doar pentru suspensie.
Scris: Vin 14-Iul-2006 19:11
de retro
si directia
Scris: Mie 25-Oct-2006 09:33
de darian
problema cu ESP e la fel si la mine si vad ca nu ne-a lamurit nimeni. Chestia cu avariile la franare e normala. Cel putin asa scrie in carte cum ca la franari bruste se aprind si trebuie deconectete manual.
Scris: Mie 25-Oct-2006 10:46
de MUGUREL PIRSCOVEANU
Ar fi posibil sa va dau eu raspunsul la problema esp-ului, dar ar fi mai bine inainte de a bate eu campii sa scrieti ce masini aveti, finisaj, an fabr, etc
Mugurel