Pagina 1 din 1

frana de mana

Scris: Sâm 30-Ian-2016 18:29
de tudoreel
salut, de o luna a ramas blocata roata de pe fata stanga si am scos cablul de la etrier pentru a nu se mai bloca daca din greseala as mai folosi frana de mana la un C5 2004
acum nu mai folosesc frana de mana.
aveti idee daca se poate repara etrierul (si cum) sau trebuie sa il inlocuiesc?

Scris: Sâm 30-Ian-2016 19:27
de Beemer
se poate repara, insa e mai complicata procedura...exista useri pe aici care fac operatiunea asta de demontare si curatare intreg sistem din etrier(ex. Mihai Sandor)

Scris: Dum 31-Ian-2016 12:49
de ovybd
din ce am inteles de la mecanic, nu e asa complicat, problema e ca iti trebuie o tubulara speciala - daca nu ma inseala memoria e o cheie pentagonala - se gaseste in comert.

Scris: Dum 31-Ian-2016 18:36
de Mexik
nu este defect etrierul in sine
-cablu de frana e blocat
-gheara de pe etrier e intepenita si trebuie data jos curatata si unsa

Re: frana de mana

Scris: Dum 31-Ian-2016 20:15
de urzica
[quote="tudoreel"]salut, de o luna a ramas blocata roata de pe fata stanga si am scos cablul de la etrier pentru a nu se mai bloca daca din greseala as mai folosi frana de mana la un C5 2004
acum nu mai folosesc frana de mana.
aveti idee daca se poate repara etrierul (si cum) sau trebuie sa il inlocuiesc?

Deschide linkul de mai jos

http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtop ... highlight=

Scris: Dum 31-Ian-2016 20:38
de Mexik
e tija de pe etrier care e actionata de cablu,fiind ruginita arcul numai are putere sa o traga in punctul in care sa numai fie actionata.Ridic-o pe cric si fa o proba,actioneazo cu mana si elibereazo dupa care vezi daca roata ramane blocata.Daca ramane blocata bate tija un pic cu ciocanul si daca se deblocheaza e simplu.desfaci tija ca are un singur surub si dupaia cu un spraj de rugina incepi sa te joci cu ea(o tragi o eliberezi etc)pana nu se mai blocheaza

Scris: Dum 31-Ian-2016 23:28
de iulian.arg
Mexik scrie:e tija de pe etrier care e actionata de cablu,fiind ruginita arcul numai are putere sa o traga in punctul in care sa numai fie actionata.Ridic-o pe cric si fa o proba,actioneazo cu mana si elibereazo dupa care vezi daca roata ramane blocata.Daca ramane blocata bate tija un pic cu ciocanul si daca se deblocheaza e simplu.desfaci tija ca are un singur surub si dupaia cu un spraj de rugina incepi sa te joci cu ea(o tragi o eliberezi etc)pana nu se mai blocheaza


Eu am facut procedura asta si de mai bine de jumate de an merge relativ ok. Nu s-a mai agravat dar nici nu reuseste etrierul sa traga cablul in pozitia initiala decat dupa ce pornesc. E posibil totusi sa fie si cablul de vina dar momentan ma declar multumit de cum functioneaza.

Scris: Lun 01-Feb-2016 13:06
de pef73
Cateodata se rupe camasa de la cablu chiar la intrarea in ghidajul metalic care duce sub masina la levierul frinei de mana, si intra mizerie acolo. Eu acum 2 ani am vrut sa schimb cablurile dar nu am reusit sa le scot din ghidaje. Cost total pentru amele roti cca. 400 lei.(200 lei ghidajele pe original si 190 cablurile Bosch)

Scris: Sâm 05-Mar-2016 07:34
de marianmarian
correct pef73 se inlocuiesc cu totul nu merge numai cablu .pentru sfaturi sunati.

iulian.arg sunama si te lamuresc cu problema ta.
pentru persoanele care doresc m ai multe informatii contactatima.

Scris: Mar 15-Mar-2016 16:05
de Raul Sabau
Am patit si eu asa cu cablu de frana de mana insa tot aici pe forum am vazut pe cineva care a inlocuit aceea tubulatura cu teava din cupru, si asa am facut si eu m-am chinuit sa scot cablul de frana de mana relativ a mers usor pentru ca am tras insa sa il introduc pe cel nou inapoi in tubulatura originala nici-o sansa. Am scos aceea teava si-am pus una de cupru daca cablul nu functioneaza bine acele etrier pe partea de frana de mana nu lureaza cum trebe si de aici apar acele blocari ale etrierelor de cand am schimbat cablul nu mai am nici-o problema cu frana de mana.

Scris: Mar 15-Mar-2016 21:30
de popa mihai
Cum ai modelat țeava de cupru după cea originală?

Scris: Mie 16-Mar-2016 10:31
de iulian.arg
Inlocuirea cablului se face foarte usor daca se procedeaza la fel ca la introducerea cablurilor electrice prin pereti.
In principiu, legi o sarma de capatul cablului vechi inainte de a-l trage afara astfel incat atunci cand tragi cablul, pe canalul lui vechi sa ramana sarma. Sarma v-a avea rolul de a trage pe canal noul cablu legandu-se de capatul acestuia.
Am facut procedura asta la o alta masina si a functionat.