Temperatura motor mare
Scris: Lun 29-Aug-2016 08:49
Nu stiu daca topicul acestei discutii a mai fost deschis pe forum deci scuze din start.
Am un C5 II 1,6 HDI. Problema aparuta este ca temperatura motorului ajunge la rosu si apare mesajul STOP ENGINE. Precizez ca aceasta problema a aparuta ieri fiind plecat din localitate pe drum la intoarcere temperatura a urcat pe rosu. Am oprit imediat motorul. Ventilatorul de racire functiona pe treapta I, furtunul de tur la radiator fierbinte, furtunul de retur rece, radiator rece. Am identificat senzorul de temperatura, am scos mufa, era plina de antigel. Am sters-o, am cuplat-o la loc, am pornit motorul, temperatura a scazut. Am plecat mai departe. Problema s-a repetat de vreo 5 ori, dupa parcurgerea de distante diferite(5, 20 sau chiar 50 Km.). Dupa fiecare eroare curatam mufa senzorului care de fiecare data era plina cu antigel. Mentionez ca motorul nu a fost fortat deloc. Urmaream in mers indicatorul de temperatura al motorului. Urca spre rosu imediat scadea, iar urca, iar scadea, in cele din urma ajungea pe rosu. Cand ajungea pe rosu indicatorul apei din radiator scadea. cand scadea temperatura motorului, crestea temperatura in radiator. Cu toate ca eu am intervenit doar curatand mufa senzorului iar problema disparea, cred ca problema este altundeva. Termostat? Va rog un sfat.
Am un C5 II 1,6 HDI. Problema aparuta este ca temperatura motorului ajunge la rosu si apare mesajul STOP ENGINE. Precizez ca aceasta problema a aparuta ieri fiind plecat din localitate pe drum la intoarcere temperatura a urcat pe rosu. Am oprit imediat motorul. Ventilatorul de racire functiona pe treapta I, furtunul de tur la radiator fierbinte, furtunul de retur rece, radiator rece. Am identificat senzorul de temperatura, am scos mufa, era plina de antigel. Am sters-o, am cuplat-o la loc, am pornit motorul, temperatura a scazut. Am plecat mai departe. Problema s-a repetat de vreo 5 ori, dupa parcurgerea de distante diferite(5, 20 sau chiar 50 Km.). Dupa fiecare eroare curatam mufa senzorului care de fiecare data era plina cu antigel. Mentionez ca motorul nu a fost fortat deloc. Urmaream in mers indicatorul de temperatura al motorului. Urca spre rosu imediat scadea, iar urca, iar scadea, in cele din urma ajungea pe rosu. Cand ajungea pe rosu indicatorul apei din radiator scadea. cand scadea temperatura motorului, crestea temperatura in radiator. Cu toate ca eu am intervenit doar curatand mufa senzorului iar problema disparea, cred ca problema este altundeva. Termostat? Va rog un sfat.