Pagina 1 din 1

Temperatura motor mare

Scris: Lun 29-Aug-2016 08:49
de teddybartis
Nu stiu daca topicul acestei discutii a mai fost deschis pe forum deci scuze din start.
Am un C5 II 1,6 HDI. Problema aparuta este ca temperatura motorului ajunge la rosu si apare mesajul STOP ENGINE. Precizez ca aceasta problema a aparuta ieri fiind plecat din localitate pe drum la intoarcere temperatura a urcat pe rosu. Am oprit imediat motorul. Ventilatorul de racire functiona pe treapta I, furtunul de tur la radiator fierbinte, furtunul de retur rece, radiator rece. Am identificat senzorul de temperatura, am scos mufa, era plina de antigel. Am sters-o, am cuplat-o la loc, am pornit motorul, temperatura a scazut. Am plecat mai departe. Problema s-a repetat de vreo 5 ori, dupa parcurgerea de distante diferite(5, 20 sau chiar 50 Km.). Dupa fiecare eroare curatam mufa senzorului care de fiecare data era plina cu antigel. Mentionez ca motorul nu a fost fortat deloc. Urmaream in mers indicatorul de temperatura al motorului. Urca spre rosu imediat scadea, iar urca, iar scadea, in cele din urma ajungea pe rosu. Cand ajungea pe rosu indicatorul apei din radiator scadea. cand scadea temperatura motorului, crestea temperatura in radiator. Cu toate ca eu am intervenit doar curatand mufa senzorului iar problema disparea, cred ca problema este altundeva. Termostat? Va rog un sfat.

Re: Temperatura motor mare

Scris: Lun 29-Aug-2016 09:03
de james kilowatt
Termostat cu probleme sau poate radiator înfundat. Returul rece înseamă ca circuitul nu se face cum trebuie, undeva e gratuit.

Re: Temperatura motor mare

Scris: Lun 29-Aug-2016 10:06
de MARIAN
Verifica/schimba senzorul temperatura motor.

Re: Temperatura motor mare

Scris: Lun 29-Aug-2016 11:31
de mesersmith
Eu m-aș concentra pentru început doar pe senzor. Presupun că returul era rece pentru că nu a fost necesar sa se deschidă termostatul.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Re: Temperatura motor mare

Scris: Lun 29-Aug-2016 12:52
de teddybartis
Dupa fiecare episod de crestere a temperaturii motorului radiatorul era rece. Deci motorul era fierbinte iar radiatorul era rece. Dupa ce stergeam mufa senzorului si reporneam motorul, radiatorul se infierbanta semn ca termostatul cupla. Ca si cum termostatul cupla si decupla accidental. Nu stiu daca senzorul comanda electronic deschiderea sau inchiderea termostatului. Ma intreb daca termostatul defect are simptome de genul asta: cuplare si decuplare acidentala cam cand vrea el indiferent de temperatura motorului.