Mi-am montat instalatie GPL-Citroen C5 I 2000, 16 v, 100 Kw

Forum de discutii generale despre Citroen C5 I-II (2001-2008). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

Avatar utilizator
taviciobanu
pasionat
Mesaje: 367
Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
Localitate: Tg-Jiu
Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL

Mi-am montat instalatie GPL-Citroen C5 I 2000, 16 v, 100 Kw

Mesajde taviciobanu » Sâm 04-Noi-2017 13:51

Salut baieti !
Dupa lupte seculare, dupa nervii provocati de uraganele din America, de imbecilele guverne care pun taxe dupa cum li se scoala si mai ales dupa declaratia tariceanului cum ca el nu conduce si deci n-a vazut nici o scumpire (scuzati alunecarea spre politica dar nu ai cum sa ocolesti aspectul...) m-am invartosat si mi-am montat instalatie GPL.
Dedeman, rate, 2300 lei, Fratelli secventiala, masina merge minunat! La 2,3-2,4 lei/litru, parca mai merge.
Luni am pasit in magazin, joi era gata montata.
Ieri am facut un drum mai lung, vreo 300 km, si am observat doua probleme.Dupa vreo 60-70 km mi s-a aprins alarma de Antipollution fault. Intrebat, documentat, se pare ca e normal, sonda lambda sesizeaza o alta norma de poluare si da alarma. Nederanjant pentru ca masina merge minunat, nu se simte nimic in neregula la mesrul ei.
A doua chestie este ca acul de benzina tot scade si scade , desi masina merge pe gaz si se vede cum scade nivelul de gaz din butelie.
Iar am intrebat, iar am cautat, cica nasol, indicatorul de benzina scade dupa numarul de km si turatia motorului, iar cand alimentezi ridica acul indicator dupa un increment de circa 9-10 litri. Cica asa e la masinile franuzesti. Oricum, luni sau marti merg din nou la montator sa-i explic problema.Intre timp ma gandeam ca poate unii din voi v-ati lovit de situatia asta, m-ar ajuta ceva sfaturi.
Multumesc!
Trust Me I’m An Engineer

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 556
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Re: Mi-am montat instalatie GPL-Citroen C5 I 2000, 16 v, 100 Kw

Mesajde james kilowatt » Sâm 04-Noi-2017 14:15

In mod normal instalația ar trebui sa păcălească ecu-ul cu semnalul sondei lambda încât sa nu dea eroare. Și indicatorul de benzina ar trebui sa indice nivelul de gaz când ești pe gaz și cel de benzina când ești pe benzina.
E drept ca asta se întâmplă la mașini ne-frantuzesti :D

Avatar utilizator
taviciobanu
pasionat
Mesaje: 367
Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
Localitate: Tg-Jiu
Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL

Re: Mi-am montat instalatie GPL-Citroen C5 I 2000, 16 v, 100 Kw

Mesajde taviciobanu » Sâm 04-Noi-2017 14:30

Sincer n-am inteles daca e mistou sau nu.Daca da mersi dar ne putem intalni pe alte site-uri specializate.Scuze daca am inteles gresit.
Trust Me I’m An Engineer

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 556
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Re: Mi-am montat instalatie GPL-Citroen C5 I 2000, 16 v, 100 Kw

Mesajde james kilowatt » Sâm 04-Noi-2017 15:55

Nu, nu e mișto, e pe bune. La o instalație montata profi ar trebui sa fie cum ziceam.
Însă până acum n-am prea văzut GPL pe mașini franțuzești. De obicei GPL se pune (uneori chiar de dealer pe mașină nouă) la mărcile care n-au diesel în oferta.
Eu am avut GPL pe o mașină coreeana (întâmplător tot 2l și 100kw) și deși instalația era mai primitiva decât a ta (era un hibrid între instalația cu mixer și cea secvențiala) nu aveam niciuna dintre problemele descrise de tine.

Avatar utilizator
taviciobanu
pasionat
Mesaje: 367
Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
Localitate: Tg-Jiu
Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL

Re: Mi-am montat instalatie GPL-Citroen C5 I 2000, 16 v, 100 Kw

Mesajde taviciobanu » Sâm 04-Noi-2017 16:14

Mda, incerc sa vad daca exista vreo solutie la problema asta sau e ceva gresit la montaj....
Trust Me I’m An Engineer

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 556
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Re: Mi-am montat instalatie GPL-Citroen C5 I 2000, 16 v, 100 Kw

Mesajde james kilowatt » Sâm 04-Noi-2017 16:38

Cel puțin la partea cu sonda lambda sigur trebuie sa existe deoarece problema asta exista "dintotdeauna". La toate mașinile ar fia fel dacă la ecu ar ajunge semnalul de la lambda "neprelucrat"
Cea cu indicatorul de rezervor o fi o chichita tipica Citroen.
Ai putea verifica pe net dacă motorul tau e cunoscut ca având problemele pe GPL. Unele motoare au supapele din plastinina și au probleme pe gaz, caz în care poate ar fi mai bine sa le schimbi cu unele adaptate din start. Eu din fericire n-am avut problema asta.

Avatar utilizator
taviciobanu
pasionat
Mesaje: 367
Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
Localitate: Tg-Jiu
Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL

Re: Mi-am montat instalatie GPL-Citroen C5 I 2000, 16 v, 100 Kw

Mesajde taviciobanu » Sâm 04-Noi-2017 20:50

Hmm-pare complicat, sa schimb supapele??Nu te supara, dar n-am mai auzit de asa ceva pana acum.Revin cu postare dupa vizita la mecanic.
Trust Me I’m An Engineer

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 556
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Re: Mi-am montat instalatie GPL-Citroen C5 I 2000, 16 v, 100 Kw

Mesajde james kilowatt » Sâm 04-Noi-2017 23:41

Nu, nu schimba nimic degeaba.
Spun doar ca unele modele de motoare au probleme cu supapele când sunt trecute pe gpl. În mod normal cei care instalează ar trebui sa știe și sa prevină proprietarul, însă în realitate puțin o fac ca să nu piardă un client.
Însă exista și foarte multe modele care n-au nicio problema. De exemplu xantia merge pe gpl fără probleme, și ma gândesc ca nici c5 n-ar trebui sa aibă probleme. Însă a-i putea cauta sa fii 100% sigur.
Treaba cu eroarea de sonda lambda ar trebui s-o rezolve orice instalator serios, e o chestie "standard".

Avatar utilizator
taviciobanu
pasionat
Mesaje: 367
Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
Localitate: Tg-Jiu
Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL

Re: Mi-am montat instalatie GPL-Citroen C5 I 2000, 16 v, 100 Kw

Mesajde taviciobanu » Dum 05-Noi-2017 12:23

Ok, mersi de sfaturi, maine sunt calare pe montator, nu plec de pe capul lui pana nu rezolva.Revin dupa!
Trust Me I’m An Engineer

videosuzy
pasionat
Mesaje: 396
Membru din: Dum 30-Iul-2006 00:29
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5, benzină 2.0, Hydractive 3+

Re: Mi-am montat instalatie GPL-Citroen C5 I 2000, 16 v, 100 Kw

Mesajde videosuzy » Dum 12-Noi-2017 09:28

Deci ce ai rezolvat, Tavi? Suntem in 12 si presupun ca vineri 10.11 aveai raspuns la probemele tale.
Cand voi muri, vreau sa mor linistit in somn, ca si bunica. Nu vreau sa mor tipand ca ceilalti pasageri din masina.

Avatar utilizator
taviciobanu
pasionat
Mesaje: 367
Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
Localitate: Tg-Jiu
Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL

Re: Mi-am montat instalatie GPL-Citroen C5 I 2000, 16 v, 100 Kw

Mesajde taviciobanu » Lun 13-Noi-2017 09:56

Dupa n amanari cica azi e ziua cea mare.Dar mai e ceva: vineri am alimentat, acul indicator cazuse complet, ca si cum mergeam pe vapori. Am alimentat 12 litri si a sarit direct la jumatate, ca si cum aveam 33 de litri, deci benzina exista fizic in rezervor, doar ca nu indica.
Din ce am inteles, la fiecare alimentare de 10 litri sau mai mult, computerul calculeaza un fel de stoc in rezervor, de data asta corect. Insa nu poti face treaba asta la infinit, caci pana la urma se va umple rezervorul, si nici nu e economic, mi-am montat GPL tocmai sa nu mai alimentez cu benzina!
Problema e in felul urmator:n-am avut curiozitatea (si nici n-o s-o am!) sa merg pana se epuizeaza scriptic COMPLET benzina din rezervor. Chiar daca am rezervorul jumatate plin, sonda vede ca e gol, si cum racirea pompei de benzina se face in benzina din rezervor, e foarte posibil ca computerul masinii sa "vada" ca am rezervorul gol si sa taie alimentarea pompei, el crezand ca-mi face un bine, ca nu cumva sa se arda pompa. Deci dupa ce computerul "simte" ca nu mai am benzina foarte posibil sa nu ma mai lase s-o pornesc pana nu "simte" el c-am alimentat. Odata eroarea aparuta, la urmatoarea pornire nu mai porneste.
Asadar, e neaparat nevoie sa montez acel emulator, altfel risc sa raman in pana prostului cu 40 de litri de benzina in rezervor si butelia plina de gaz (pornirea se face INTOTDEAUNA pe benzina).
Dar a venit piesa si azi ma duc s-o monteze.Revin!
Trust Me I’m An Engineer

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 670
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
2: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Re: Mi-am montat instalatie GPL-Citroen C5 I 2000, 16 v, 100 Kw

Mesajde iulian.arg » Lun 13-Noi-2017 11:51

Cred ca solutia cea mai simpla e sa-i desfaci busonul de benzina de fiecare data cand se duce acul jos ca sa-si reseteze nivelul in computerul de bord cu cel efectiv din rezervor.
Asta fara sa alimentezi efectiv decat cand e nevoie. Doar desfaci busonul si-l pui la loc E si sanatos pe deasupra pentru ca se face presiune destul de mare in rezervor daca nu umbli cu lunile la el si dai in alte belele (eu sunt patit).

Dar ai stat destul de mult pe benzina. Eu unul, daca as fi luat benzina, i-as fi pus GPL in secunda 2. Am avut fost masina pe gpl si intr-adevar, nu poti merge cu nimic altceva mai ieftin decat cu gazul.
Vezi ca o poti porni direct pe gpl, cred ca tinand apasat pe butonul de pe indicator si contrar a ce s-ar putea crede, porneste fara probleme. Am pornit si la minus 5 grade direct pe GPL fara probleme. Intreaba montatorul care-i procedura de pornire direct pe gpl ca s-ar putea sa-ti fie utila uneori.
Un alt aspect important al gpl-ului e faptul ca e foarte sensibil la aprindere. Bujiile si fisele trebuie sa fie in foarte bune conditii. Daca apare mers neregulat, la bujii si fise trebuie sa te uiti prima data.

Daca mai ai nelamuriri, intreaba, poate imi mai amintesc cate ceva din experienta mea cu GPL-ul.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0

Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814

Avatar utilizator
taviciobanu
pasionat
Mesaje: 367
Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
Localitate: Tg-Jiu
Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL

Re: Mi-am montat instalatie GPL-Citroen C5 I 2000, 16 v, 100 Kw

Mesajde taviciobanu » Mar 14-Noi-2017 15:34

Mersi pentru sfaturi!
Incercarea nr. 1 de aseara a fost fara succes.Acul sta pe zero acum, ori n-a montat bine emulatorul, ori e defect...
Pe seara ma intalnesc cu un prieten autodidact care a luat problema la studiu in propriile maini, un prieten de nadejde. 95% cred ca vom reusi.
Sunt necajit totusi pentru ca ieri cand am plecat de la birou a luat-o razna masina, se accelera singura intre 1000 si 1500 de turatii si nu mai raspundea la pedala.
La laptop a reiesit problema la clapeta de acceleratie.Si pe gaz si pe benzina facea la fel.A resetat eroarea, acum vad ca merge, dar parca nu e mersul ei.Plus ca diagnosticul pe gaz au iesit toate valorile zapacite, mai astept sa vad cum se comporta, si daca nu si nu, le pun instalatia in brate si gata.
revin cu alte detalii...

Ah, am uitat: nu cred ca se rezolva ceva cu deschisul busonului...nu poate fi atat de simplu...
Trust Me I’m An Engineer

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 556
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Re: Mi-am montat instalatie GPL-Citroen C5 I 2000, 16 v, 100 Kw

Mesajde james kilowatt » Mar 14-Noi-2017 17:55

Aer fals? O gaura prin admisie ramasa neetansata?
Dupa rezolvarea problemei cu clapeta pe benzina merge normal?

Avatar utilizator
taviciobanu
pasionat
Mesaje: 367
Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
Localitate: Tg-Jiu
Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL

Re: Mi-am montat instalatie GPL-Citroen C5 I 2000, 16 v, 100 Kw

Mesajde taviciobanu » Mar 14-Noi-2017 21:52

Vad ca azi a mers oarecum bine...A mai dat sa faca niste figuri, dar pana la urma a mers...
Si azi am trecut si RAR-ul cu modificarea de CIV.Trei ore de stat la coada, desi aveam programare on line, dar e omologata acum.
Si da, azi am rezolvat si problema cu indicarea corecta a nivelului de benzina.Cost total 3 lei cincizeci (3.5 lei ron).
Da, ati auzit bine.Mi-am facut propriul emulator.Necesar de materiale: 1,5 m cablu dublu, una bucata buton (nu on off ci ca acela de sonerie=2 lei) plus una bucata de siguranta de 56 ohmi (50 bani bucata). (am folosit o rezistenta de 56 ohmi pentru ca n-am gasit de 60).
Se pune contactul cu butonul apasat, acul se duce in plin, se ia contactul, se ia degetul de pe buton.Apoi, la urmatoarea pornire de motor acul va indica corect nivelul de benzina.
Se trece cablul pe sub mocheta din spate (plecand de la sonda de sub bancheta spate) pana la consola din mijloc.Acolo se da o gaura in care se monteaza butonul.
Si cand ma gandesc ca imi cereau 150 ron pe emulatorul ala...
Practic, acest circuit simplu "pacaleste sonda" ca am alimentat cu benzina, apoi la prima pornire isi face stocul din rezervor in mod corect.Procedura de apasare a butonului se face cam o data pe saptamana, sau daca esti foarte scrupulos poti s-o faci inainte de orice pornire.Maine revin cu poze.

Ia uitati voi aici cam cat adaos comercial practica "baetii"...
http://www.gazmagazin.ro/emulator-nivel-benzina-renault

PS Scuze- e vorba de Citroen din 2003 nu 2000 cum gresit am intitulat postul...
Trust Me I’m An Engineer


Înapoi la “Citroen C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • Clubcitroen a fost actualizat la PHPBB3. Mai multe detalii in acest topic

    Functionalitatea "Collapse Forum" implementata
    TapaTalk a fost implementat.




  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 186546
    Total subiecte 18164
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 3
    Posts per day: 29
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 17
    Posts per topic: 10

    Total membri 10895
    Cel mai nou membru Rower