Pagina 1 din 1
Surpriza rezervor aditiv
Scris: Lun 06-Noi-2017 11:29
de urzica
Sa va povestesc,
Masina are 194 000 km, este a mea de noua, merge bine dar are un "lag" la demaraj mai puternic , nu am avut niciodata avertizarea de nivel minim rezervor aditiv activata. La manual zice ca la 120000 km se umple rezervorul de aditiv. In vederea reumplerii am cumparat un kit de 3 litri pentru umplerea rezervorului. Deunazi am incercat sa reumplu rezervorul de aditiv si dupa deconectarea furtunasului de umplere am observat ca nivelul aditivului este la maxim

adica masina a consumat aproape nimic din rezervor

. Cand am decuplat furtunasul de umplere s-a auzit un fel de suierat ca si cum ar fi tras aer in rezervor... Am conectat Lexia am mers la meniu testare actuatori pentru a verifica functionalitatea pompei de aditivare si am primit mesajul "Activare imposibila".
Intrebare:
1. Rezervorul are cumva o supapa de aerisire care este blocata?
2. Pompa este cumva defecta?
3. Cum de nu s-a infundat filtrul de particule pana acum?
Re: Surpriza rezervor aditiv
Scris: Mar 07-Noi-2017 19:02
de MARIAN
Încearcă sa scoți mufa pompei și vezi dacă apar erorile specifice.
Re: Surpriza rezervor aditiv
Scris: Mie 08-Noi-2017 13:17
de urzica
MARIAN scrie:Încearcă sa scoți mufa pompei și vezi dacă apar erorile specifice.
Ok, am sa incerc, cred ca sambata, am sa va tin la curent. Multumesc.
Re: Surpriza rezervor aditiv
Scris: Mie 08-Noi-2017 23:09
de julaikos
daca motorul a mers in parametri,si ai mers suficient de turat cu ea incat sa se arda mare parte din noxe atunci nu ar fi asa de neconceput sa nu fie infundat,sau macar colmatat partial cat sa mearga
Re: Surpriza rezervor aditiv
Scris: Joi 09-Noi-2017 09:23
de iulian.arg
Teoretic, regenerarea merge si fara aditiv dar rolul aditivului era acela de a facilita arderea depunerilor la o temperatura ceva mai joasa cu vreo 100 de grade. Adica in loc sa aiba nevoie de 550 de grade ca sa faca arderea, datorita aditivului din motorina, poate face arderea la 450 de grade.
Aparent la tine, probabil din cauza defectarii sistemului de aditivare, nu a mai ajuns aditiv in motorina insa regenerarile au functionat corect.
Norocul tau as zice

.
Poti sa faci o captura cu lexia la cele 2 pagini de parametri referitoare la filtrul de particule?
La mine nu arat aprea bine la 148 de mii km. Regenerari frecvente, presiune diferentiala mare (ajunge si la 800 mbar in sarcina), fum negru la accelerari mai puternice, consum crescut. Nu am avut avertizare de aditiv scazut pana acum dar nici nu am desfacut sa vad cat aditiv mai are. Curand o sa fac o curatare a filtrului cu demontarea lui.



Re: Surpriza rezervor aditiv
Scris: Joi 09-Noi-2017 14:56
de urzica
julaikos scrie:daca motorul a mers in parametri,si ai mers suficient de turat cu ea incat sa se arda mare parte din noxe atunci nu ar fi asa de neconceput sa nu fie infundat,sau macar colmatat partial cat sa mearga
I-as face o regenerare fortata dar mi-e teama sa nu fac vre-o prostie nestiind de fapt cat de infundat este filtrul

Re: Surpriza rezervor aditiv
Scris: Joi 09-Noi-2017 14:58
de urzica
iulian.arg scrie:Teoretic, regenerarea merge si fara aditiv dar rolul aditivului era acela de a facilita arderea depunerilor la o temperatura ceva mai joasa cu vreo 100 de grade. Adica in loc sa aiba nevoie de 550 de grade ca sa faca arderea, datorita aditivului din motorina, poate face arderea la 450 de grade.
Aparent la tine, probabil din cauza defectarii sistemului de aditivare, nu a mai ajuns aditiv in motorina insa regenerarile au functionat corect.
Norocul tau as zice

.
Poti sa faci o captura cu lexia la cele 2 pagini de parametri referitoare la filtrul de particule?
La mine nu arat aprea bine la 148 de mii km. Regenerari frecvente, presiune diferentiala mare (ajunge si la 800 mbar in sarcina), fum negru la accelerari mai puternice, consum crescut. Nu am avut avertizare de aditiv scazut pana acum dar nici nu am desfacut sa vad cat aditiv mai are. Curand o sa fac o curatare a filtrului cu demontarea lui.



Am sa fac si eu niste capturi sambata sa facem o comparatie cu ce ai tu.
Re: Surpriza rezervor aditiv
Scris: Dum 12-Noi-2017 20:27
de urzica
Ultimile noutati:
Masurat impedanta pompa de aditivare: 8,2 ohmi => pompa este buna
Scos conector de la pompa de aditivare si testat cu tensiune 12 V- se aude un ticait la conectare si un ticait la deconectare =>pompa este buna
Verificat siguranta electrica pompa de aditivare, siguranta buna.
Pornit motor cu conector pompa de aditivare scoasa=> nici o alarma ???
Incercat testare pompa fara succes.
M-am documentat:
1 Masina nu are calculator de aditivare separat
2 Aditivarea este gestionata de calculatorul de injectie
Nu stiu ce sa-i mai fac => reprezentanta?





Re: Surpriza rezervor aditiv
Scris: Lun 13-Noi-2017 14:57
de iulian.arg
Eu zic sa nu-ti faci griji. Returneaza kitul de aditiv si stai linistit. Regenerarile in principiu merg si fara aditiv si la tine vad ca merg foarte bine.
Ai 1400 Km distanta medie intre regenerari ceea ce e excelent. Cred ca asa e la un filtru nou. La mine dupa cum se vede, regenerarile sunt foarte dese, in jur de 80-150 km adica filtrul e destul de infundat, indiferent ca ECU vede 42% colmatare.
Mai ramane sa-i faci un test de presiune diferentiala in mers in conditii de forta. Asta e testul definitoriu. Daca presiunea diferentiala e normala (cred ca maxim 200-300 milibari), sistemul de filtrare e in regula si poti merge linistit in continuare.
Re: Surpriza rezervor aditiv
Scris: Lun 13-Noi-2017 21:05
de eogen
Buna seara,
Sunt posesor de citroen xsara picasso, 2.0 HDI ,an 2002, in bord ultimul martor mi s-a spus ca este pentru aditiv si se cam aprinde cateodata. Fiind posesor de doar o luna a acestei marci intreb si eu acest tip are rezervor de aditiv si unde este amplasat.
Multumesc.