Pagina 1 din 1

Sincronizarea motorasului cu voletul

Scris: Sâm 19-Ian-2019 22:45
de vasyy_2005
sal

Stiti cumva cum pot sincroniza motorasul cu voletul ca nu mai sunt pe pozitie, motorasul parca ii dat peste cap. ma refer la motoraul de combinare a aerului cald cu rece.
Am decupat in blocul de caldura, am scos afara voletul l-am lipit iar acuma nu mai stiu cum sa montez motorasul pentru ca nu se mai potrivete, iar cand actionez cald sau rece motorasul se invarte peste limitele voletului
MS
Imagine

Re: Sincronizarea motorasului cu voletul

Scris: Dum 20-Ian-2019 10:56
de sandor mihai
Calculatorul de climă detectează automat si memorează capetele de cursa, cu condiția opririi bruste a voletului.
Ce ti am spus se bazează pe " cercetările " mele pe mai multe mașini, vizualizat ce se întîmplă cu bordul desfăcut. Bănuiesc că aceste capete de cursa sunt rememorate periodic, asa ca daca voletul se torsioneaza putin cate putin, calculatorul modifică punctul de oprire rupind în final voletul.
Sansele sa tina ce ai facut, sunt foarte mici.

Re: Sincronizarea motorasului cu voletul

Scris: Dum 20-Ian-2019 15:35
de vasyy_2005
Ms mult pt sfat. Si atunci care ar fi varianta care ține?

Re: Sincronizarea motorasului cu voletul

Scris: Dum 20-Ian-2019 18:25
de sandor mihai
Trebuie dat bordul jos si întărite opritoarelor, după care se repara si voletul. Altfel nu tine, nici macar cu voletii noi, intariti. Ca sa l pui totusi la loc, prinzi cu un patent cu o cârpă si miști cu mare finețe de pinionul motorului. Foarte încet ca raportul de de multiplicare e mare si fost o sa l strici. Il pui in pozitia dorita si te rogi sa tina.

Re: Sincronizarea motorasului cu voletul

Scris: Dum 20-Ian-2019 18:26
de sandor mihai
Corectare: riști să l strici.

Re: Sincronizarea motorasului cu voletul

Scris: Mar 22-Ian-2019 16:58
de iulian.arg
Am avut si eu problema asta cand mi-am reparat clima. Ca sa modific pozitia motorasului, i-am cuplat mufa fara sa il pun pe pozitie si am dar niste comenzi climei cat sa-mi actioneze un pic motorasul si sa mi-l aduca cat de cat in pozitia care-mi trebuia. E cea mai simpla metoda.
Cat despre capetele de cursa, adica limitatoarele de cursa, la C5-ul meu, pe partea pasagerului (doar acolo am umblat) sunt imediat langa motoras, ruperea axului voletului fiind improbabila la finalul cursei in ambele sensuri. Eu, la mine nu am vazut nici o uzura iesita din comun a limitatoarelor, nici pe volet nici pe carcasa
Voletii nu se rup din cauza actionarii de catre motorase ci din cauza plasticului foarte moale si neomogenizat din care sunt facuti. Cu alte cuvinte e greseala de proiectare.

Re: Sincronizarea motorasului cu voletul

Scris: Joi 24-Ian-2019 08:02
de sandor mihai
Iulian, daca te gândești putin o sa vezi ca ce spui tu e total gresit. Nu contează din ce material e voletul, el nu are voie sa se torsioneze.prima data trebuie să ajungă la final de cursa partea de linga motor. Acolo se oprește, nu în cauciucurile de la capete. Dar din cauza ca acele opritoare devin elastice, voletul se opinteste putin cate putin in extremitățile sale, în capetele cu cauciucuri.din această cauză se rupe.axul poate fi mult mai putin rezistent atâta timp cât oprirea se face la capete.
Eu am incercat sa explic, mai departe faceti cum credeți. Succes !

Re: Sincronizarea motorasului cu voletul

Scris: Joi 24-Ian-2019 23:39
de iulian.arg
Dap.
Aveti dreptate. Nu am vuizualizat posibilitatea asta pentru ca la mine nu a fost cazul. Opritorile au fost in regula si pe carcasa si pe volet. Adica nu am observat nimic deosebit pe partea asta a sistemului, de final de cursa. Sper sa tina ce am facut eu la mine. Daca nu tine macar stiu din start ce am de facut si rezolv repede. :)
Tutorialul e in curs de reeditare.

Re: Sincronizarea motorasului cu voletul

Scris: Joi 31-Ian-2019 19:42
de PEDROS69
Eu am gasit axul voletului rupt si cred ca s-a rupt din cauza ca cauciucul de pe acesta s-a intepenit de la praf sau de la spuma de igienizare pe care am folosit-o. Nu cred ca motorul ajunge la capat de curs forteaza in opritor si se oprestedeoarece l-am miscat intre minim si maxim cu motorasul scos afara si de fiecare data a mers "n' pasi inainte si "n"pasi inapoi .

Re: Sincronizarea motorasului cu voletul

Scris: Sâm 02-Feb-2019 12:28
de urzica
Descarcati dezarhivati, poate va ajuta , sunt niste poze adunate de mine de pe net privitor la repararea voletilor de amestec. Eu am inlocuit ambii voleti rupti cu altii noi acum 5 ani si surpriza anul acesta cred ca s-au rupt din nou pentru ca nu mai regleaza temperatura.

https://files.fm/u/eq7zqz7y

Re: Sincronizarea motorasului cu voletul

Scris: Sâm 02-Feb-2019 12:48
de urzica
Eticheta kit flapsuri noi
Imagine

Re: Sincronizarea motorasului cu voletul

Scris: Vin 08-Feb-2019 10:02
de voiosu
Buna ziua colegi , Mulțumesc pentru tutorial , și eu am probleme cu clima pe partea șoferului nu pot regla decât 28° sau 16° , uneori îmi rămâne blocat pe rece sau cald maxim cu toate că gradele pe display le modific.

Vreau sa intru la volet din partea șoferului saci se aude ceva mergând în gol clănțănind când dau comandă la clima.

Cine știe ce voi găsi acolo. Ar trebui sa dau comandă de componente dinainte sau sa demontez mai întâi .

Re: Sincronizarea motorasului cu voletul

Scris: Mie 13-Feb-2019 15:39
de iulian.arg
Demonteaza intai si apoi vezi ce-ti trebe si ce se poate repara.

Re: Sincronizarea motorasului cu voletul

Scris: Sâm 14-Noi-2020 17:06
de crysty36
Cine se pricepe sa imi rezolve si mie aceeași problemă! Baga numai rece pe ambele parti! Am vz ca sunt 2 soluții cea cu decupatul si cea in care se da bordul jos. Pentru mine nu conteaza metoda folosita,numa sa se rezolve! Ploiesti sau alte loc apropiate,inclusiv Bucuresti! Astept raspuns!!