Pagina 1 din 4

Spalarea motorului

Scris: Joi 10-Aug-2006 09:49
de videosuzy
sambata (05.08.2006)
m-am deplasat spre Constanta. Am plecat din Bucuresti
exact cand s-a pornit furtuna...am iesit cu mare teama
pe Autostrada Soarelui dupa ce era sa fim striviti de
un acoperis al unui depozit aflat langa benzinaria
Luk-oil situata pe linia de centura.....dar teama mea
si a sotiei mele avea sa tina 97 de km....97 de km pe
care i-am parcurs cu viteza de croaziera a
unei....masini de scoala (40km/h)....Motivul???...Toti
acesti 97 de km au fost parcursi intr-o continua
furtuna de NISIP....DAA..de nisip autentic....nisip
care reducea vizibilitatea la 50-100m in fata...(vezi
filmuletele)...Am mers numai cu avariile, cu
proiectoarele de ceata si cu viteza foarte
redusa...cate unul mai "voinic" trecea cu un 50-60
km/h insa...numai el stie cu ce inima (sau cata
cantitate de adrenalina avea....)...oricum...la
destinatie aveam...
-motorul plin de nisip...
-farurile si capota motorului "impuscate" de
particulele de nisis ce s-au "tamponat" cu acestea...
-parbrizul in aceeasi stare cu cele de mai sus....

Ma puteti sfatui cum sa rezolv spalarea motorului fara sa am probleme tehnice? pt ca cei de la ATS m-au avertizat sa nu spal niciodata motorul...Si in 3 ani nu l-am spalat...doar l-am sters...dar acum..credeti-ma...e plin de nisip...imi e teama ca a intrat si in filtrul de aer...cateva ore dupa (am ajuns in Cap Aurora la 7 seara, plecati de la 2 PM din Buc.) motorul nu prea tinea relantiul...dar acum e OK...
Revin cu intrebarea: stie cineva vreo spalatorie in Bucuresti (indiferent de zona) unde sa am siguranta ca nu se intampla nimic la motor daca il spal?Poate chiar una unde mergeti frecvent (deci cei de-acolo stiu sa spele si au si cu ce)...
Multumesc...
PS (clasicul Post Scriptum al romanului):As fi vrut sa atasez si un filmulet de 2mb dar nu stiu cum...

Scris: Joi 10-Aug-2006 09:56
de jgr1001
Lasa spalatul!
Cel mult poti sa sufli motorul cu aer comprimat; dar si acolo cu atentie
Undeva am vazut ca se recomada a se aspira mizeria / praful de pe motor, decat sa fie suflata
Schimba filtrul de aer, uleiul din motor si filtrul de ulei :!:

Re: Spalarea motorului

Scris: Joi 10-Aug-2006 10:03
de retro
videosuzy scrie:PS (clasicul Post Scriptum al romanului):As fi vrut sa atasez si un filmulet de 2mb dar nu stiu cum...


Poti sa folosesti pentru upload http://www.zippyvideos.com/

Scris: Joi 10-Aug-2006 10:04
de videosuzy
:cry: ...Foarte incurajator...doar ce am facut revizia si am dat 9.000.000

Scris: Joi 10-Aug-2006 10:09
de jgr1001
videosuzy scrie:...doar ce am facut revizia si am dat 9.000.000


E posibil sa nu fie absolut necesar sa schimbi consumabilele, dar dupa cum ai descris furtuna prin care ai trecut...
Poate iti raspunde Mugurel si infirma sau confirma :( , ce am scris mai sus. Banuiesc ca ai C5, nu ?

Scris: Joi 10-Aug-2006 10:16
de videosuzy
Iarta-ma...am un C5...am omis pt ca m-am gandit ca daca scriu AICI se subitelege...Imi vine sa-mi dau cu ceva in cap..:(...am sunat la ATS si ma costa 5.000.000 uleiul, filtrul de ulei si de aer...Mi-a iesit pe nas sejurul..:(...basca ca m-am ales cu capota ciupita si farurile usor matuite..:(
O sa atasez si filmuletul

Scris: Joi 10-Aug-2006 10:25
de jgr1001
Poti sa incerci ceva empiric pt a verifica uleiul:
1) Ce culoare are, in comparatie cu culoarea originala ? Cu cat e mai inchis cu atat mai rau...Daca ai motor diesel e normal sa fie mai negru
2) Ia de pe joja putin ulei pe degete si incearca sa simti prin frecare, daca se simte ceva asperitate. Nu trebuie sa fie "aspru" deloc!

videosuzy scrie:am sunat la ATS si ma costa 5.000.000 uleiul, filtrul de ulei si de aer...



Da' daca te duci cu uleiul si filtrele cumparate de tine ? Nu iesi mai ieftin ?
Oricum, barem filtrul de aer merita schimbat

Scris: Joi 10-Aug-2006 10:28
de nicum
A patit si un coleg de-al meu tot pe autostrada cu un Renault Megane luat saptamina trecuta. Rezulatul: masina matuita toata, inclusiv faruri + parbriz spart.
Simbata ma intorceam de la Ploiesti de la Cristi Stan si m-a prins furtuna pe la Piata Victoriei. Din fericire nu am patit nimic.

Scris: Joi 10-Aug-2006 11:54
de MUGUREL PIRSCOVEANU
jgr1001 scrie:
videosuzy scrie:...doar ce am facut revizia si am dat 9.000.000


E posibil sa nu fie absolut necesar sa schimbi consumabilele, dar dupa cum ai descris furtuna prin care ai trecut...
Poate iti raspunde Mugurel si infirma sau confirma :( , ce am scris mai sus. Banuiesc ca ai C5, nu ?


Ce sa raspund?
nu inteleg ce pot sa-i recomand?

Parerea mea este ca se cheama ASIGURARE CASCO.

Scris: Joi 10-Aug-2006 12:16
de jgr1001
MUGUREL PIRSCOVEANU scrie:Ce sa raspund?
nu inteleg ce pot sa-i recomand?


Ma refer la faptul, ca dupa ce ai mers indelungat printr-o furtuna de nisip cu C5-ul (de fapt cu orice masina), se recomanda schimbul filtrului de aer si a uleiului din motor
M-am referit la tine pt ca esti specialistul in modele noi :wink:

Scris: Joi 10-Aug-2006 12:26
de videosuzy
Uleiul e OK..:)...Relantiul e OK...dar nisip ca pe plaja...:P...Tot nu mi-a raspuns cineva care si-a spalat motorul...probabil ca nu se spala in ciuda celor spuse de multi (posesori ale altor marci de masini) ca DA..:(

Scris: Joi 10-Aug-2006 12:38
de videosuzy
Nu pricep chestia cu "specialistul in modele noi"..:(...ce-am spus ca sa dau aceasta impresie???:(...
Am C5 var.1 pe benzina de 2.01 din 2003 caruia in afara de:
-detector modular (afisaj in bord si antena in bara;
-sistem de parcare pe fata si pe spate cu camera video;
-DVD player cu TV,radio si GPS in locul CD-playerului original;
-geamuri cu folie 3M neagra...(pentru care m-a oprit cap de creta si sambata dupa furtuna dar avand certificat cu avizul RAR si DPR nu a comentat nik)
Nu i-am facut nimic..
(dotarile sunt cele fara faruri xenon si piele)
adik are senzori ploaie,faruri,pachet SPORT cu rigidizarea suspensiei si a volanului,jenti (din fabrica),oglinda interioara electica (antiorbire),oglinzile exterioare degivrante si rabatabile electric si oglinda din dreapta coboara la parcarea cu spatele pentru a-mi arata roata dreapta spate.
Nu inteleg unde e "specialistul"e care faci vorbire..:(

Scris: Joi 10-Aug-2006 12:40
de jgr1001
Specialistul este Mugurel :)
Poate nu era prea clar mesajul...

Scris: Joi 10-Aug-2006 12:44
de nicum
Probabil ca cel mai bine e sa aspiri motorul, daca zici ca e plin de praf. Asta evita spalarea si nu cred sa-i dauneze in alt mod.
Eu in locul tau as schimba si filtrul de aer + ulei si filtru de ulei. E mai safe asa.

Scris: Joi 10-Aug-2006 13:22
de videosuzy
Constat ca absolut dar ABSOLUT nimeni nu a confirmat ca s-ar putea spala motorul...eu ma gandeam ca spalarea dauneaza circuitelor electrice insa multi radeau de mine...ca ei spala la masini mult mai "tari" decat C5 meu.:( O sa incerc o aspirare...sper sa rezolv apoi o sa schimb si filtrele....ca daca o fac inainte e riscant pentru ca si cand ridic capota curge nisipul care s-a strecurat intre tabla si materialul protector ..