Pagina 1 din 2
cutie automata
Scris: Mar 12-Sep-2006 23:24
de jjoonnyy
Cum e mai bine sa folosesc cutia automata? si daca mai este si secventiala ce ma sfatuiti?
Scris: Mie 13-Sep-2006 09:06
de nicum
Pune-o pe drive si aia e... de-aia ti-ai luat cutie automata. Iarna pe zapada pune-o pe modul de iarna, e un semn cu un fulg.
LE: in caz ca nu porneste (Doamne fereste!) NU o porni impinsa sau tractata, dar banuiesc ca stiai deja asta.
cutie
Scris: Mie 13-Sep-2006 09:39
de jjoonnyy
Am inteles ca exista posibilitatea sa nu porneasca si ce fac in cazul asta? fac focul sub ea???:)))
deci sa inteleg ca nu e ok sa folosesc cutia secventiala?
Scris: Mie 13-Sep-2006 09:51
de nicum
...in nici un caz nu faci focul

O pui pe N si o poti tracta (desi si aici exista niste limite de km si de viteza, dar nu le stiu).
E chiar foarte ok sa folosesti cutia secventiala, adica sa schimbi tu, dar mi se pare aiurea la o cutie automata. Eu daca as avea cutie automata, as folosi-o doar pe D si P si doar cind e cazul pe alte pozitii. Asta e si punctul ei forte, noi restul, mestecam de zor in schimbator, cel putin in Bucuresti. Banuiesc ca ti-ai luat cutie automata pentru comfortul pe care il ofera, nu ca sa schimbi vitezele secvential

cutie
Scris: Mie 13-Sep-2006 09:59
de jjoonnyy
Eu vroiam sa stiu doar ca stil de condus daca apar probleme, daca e mai indicat sa schimbi tu vitezele, sau nu - daca e bine sau nu sa o pui pe N la semafor si chestii din astea. la inceput am lasat-o pe D si am mers, cand am vazut consumul am mers pentru o zi schimband secvential si am redus consumul de la vreo 13 la 12. Evident ca a doua zi am facut un calcul simplu si am last cutia pe D ca e mult mai relaxant. Dar pentru un condus sportiv e mai bine sa o schimb secvential sau sa o las pe D si sa dau pe modul sport?
Scris: Mie 13-Sep-2006 11:03
de alexd
- acel asa zis "secvential" nu este altceva decat modul imposee, adica mers cu viteza impusa, prezent pe TOATE cutiile automate. Cele "non secventiale" au in loc de + si - pozitiile 3, 2, 1, urmate de D, aici vitezele se pot schimba liniar. Practic este o chestiune comerciala treaba cu "secvential" sau "triptronic". Nu afecteaza cu nimic conducerea in mod impus, din contra, la depasiri este mai bine sa impui tu viteza decat sa intervina automatizarea pt scaderea treptei.
- cum ti-am spus si in threadul precedent, la semafor cutia nu se scoate pe N. Intervine o uzura prematura a ambreiajelor hidraulice. Daca citesti manualul de utilizare ai sa gasesti acelasi sfat dat de constructor.
- o masina cu transmisie automata NU SE TRACTEAZA decat in anumite conditii: sa fie pe platforma, sa fie suspendata de rotile motoare, sau cu motorul pornit. Cand nu exista nici una dintre aceste posibilitati, se umple cutia de viteze cu ulei specific pana la refuz si se circula cu pana la 30km/h. O cutie automata tractata fara motor pornit, si fara plin de ulei nu are ungere DELOC. Presupun ca iti imaginezi ce iese din combinatia asta. Dupa tractare se reface nivelul.
- modul sport este un releu electronic care "pacaleste" cutia facand-o sa schimbe vitezele in turatie mai inalta, practic intrerupe legatura normala a cutiei cu calc de motor, deteriorand in mod voit parametrii de turatie reali ai motorului.
- modul "winter", folosit pe cutii de generatie veche, forteaza cutia tot electronic sa demareze direct in viteza a 3-a. ( ceea ce poti face si tu "secvential") O cutie automata performanta nu are nevoie de acest mod "winter" , putand fi controlata foarte usor doar din acceleratie.
- o masina automata nu porneste impinsa. Exista unele modele de transmisii americane, care permit pornirea prin impingere, dar doar dupa atingerea vitezei de 20km/h. Stupid.
cutie
Scris: Mie 13-Sep-2006 11:32
de jjoonnyy
Merci pentru sfaturi, tocmai pentru ce mia-i spus am deschis acest subiect. Sa inteleg ca e o cutie mai veche pentru ca are modul winter? si ca e indicat sa folosesc schimbatorul in condusul sportiv?
Scris: Mie 13-Sep-2006 13:36
de Zergone
Cumva e gri si ai luat-o de la aaa auto?
cutie
Scris: Mie 13-Sep-2006 14:51
de jjoonnyy
ca majoritatea c5 e gri si am luat-o de la aaa auto, mai erau cand am cumparat-o inca vreo 3 la fel, iar de cand am luat-o am mai vaut o gramada la aa pardon MMM auto.
Scris: Mie 13-Sep-2006 15:13
de sergiu
toti isi iau C5 de la ei

mai putin eu. Au preturi bune fata de ce am vazut pe net. Un C5 bun in franta e in jur de 8500-10,000 euro, iar la nemti cam 7200 fara tva. cu taxe vamale si transport tot la 10,000 ajunge adica la cat il vand la aaa.
cutie
Scris: Mie 13-Sep-2006 15:30
de jjoonnyy
multi cumpara de la ei din comoditate, ca si mine. referitor la pret mi-au pus la dispozitie toate taxele si comisioanel si banii cu care au cumparat masina. daca o luam de afara ma costa cam cu 1000 - 1500 de euri mai putin. adica au luat-o cu 7500, au platit la vama vreo 2500 - 3000 si au vandut-o cu 12000.
Scris: Mie 13-Sep-2006 16:43
de Zergone
te intrebam ca am probat-o si eu dar din pacate nu am avut bani destui sa o iau p`asta cu 2,2 si tiptronic si mi-am luat una din 2003 90.000 Km, si cu vreo 50 de milioane mai putin... oricum e super masina sa o conduci sanatos si sa te bucuri de ea... si apropo nu sunt toate gri a mea e rosu inchis si mai erau si vreo 2 negre da erau pe benzina
cutie
Scris: Joi 14-Sep-2006 07:50
de jjoonnyy
s-o stapanesti sanatos. dar cand ai cumparat-o si cat costa aia pe care ai probat-o? e posibil sa fie aceeeasi masina dar ma indoiesc ca este atat de mare coincidenta.
Scris: Joi 14-Sep-2006 09:45
de Zergone
am cumparat=o pe a mea luni iar aia pe care am probat-o de cred ca e a ta costa 41.500 RON
cutie
Scris: Joi 14-Sep-2006 10:30
de jjoonnyy
eu am cumparat-o in iunie.