circuit racire motor

Forum de discutii generale despre Citroen C5 I-II (2001-2008). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

sonycit
simpatizant
Mesaje: 37
Membru din: Vin 02-Sep-2005 20:19
Localitate: Ploiesti-Prahova

circuit racire motor

Mesajde sonycit » Mie 20-Sep-2006 20:02

Sunt posesorul unui C5, 2,0HDI,motor RHZ,an 2002,130000 km,si la un control vizual in habitaclul motor,am observat ca toate furtunurile tur,retur sau de legatura, din circuitul de racire,sunt f.f.tari.
Am procedat in felul urmator:
1.-am slabit usor busonul vasului de expansiune si s-a auzit un fisiit,circuitul depresurizindu-se.Nu a curs lichid,furtunurile s-au inmuiat.
2.-am pornit motorul,am completat cu amestec 2,5l,am aerisit circuitul si am asteptat sa vad ce se intimpla: cu busonul scos,motor pornit,radiator fierbinte 82-85 grade,nu a dat lichidul afara si nu apar bule de aer .
3.-in momentul in care am insurubat busonul,furtunurile s-au intarit instantaneu,desurubarea busonului fiind insotita de data aceasta si de scurgari de lichid,dar nu foarte importante.
Mentionez ca in timpul rulajului temperatura nu creste peste normal,chiar si cu clima cuplata.
Ce parere aveti: supapa busun vas expansiune defecta?,garnitura chiulasa?,sau.....
Va multumesc anticipat si astept sugastii pertinente din partea Dvs.

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Re: circuit racire motor

Mesajde alexd » Mie 20-Sep-2006 21:52

sonycit scrie:Ce parere aveti: supapa busun vas expansiune defecta?,garnitura chiulasa?,sau.....
Va multumesc anticipat si astept sugastii pertinente din partea Dvs.


...sau circuit de racire sub presiune. La fizica am invatat ca un lichid sub presiune are punctul de fierbere la o temperatura mai ridicata. De aici si sistemul sub presiune. De ce crezi ca scriu aia langa busonul radiatorului sau al vasului de expansiune sa nu il deschizi brusc....doar asa, sa mai puna un sticker? :lol:

Lasa masina in pace ca "asa face toate".

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mie 20-Sep-2006 22:15

Nu stiu exact care e situatia la C5, dar la masinile noi instalatia de racire are undeva pe la 2 bari. Busonul ala nu prea re ce sa se strice, decit sa se decaleasca arcul ala si sa deschida mai devreme, si asta nu ii face rau.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

sonycit
simpatizant
Mesaje: 37
Membru din: Vin 02-Sep-2005 20:19
Localitate: Ploiesti-Prahova

circuit racire motor

Mesajde sonycit » Joi 21-Sep-2006 20:44

Pentru Alexd
Ma bucur cand cineva cunoaste legile fizicii,dar acest fapt nu explica comportamentul autoturismului meu.

Pentru Nicum,
Presiunea de tarare a supapei busonului, este,conform documentatiei ETAI pe care o posed,1,4 barri.Temperatura de deschidere a termostatului,este conform ETAI,83 grade,exact atat cat am masurat cu testerul Multidiag-Actia,pe care-l am.

Oricum va multumesc la ambii pentru amabilitate,si va anunt ca am nevoie de ajutor in continuare.

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Dum 24-Sep-2006 09:27

Daca tu crezi ca explicatiile mele si ale lui nicu nu ti-ai rezolvat problema, atunci nu iti mai ramane decat sa schimbi pur si simplu toate elementele suspecte. Adica garnitura, capacul si vasul. Dar chiar si tu ai spus cu degetele tale ca temperatura nu creste peste normal, iar in afara de faptul ca se intaresc furtunele (normal de altfel) nu exista nici o alta manifestare anormala. Nu inteleg ce te astepti sa fie in cazul acesta....doar daca furtunele se intaresc aberant si se umfla peste masura, poate exista undeva o perna de aer pe instalatie, dar tot tu ai spus ca ai aerisit circuitul. So? :shock:

De obicei aici, pe forum, in spatiul virtual, nu schimbam piese, nici nu reparam masini, ci ne dam cu parerea. Rezultatul final tot in spatiul real il obtii, la fata locului, cu capota ridicata.

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Dum 24-Sep-2006 10:54

Sony, ce te deranjeaza, ca nu prea am inteles?


Înapoi la “Citroen C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 25 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187758
    Total subiecte 18619
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru catalinos