Pagina 1 din 1

Zgomote la un C5 - 2.0 benzina.

Scris: Dum 26-Noi-2006 17:07
de spectrumabc
Posesor de C5- 80000 km - al-2lea proprietar. La pornirea la rece se aud zgomote metalice parese din toba esapament (partea initiala). Dupa incalzire aceste zgomote metalice dispar. La ridicarea pe un elevator am observat ca toba aceasta este din Inox iar "mecanicul" de ocazie mi-a spus sa nu-mi fac griji ca probabil vreo sita din interior este desprinsa si vibreaza.
S-a mai intimplat cuiva asa? Oare trebuie sa schimb deja toba?
Problema 2-a este cu privire la consum. Cutia este automata sin exterior am scos cca.8l/100km calcata bine. In Bucuresti este de speriat! Am ajuns si la 18,5l medie de consum.
Mi se pare exagerat consumul , ca sa nu mai vorbesc ce se scrie in manual.
A facut cineva reglaje de consum? Si unde? Va multumesc.

Scris: Mar 05-Dec-2006 00:52
de Pablo406
Salut. Uita-te pe cartea de service a masinii cind au fost schimbate bujiile, si filtrul de aer.Deasemenea curata injectoarele la un servis bun.Eu le curatam la max 30 000. Citeste in carte la ce interval se fac astea.
Vezi si pe alte forumuri consumurile la benzinare prin Bucuresti si ai sa observi ca nu esti singur. :cry:

Scris: Mar 05-Dec-2006 09:50
de MUGUREL PIRSCOVEANU
Sau mai sigur trebuie schimbat colectorul de esapament!
Pe Picasso si C5 e un info despre chestia asta... :cry:

Scris: Joi 07-Dec-2006 08:31
de darian
Treaba asta cu injectoarele e valabila si pt diesel? Mi se pare ca am un consum exagerat cel putin comparativ cu ce scrie cartea (dublu). Computerul imi arata 12% in oras iar la extern la o acceleratie constanta 2000rot/min am consun instant de 8. Mi se pare exagerat.
@ mugurel: despre ce info vb?

Re: Zgomote la un C5 - 2.0 benzina.

Scris: Dum 24-Dec-2006 20:12
de pvad24
spectrumabc scrie:Posesor de C5- 80000 km - al-2lea proprietar. La pornirea la rece se aud zgomote metalice parese din toba esapament (partea initiala). Dupa incalzire aceste zgomote metalice dispar. La ridicarea pe un elevator am observat ca toba aceasta este din Inox iar "mecanicul" de ocazie mi-a spus sa nu-mi fac griji ca probabil vreo sita din interior este desprinsa si vibreaza.
S-a mai intimplat cuiva asa? Oare trebuie sa schimb deja toba?
Problema 2-a este cu privire la consum. Cutia este automata sin exterior am scos cca.8l/100km calcata bine. In Bucuresti este de speriat! Am ajuns si la 18,5l medie de consum.
Mi se pare exagerat consumul , ca sa nu mai vorbesc ce se scrie in manual.
A facut cineva reglaje de consum? Si unde? Va multumesc.


Eu am un C5 2l benzina si zgomotul din tobe l-am sezizat de cand era fata mare la 0 Km, il are si acum si mi s-a spus la ATS ca este de la sitele tobei si ca asa este el... sic!

Scris: Dum 24-Dec-2006 20:24
de silvius
cu consumul.... eu la c4-ul meu in ultimele doua sapt. tot acolo cu consumul, deci...

Scris: Sâm 06-Ian-2007 18:54
de darian
la mine nu sunt zgomote dar nu merge "rotund" moturul in special cand e rece. Am observat si pe turometru ca turatia nu e constanta si are caderi mici dar care se simt in habitaclu. Are cineva idee ce are?

si la mine..

Scris: Lun 08-Ian-2007 21:42
de bogh120
in legatura cu variatiile de turatie...ma pricep cat de cat asa la motoare zic eu..este normal sa se intample asa pana se incalzeste motorul..uleiul este mai gros, injectoarele sunt reci si o groaza de chestii...de obicei la temperaturi scazute metalele se contracta deci la fiecare ajustaj la randul sau ii scad tolerantele..de aceea este recomandat sa lasi masina sa se incalzeasca cand o pornesti..mare parte din uzura motorului de aici se trage (la un motor rece frecarile sunt mult mai mari) deci las-o sa se incalzeasca si pe urma o sa mearga ca unsa...si in afara de asta sa nu uitam de motorina jalnica de la noi care la 2-3 grade deja se ingroasa

Scris: Mar 09-Ian-2007 07:45
de vasy
E carburantul mai degraba, al meu e diesel, cand pun motorina de romania atunci cand sunt in tara la rece cateodata tremura, dar cand am motorina din Austria cu 0.90 centi (care e mai ieftina ca la noi ), parca am alta masina desi numai alpin diesel bag din OMV

Re: si la mine..

Scris: Mar 09-Ian-2007 13:32
de khan
bogh120 scrie:in legatura cu variatiile de turatie...ma pricep cat de cat asa la motoare zic eu..este normal sa se intample asa pana se incalzeste motorul..uleiul este mai gros, injectoarele sunt reci si o groaza de chestii...de obicei la temperaturi scazute metalele se contracta deci la fiecare ajustaj la randul sau ii scad tolerantele..de aceea este recomandat sa lasi masina sa se incalzeasca cand o pornesti..mare parte din uzura motorului de aici se trage (la un motor rece frecarile sunt mult mai mari) deci las-o sa se incalzeasca si pe urma o sa mearga ca unsa...si in afara de asta sa nu uitam de motorina jalnica de la noi care la 2-3 grade deja se ingroasa


pe linga faptul ca te contrazici singur, mai induci si lumea in eroare: daca spui ca metalele se contracta, de unde reiese frecarea mai mare? si daca zici ca te pricepi la motoare, atunci de ce nu stii ca un motor rece lasat sa se incalzeasca la ralanti va avea mai multe de suferit decit daca pleci cu masina imediat dupa ce ai pornit? fenomenul e ca in capul pistonului, din cauza amestecului sarac la rece, din exlozie rezulta un compus f acid care ataca piesele in miscare din partea superioara a motorului. lasat sa se incalzeasca la ralanti, nu faci decit sa accelerezi uzura motorului, mult mai mult decit daca ai pleca imediat (~30 de sec) dupa ce ai pornit. ar mai fi de adaugat ca dupa ce pornesti, ca motorul sa se incalzesca repede si uniform e recomandat sa mergi la turatii mai mari (2500-3000) constant inainte de a schimba treapta de viteza, pentru primii 2 - 3km de parcurs, fara accelerati bruste sau frine de motor violente

Scris: Mar 09-Ian-2007 14:17
de vldst
Khan, o intrebare. Eu stiam ca nu e bine sa turezi excesiv motorul cand e rece. La diesel-ul meu (C3 SX 1.4 HDi), ca si la orice alt motor diesel probabil, stiu din auzite ca nu e bine sa depasesc 2200 de ture pana se incalzeste motorul. Cum e mai bine pana la urma, sa turezi mai tare motorul cand e rece sau s-o lasi mai moale cu talpuitul pana se incalzeste?

Scris: Mar 09-Ian-2007 19:58
de nicum
@vldst: aici vorbim de un motor pe benzina de 6000 de ture. Asadar la 3000 de ture sintem abia pe la jumatate. La dieselul tau 2200 de ture e un pic peste jumatate, deci nu e nici o problema... "turat excesiv" inseamna peste 4-5000 de ture si probabil ca asta nu face bine nici unui motor rece.

Scris: Mie 10-Ian-2007 08:15
de sonty
la vechitura mea stiu ca atat cilindrii cat si chiulasa sunt imbracate intr-un aliaj special (nikasil parca-i zice) ca sa reziste la acizii care apar in timpul arderilor incomplete. presupun ca n-au renuntat ei total la ideea asta nici la astea mai noi, desi e foarte probabil sa fi schimbat aliajul.
uleiul la mine ajunge la temperatura de lucru in minim 7 minute de la pornire, timp in care e mai gros si pompei ii e mai greu sa-l livreze prin diferite canale pe care mai sunt si depuneri si alte cele. nici la voi nu cred sa se incalzeasca uleiul instantaneu, chit ca aveti termostate peste termostate.
mie unul mi se pare mai grav sa nu am ulei din belsug pe cuzineti decat sa nu ai amestec optim in cilindri, ca asta din urma se intampla mult mai des la mersul subturat si inca n-am auzit sa fi murit subit vreun motor din cauza lor. in schimb motoare gripate la rece au existat si-o sa mai existe.

Scris: Vin 12-Ian-2007 08:04
de dorugabrielenache
In ce priveste acele zgomote sa stii ca eu am la firma doua C5-uri diesel care nu au decat 2 luni si acel zgomot l-am depistat la una din masini a doua zi, iar la cealalta putin mai tarziu.
Urmeaza sa merg la service (sper sa ajung luna asta) sa vad ce are si cand aflu iti scriu mesaj.
In ce priveste acel mesaj cum ca ar fi de la site si ca asa este el eu unul nu o s-o inghit, mai ales ca deja am ajuns la concluzia ca am gresit cand mi-am luat C5 pentru ca troncane pe drumuri proaste iar prima replica la service a fost "masina nu este facuta pentru drumuri proaste, asta este sunetul suspensiei".