Cauciucuri de iarna si stabilitate

Forum de discutii generale despre Citroen C5 I-II (2001-2008). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

Grigore
simpatizant
Mesaje: 99
Membru din: Dum 25-Sep-2005 21:30
Localitate: Bucuresti

Cauciucuri de iarna si stabilitate

Mesajde Grigore » Lun 01-Ian-2007 18:06

La Multi Ani!
Va rog sa imi spuneti si mie experienta voastra cu C5 la viteza mica ( 50 - 60 / h pe carosabil umed,,,,,,eu sint socat de cit de tare tremura si cit de instabila e. Asa se intimpla si la voi ? ABS si ESP functionau.
Cauciucurile sint aproape noi dar ma gindesc serios si la cauciucuri de iarna. Ce imi recomandati ca dimensiuni daca eu am acum 205/65/16 ?
Va multumesc.

cornelioan
pasionat
Mesaje: 317
Membru din: Sâm 30-Dec-2006 15:08
Localitate: bucuresti

Mesajde cornelioan » Lun 01-Ian-2007 19:23

ma surprinde problema ta, eu nu am simtit-o niciodata si nu prea inteleg ce inseamna "tremura". ai omis insa sa ne spui ce temperatura era afara,sub 10 grade trebuiesc folosite pneuri de iarna. parerea mea este ca trebuie sa pastrezi dimensiunea data in cartea tehnica, altfel vei avea erori in ceea ce priveste calculul vitezei si al consumului

Avatar utilizator
silvius
pasionat
Mesaje: 619
Membru din: Dum 13-Aug-2006 23:30
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesajde silvius » Lun 01-Ian-2007 21:54

eu pe gumele standard aproape am intors masina la marriot cand am facut dreapta la plecarea de la stop. Afara -1 grad si ud... am ignorat ce imi scria pe bord cu pericol de gheata. Oricum, la vremea de pana acum in Bucuresti nu am avut alte probleme, abs-ul intra mult mai repede, cam atat.
Cauciucurile de iarna merita in primul rand daca ai de gand sa o iei pe drumuri cand se fac nametii. in oras insa, indiferent de nume, in ultimii ani isi fac meseria si curata drumurile
alarma, clima, cd, praguri, navigatie, so on... - B-08-BBK[img:824728406b]http://www.tour-romania.info/citroen/avatarmare.jpg[/img:824728406b]

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Lun 01-Ian-2007 22:34

Nu-i chiar asa. Eu unul mi-am pus cauciucuri de iarna si se simte o diferenta destul de mare fata de gumele de vara. Aderenta e mult mai buna la temperaturi mai mici (sub 7 grade). Distanta de franare scade considerabil la temperaturi joase si in special in conditii de carosabil umed (ploaie, mazga, zapada). Eu unul ma simt mult mai stapan pe masina mea incaltata cu pneuri de iarna pe vremea de acum. La temperaturi joase pneurile de vara se intaresc, le scade aderenta si franarea e mult mai dificila (creste distanta de franare). Pneurile de iarna sunt mult mai moi cand e rece afara, spre deosebire de cele de vara care devin aproape "casante". Daca afara e cald (peste 10 grade) si carosabilul e uscat, atunci intr-adevar pneurile de iarna isi pierd considerabil eficienta. Dar la temperaturi joase, chiar si in conditii de drum uscat (ele se comporta cel mai bine pe carosabil umed), masina se "lipeste" de asfalt.

Ca dezavantaje ale pneurilor de iarna as enumera zgomotul ceva mai mare la rulare (suportabil totusi pentru mine) si consumul nitel mai mare (jumatate de litru la suta de km, in cazul meu). Recomand insa tuturor celor care-si iubesc masina si tin la siguranta lor personala, dar si a masinii, sa foloseasca pneuri de iarna in sezonul asta. Eu unul zic ca e o investitie care merita (asta daca se merge destul de mult cu masina iarna, nu daca tii masina in parcare si o folosesti doar in week-end).

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Re: Cauciucuri de iarna si stabilitate

Mesajde vldst » Lun 01-Ian-2007 22:37

Grigore scrie:La Multi Ani!
Va rog sa imi spuneti si mie experienta voastra cu C5 la viteza mica ( 50 - 60 / h pe carosabil umed,,,,,,eu sint socat de cit de tare tremura si cit de instabila e. Asa se intimpla si la voi ? ABS si ESP functionau.
Cauciucurile sint aproape noi dar ma gindesc serios si la cauciucuri de iarna. Ce imi recomandati ca dimensiuni daca eu am acum 205/65/16 ?
Va multumesc.


Problema asta se manifesta doar pe carosabil umed sau si in alte conditii?

Grigore
simpatizant
Mesaje: 99
Membru din: Dum 25-Sep-2005 21:30
Localitate: Bucuresti

Mesajde Grigore » Mar 02-Ian-2007 09:13

Salutare :
Problema asta se manifesta doar pe carosabil umed sau si in alte conditii?
1. Problema apare doar pe carosabil umed si eu "miros" o combinatie nefericita intre selectiile simultane de amortizare sport si suspentie inaltata pe treapta 1 de inaltime.

2. Masina precedenta a fost un C3 HDI full option si am avut si cauciucuri de iarna cu jenti de tabla . Urcam muntii cu el pe orice soi de teren. Impecabil . Singura limitare fireasca de altfel a fost pe un polei transformat prin ploaie in gheata oglinda si in panta .In rest a fost absolut perfect.
3. Nimeni cu C5 ? Nimeni cu o parere referitoare la dimensiunile cauciucurilor de iarna? Jenti de tabla de unde cumpar ieftin ?

Avatar utilizator
adytzu
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 1308
Membru din: Vin 11-Iul-2003 09:34
Localitate: Bucuresti

Mesajde adytzu » Mar 02-Ian-2007 11:42

In cate prezoane ai prinderea la jenti? Si ce distanta intre prezoane?

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 02-Ian-2007 12:42

Citeva precizari: cauciucurile de iarna sint acele cauciucuri care se recomanda foarte calduros a fi montate cind temperatura de afara scade sub 7 grade. Multi confunda cauciucurile de iarna cu cele de zapada sau gheata, cele cu tinte. :wink:
Pot sa va spun ca este o mare diferenta intre un cauciuc de vara (cu care am umblat 2 ierni, din care una grea) si unul dedicat de iarna. Eu am acum all-season, dar cu profil de iarna: Debica Navigator 2. Exemplu: acum citeva seri ma intorceam acasa si pe Ghencea era umed sau mizga pe jos. La intersectia cu Drumul Sarii in fata mea un taxi si semaforul era pe galben, iar eu eram in spatele taxiului la nici 2m. Am fost ferm convins ca taxiul o sa forteze galbenul si am accelerat, dar m-am inselat. Am fost nevoit sa frinez de urgenta pentru ca taxiul a oprit la semafor. Probabil avea client :wink: Masina a frinat super-bine, fara ABS, fara nimic. Traictoria a fost dreapta, fara abateri si am avut aderenta buna, desi drumul nu era in cea mai buna stare.
Treapta de inaltime 1 este pentru parcare. Pentru mersul normal se foloseste treapta 2. Daca ai motorizarea 2000 cm3 (adica nu una de top) nu ar trebui sa ai butonul de selectie pentru sport/comfort. Poate te-ai exprimat tu gresit si nu am inteles eu bine. Ar fi interesant de lamurit acest aspect.
Probabil folosesti niste cauciuri de vara care se comporta foarte bine pe uscat, dar nu la fel de bine pe umed. Oricum nu ne-ai spus cu ce cauciucuri e incaltata masina.
Pe timp de iarna se recomanda niste cauciucuri mai inguste (195 probabil) si cu talonul mai inalt pentru a compensa diferenta (altfel iti va indica eronat viteza, consumul, etc.). Arunca si un ochi in talon, poate scrie acolo. De asemenea intreaba-i si pe cei de la ATS daca masina mai e in garantie.
Alta recomandare: e bine sa folosesti jante de tabla pt ca protejeaza mai bine etrierii de murdarie.

Morala: pina si eu am ajuns al concluzia ca e mai bine sa folosesti cauciucuri dedicate. :D
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Grigore
simpatizant
Mesaje: 99
Membru din: Dum 25-Sep-2005 21:30
Localitate: Bucuresti

Mesajde Grigore » Mar 02-Ian-2007 13:53

Adytzu
In cate prezoane ai prinderea la jenti? Si ce distanta intre prezoane?

:shock: scuze pentru ignoranta , cred ca sint 4 , trebuie sa dau jos un capac de protectie pentru a vedea DAR,,,,,,,,codul jentii este 6.50 J16 CH 4 – 26

Nicum
m-am exprimat corect : Am buton de sport , eram in treapta +1 adica saltata de la pozitia normala de rulare , peste treapta +1 poti sa o mai salti doar la +2 pentru diverse accese. Echiparea nu este comuna in Ro fiind comanda speciala.
In prezent am 205/65/16 dupa cum a spus,,,,,,,,

Ce ziceti ?

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Mar 02-Ian-2007 14:25

eram in treapta +1 adica saltata de la pozitia normala de rulare

Daca te referi la treapta intermediara, acest comportament este oarecum normal deoarece acesta se foloseste pe drumuri cu denivelari, viteza mica iar comportamentul masinii va fi altul decat cel normal.
Imagine

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mar 02-Ian-2007 14:37

in primul rind se foloseste treapta de mers normala, aceasta se schimba doar daca drumul e f denivelat si masina ar putea atinge. in consecinta cauciucurile nu au nici o treaba cu comportamentul descris, acesta datorinde-se in totalitate suspensiei setate gresit. pentru perioada de iarna (temp sub 7 gr C, indiferent de starea carosabilului) se folosesc cauciucuri de iarna (indicativ M+S). de preferat sa fie montate pe jante de tabla si sa fie mai inguste decit cele de vara (inaintare mai usoara prin zapada si eficienta mai mare la frinare). la C5 ai nevoie de jante 6,5J16, 4X108 (astea sint prezoanele, nr si dispunerea lor) si ET 26 (distanta de la suprafata de asezare a jantei pe fuzeta pina la centrul imaginar al jantei, se mai cheama si offset). bafta la cumparaturi
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
adytzu
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 1308
Membru din: Vin 11-Iul-2003 09:34
Localitate: Bucuresti

Mesajde adytzu » Mar 02-Ian-2007 14:56

Sorry, nu te pot ajuta. :(
Stiam la cineva niste jante de 16", dar erau de Mercedes si in 5 prezoane. Mai intreb, si daca iti gasesc ceva, te caut.

cornelioan
pasionat
Mesaje: 317
Membru din: Sâm 30-Dec-2006 15:08
Localitate: bucuresti

Mesajde cornelioan » Mar 02-Ian-2007 16:54

ridicata la treapta +1, asa cum spui, masina topaie efectiv,cel putin asa se intampla la mine, si mi se pare normal sa fie instabila. dar tot nu ma prind cum ai reusit sa iei 50-60 km /h ca in aceasta treapta nu merge decat pana la 40 km /h, revenind automat la viteza pozitia normala de drum,din momentul in care se depaseste aceasta viteza. eu am ca si cauciucuri de iarna michelin pilot alpine 215/55/16 93h, este a doua "iarna " cand le folosesc si pot spune ca se comporta foarte bine. ar fi fost de preferat sa am jenti din tabla pentru ele, dar nu a fost sa fie, asa ca le pun pe jentile din aliaj.poti cumpara si de la o alta firma producatoare(astea sunt cam piperate si eu asa am cumparat-o) dar ca si dimensiune ti-o recomand pe cea de mai sus.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 02-Ian-2007 18:37

@grigore: treapta +1 este de fapt treapta 3 de inaltime, caz in care pe displayul central ar trebui sa vezi ceva de genul "max 40 km/h". Masina "topaie" pentru ca suspensia e deja dura.
Codul ala se interpreteaza asa: latimea jentii 6.5 inch, raza 16 inch, 4 prezoane (deci vorbim de un C5 seria I), ET 26 (deplasarea fata de mediana)
Sigur nu confunzi butonul pt setarea inaltimii cu ala de sport/comfort? Este adevarat ca pe treapta 3 suspensia se intareste, dar si masina se ridica...
Proababil ca cel mai bine e sa iti iei niste cauciucuri de iarna, macar pe fata, mai ales ca de saptamina viitoare s-a anuntat zapada :) Nu pune cauciucuri de 215, pentru ca vei avea aderenta mai proasta in conditii de iarna. probabil ca ceva pe 195 ar fi bine. Daca nu gasesti ceva care sa compenseze latimea mai mica, poti sa pui si de 205
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

bezz
pasionat
Mesaje: 1825
Membru din: Lun 16-Ian-2006 16:16
Localitate: B-CT / RO

Mesajde bezz » Mar 02-Ian-2007 19:36

jenti de tabla cumperi mai ieftin de la esrom vis a vis de complexul baneasa, zid in zid cu service baneasa (pe bd aerogarii).
sper sa aibe dimensiunile tale, ultima data cand si-a luat un amic pentru 307, erau cu 40-50 ron sub pretul pietei.
ii gasesti pe site anvelopa.ro sper sa nu fiu sanctionat pentru reclama gratuita, vreau doar sa ajut 8) .
Cosmin
high energy music expression


Înapoi la “Citroen C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru florinmarchidanu