Pagina 1 din 1

hai sa va spun una buna:)

Scris: Sâm 19-Mai-2007 13:13
de mesersmith
veneam din germania, eram pe la unguri pe undeva, eram in picioarele goale in masina, si nu am de lucru si ma scarpin pe piciorul drept de partea de dedesubt a pedalei de acceleratie.... :shock:
sa vedeti nebunie: am simtit cum pedala s-a ridicat in sus, si dintr-o data s-au aprins toate becurile posibile si imposibile din bord, masina nu mai accelera, si evident, s-a aoprit...
bineinteles ca m-am speriat, am oprit-o de tot, am rebagat in viteza, dara nu accelera, in skimb daca dadeam drumul la ambreieaj, pleca de pe loc si mergea cu cat era relantiul....
pe ecran mi-au aparut, pe rand, mai multe mesaje....
-esp/asr not functioning
-antipollution fault
-abs fault

am oprit masina, m-am invartit pe langa ea vreo 10 min...nimik
am scos borna de la baterie, am lasat-o 5 min, am repus-o si a mers :D
au disparut toate mesajele cu exceptia celui cu poluarea...
asta imi mai aparuse mie odata si am stat cu el vreo cateva luni si mi l-au sters cei de la citroen constanta cu lexia....fusese un defect fugitive, asa au spus ei....
acum merg cu mesajul asta, si cu o mare curiozitate sa aflu ce mama draku s-a intamplat cand am actionat invers pedala....

le: sper sa nu ma certe eugen ca am scris ca la mirc, desi nu am mai deskis mircul de vreo cativa ani buni...:)

Scris: Sâm 19-Mai-2007 15:31
de BauBau
Da, chiar interesant!!! Defapt Citroen C5 este tare interesant, e ca si un brad de craciun, plin de beculetze, impopotonat cu gadgeturi si deviceuri si nu e mare mirarea cand apar "cadouri" de genu deoarece se stie cat de "renumita" pt fiabilitate este partea electrica a celor de la Citroen-Pegeout si pe langa ca e asa de "buna", mai si semnalizeaza... cel putin eu am avut parte de o gramada de patanii (asta este parerea mea ca si utilizator de 2 ani de Citroen C5, imi pare rau, dar o spun sincer)...
Probabil a fost o o nimereala extraordinara (faptul ca ai actionat u asupra pedalei de acc cu ce ai patit), uite, de exemplu si mie dupa o alimentare cu motorina de la LukOil, am patit si eu ceva asemanator (expus de mine in cadru subiectului recend deschis - "Lubrefianti, Aditivi motor etc. ...."): mi se oprea masina in mers, si imi aprea in primul rand Antipolution Faul, temperaura apei crestea la maxim (doar odata parca s-a aprins) apoi becul cu stop - service, si inca cateva (ESP/ASR parca, aprinderea...defapt alea care se aprind cand pui contactu) si cand incercam, de multe ori, sa o pornesc nu mai pornea?!? Si am patit ce cateva ori evenimentul respectiv... Cel mai bine, sa o duci sa o pui pe tester, sa iti citeasca erorile care le-a generat atunci si sa vezi despre ce este vb mai exact... Si acum o intrebare: "De unde ai alimentat inainte sa patesti asta?!?" la mine este de la motorina...

Scris: Sâm 19-Mai-2007 19:47
de mesersmith
am alimentat de la jecmanitorii de unguri de unde am cumparat 20 litri cu 25 de euro....
nu mai stiu cum se kema statia, ca am alimentat de la mai multe pe parcursul intregului traseu....

Scris: Dum 20-Mai-2007 01:22
de nitro_od
HDi-ul, ca orice injectie asistata, nu are cablu de acceleratie direct.
efectul direct al apasarii pedalei este acela de a actiona un reostat ce trimite la randul lui valorile catre ECU. faptul ca tu ai ridicat pedala in sus a facut ca ECU sa primeasca valori anormale de la reostat si sa reactioneze in consecinta. de regula, simptoma este des intalnita atunci cand reostatul sufera uzura avansata a peliculei de carbon sau circuitul electric intre el si ECU prezinta contacte imperfecte si, in consecinta, ECU interpreteaza eronat valorile. pana acum am intalnit problema la motoarele renault 1.9D(kangoo, dacia pick-up , solenza) ce echipeaza masini de buget si de regula provin din fabricile din turcia.

Scris: Dum 20-Mai-2007 03:42
de mesersmith
si eu am suspectat potentiometrul de impunere a prescrierii pt viteza(reostatul, cum ii spui tu)...mai ales ca mai am o problema si anume, la relanti, turatia oscileaza total aiurea, nu insa si daca accelerez putin si o tin constanta...
acum, mai e o idee si anume ca eu fiind pe cruise control, pedala era neapasata, prin urmare, reostatul nemiscat...asa ca nu stiu ce alta valoare putea citi ecu de la reostat, avand in vedere ca pe pilot automat, prescrisa de la reostat nu mai e luata in consideratie si se citeste rezultatul convertorului D/A, tensiune care e indusa in ecu....si kiar daca ecu ar citi prescrisa de la reostat, aceasta ar fi avut valoarea minima, adica valoarea de relanti....
totusi, cred si sper sa fie acel reostat...
stii cumva cam cat ar costa?

le: multumesc pt raspuns...