Pagina 1 din 1

Clima imi papa calutzii de sub capota!!!

Scris: Mie 04-Iul-2007 21:23
de BauBau
Mi-i se pare mie neobisnuit sau cand pe o zi torida de vara dai clima pe 16 grade la maxim motorul trage foarte greu?!? Cateodata nu vrea sa urce in turatii (urca greu sau in caz de un pic de panta uneori nu urca de 2000, 2500, 3000rpm si scade), parca stai pe loc si masina nu vrea sa mai traga?!? Foarte greu inseamna ca masina se comporta ca si cum nu ar avea turbina si filtru infundat... Ciudat?!?
Cand opresc clima merge perfect!

Scris: Joi 05-Iul-2007 09:41
de nicum
Cam... mai ales la un diesel. Verifica compresorul.

Scris: Joi 05-Iul-2007 11:17
de BauBau
Comporamentul este foarte ciudat... voi ati mai patit ceva asemanator? Mentionez ca numai la drumuri lungi (peste 100km) si condus mai de sportivitate se simt exrem de tare efectele nebenefice ale climei asupra motorului!

Scris: Joi 05-Iul-2007 11:44
de BauBau
Am uitat sa mentionez! Clima imi lasa condens excesiv de mult, destul ca sa faca o baltoaca sub masina si sa ma sperie sa merg la service (ceva care anu trecut nu imi amintesc sa fi patit)...Ca sa va face-ti o impresie: in 15 min imi face o balta cam de 30-40 cm2 (asta dupa ce am mers cu ea cativa km buni)...

Scris: Vin 06-Iul-2007 09:53
de nitro_od
condensul este perfect normal si cantitatea de apa variaza in functie de gradul de umiditate din atmosfera dar de curs trebuie sa curga.
faptul ca odata cu pornirea A/C se simte o pierdere de putere este iar o manifestare normala de vreme ce compresorul nu este un perpetum mobile si are nevoie de energie pt a functiona, energie pe care o ia din cea furnizata de motorul masinii.
pierderea de putere din cauza A/C-ului se face simtita cu atat mai mult cu cat capacitatea/puterea motorului sunt mai mici, deci, la tine, daca masina este cea din semnatura, nu ar tebui sa fie chiar asa atat de tare resimtita utilizarea A/C.
personal nu cred ca ai o problema cu sistemul sau motorul ci doar e vb. de perceptie si de modul de utilizare a treptelor de viteza.
daca dupa fiecare schimbare de treapta motorul cade sub 1500/1800 rpm, atunci este explicabil.
motorul turbodiesel este decompresat si, prin urmare, are randament foarte scazut pana in ~2000rpm cand turbo incepe sa-si faca treaba.
incearca sa schimbi in jurul a 3500rpm incat treapta urmatoare sa coboare turatia pana la ~2200-2500rpm si astfel motorul va avea putere si cuplu (asta daca vrei sa mergi sportiv).
daca faci asta deja imi cer scuze pentru eventualul afront. :wink:

Scris: Vin 06-Iul-2007 10:02
de BauBau
Sa sti ca ai dreptate!!!
Daca schimb asa cum ai zis am observat ca nu este chiar asa afectat motorul, adica trage (numai asa puteam schimba ca sa poata urca in turatii)... Azi ma duc sa dau o tura sa verific mai temeinic ce ai zis! :D
Dar faptul care ma impacienteaza este ca ea nu vrea sa urce in turatii, cateodata, chiar cand este si la 2500rpm (poate am prins un pik de panta, inclinatie mica?!!?)...